2026-01-28, 23:32
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Taskigt att inte låta dem handla med Ryssland. Jag antar att det inte är gratis att russofobiseras av NATO.
Förstår inte varför det tog så lång tid för folk att förstå att de största förlorarna på sanktionerna mot Ryssland är övriga Europa.
En del har inte förstått än.
Citera
2026-01-29, 00:31
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Så har det väl i princip alltid varit?
Däremot är Sverige segregerat. Vi har en invandrad underklass som drar ner statistiken. Arbetslösheten bland etniska svenskar i Sverige är betydligt lägre än etniska finnar i Finland.

Sant på ett sätt, men hade Sverige haft noll invandeing, så hade arbetslösheten bland etniska svenskar varit högre än vad den är idag.
Citera
2026-01-29, 00:36
  #243
Avslutad
Finnarna klarar av sånt här mycket bättre än svenskar. De har historiskt varit vana med dåliga tider. Hört en del äldre finnar berätta om sin barndom. Det var annat än Kalle Anka, lördagsgodis och sockerdricka kan jag säga!
Citera
2026-01-29, 01:39
  #244
Medlem
" You Will Own Nothing and You Will Be Happy "


eller hur var det World Economic Forums slogan gick?
Citera
2026-01-29, 02:01
  #245
Avslutad
Glömde, Finland är ett av de länder som haft störst problem med för lite födslar. Sen brukar finnar i dåliga tider immigrera till Sverige för jobb, i vart fall om man pratar svenska.
Citera
2026-01-29, 02:35
  #246
Medlem
Ska dom ta invandrare som är från Östeuropa eller från muslimska länder?
Dom kan få våra familjer från Somalia.
__________________
Senast redigerad av mikael2 2026-01-29 kl. 02:38.
Citera
2026-01-29, 02:44
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jag skrev varför Spaniens ekonomi blomstrar och arbetslösheten sjunker. Spanien har många utländska kvinnor ifrån hela Europa som flyttar dit dvs folk med utbildning. Andra generationens utländska kvinnor är alla på väg dit nästan efter sina utbildningar

Spanska män är dessutom inte rasistiska så att dejta en spanjor är ganska lätt vilket gjort att deras barnafödande inte är på låga nivåer som Finland och Sverige
Så ska vi göra i Sverige.
Citera
2026-01-29, 03:12
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Så ska vi göra i Sverige.

Hur då?
Locka tillbaka invandrare ifrån Sverige som ni förlorat? Det går inte. Jag vill aldrig tillbaka till nordiska länderna exempelvis. Jag stormtrivs i Spanien och det gör alla utländska kvinnor ifrån Sverige som flyttat dit ifrån Sverige.
Citera
2026-01-29, 03:40
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Hur då?
Locka tillbaka invandrare ifrån Sverige som ni förlorat? Det går inte. Jag vill aldrig tillbaka till nordiska länderna exempelvis. Jag stormtrivs i Spanien och det gör alla utländska kvinnor ifrån Sverige som flyttat dit ifrån Sverige.
Gör Sverige spanskt.
Citera
2026-01-29, 03:52
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Gör Sverige spanskt.


Sverige hämtar in en massa invandrare dvs massinvandring utan krav. Ni röstar på invandring olikt Finland. Sedan röstar ni på rasisterna som SD för att driva bort alla utländska tjejer som skött sig och gjort rätt för sig.

Pratar perfekt svenska och gjorde rätt för mig hela tiden. Sverige är kolsvart 9 månader om året. Kallt och massa snö. Allt kostar skjortan inklusive att ens bara andas luft i Sverige. Utöver det en skit behandling av svenskar varje gång man sitter och ska dricka vin eller njuta av livet i Sverige.

I Spanien så är det ljus med sol året runt. Allt är billigt. Spanska män dansar och bjuder på sig själva.

Europa lider av massdöd på grund av lågt barnafödande och Spanien har utnyttjat sitt väder och lockar då kvinnor ifrån Finland och Sverige för att åka dit.

Får leva i frihet där utan hat och splittring.
Arbetslösheten sjunker i Spanien medan den ökar i Norden
Citera
2026-01-29, 05:25
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandalan
”Finnarnas starka köpkraft” säger du om ett land med Europas högsta arbetslöshet. Kanske inte felaktigt, men något missvisande?
Två saker kan vara rätt på samma gång. Sverige har nästan lika höga arbetslöshetssiffror men samtidigt stark köpkraft och stark kapitalmarknad/börs generellt. Dessutom svårt jämföra arbetslöshetssiffror rakt av eftersom länder registrerar olika. I sverige är de t.ex. bra på att putta in folk i olika åtgärder/sfi/"utbildning" i 10 år för att putsa statistiken. Sluta tro på statspropagandan. Man kan ju iaf kräva LITE källkritik och kolla att den här korkman som är "expert" i artikeln är en av de usual suspekt, pk-finlandssvensk med pk-åsikter som att det är toppen av importera folk med lågt humankapital. Ett NIMBY-drägg troligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandalan
Är SVT rysspropaganda? Är du full?
Indirekt är de ju det. Förespråkar massinvandring av araber. Gör ju putin också, t.o.m. skickat över gränsen mot eu. Inget som splittrar europa så som massinvandring, söndra och härska. Putin och bolsjevikerna på svt skrockar.
Citera
2026-01-29, 05:31
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Sverige hämtar in en massa invandrare dvs massinvandring utan krav. Ni röstar på invandring olikt Finland. Sedan röstar ni på rasisterna som SD för att driva bort alla utländska tjejer som skött sig och gjort rätt för sig.

Pratar perfekt svenska och gjorde rätt för mig hela tiden. Sverige är kolsvart 9 månader om året. Kallt och massa snö. Allt kostar skjortan inklusive att ens bara andas luft i Sverige. Utöver det en skit behandling av svenskar varje gång man sitter och ska dricka vin eller njuta av livet i Sverige.

I Spanien så är det ljus med sol året runt. Allt är billigt. Spanska män dansar och bjuder på sig själva.

Europa lider av massdöd på grund av lågt barnafödande och Spanien har utnyttjat sitt väder och lockar då kvinnor ifrån Finland och Sverige för att åka dit.

Får leva i frihet där utan hat och splittring.
Arbetslösheten sjunker i Spanien medan den ökar i Norden
SD är inte rasister. Svenskar har fått nog av folkutbytet, hade aldrig ni kommunister accepterat i ett brunt land men européerna ska bytas ut.. Du verkar vara en rasse dock som snackar skit om svenskarna. Klart du suger dig kvar i europa. Ja, spanien släpper såklart in massa blattar för att kommunisten sanchez vill vinna valet. Massinvandring ÄR hat och splittring, trodde jag var uppenbart men inte för kommunister tydligen. Skenande kriminaliteten i västeuropa visar det med all tydlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in