2026-08-15, 19:22
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad får ett band som exempelvis The Hives betalt för att spela på wow? Nån med insyn om taxorna till banden?

1-2 miljoner.
Citera
2026-08-15, 19:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Någon som är på festivalen tittar på bilder på nätet ser ut mest tjocka brudar och wt

Nejdå.
Fanns många fina damer där.
På Nick Cave såg jag en dam med stora jävla tuttar och dessutom en rejäl urringning. Pajade fokuset lite, fast på ett bra sätt.
Citera
2026-08-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Om jag har tiderna rätt så spelar Maggio 18:40 och Terra 21:15.
Maggio en klar tia. Så bra.

Terra en klar 8.

Då var det över.
Citera
2026-08-15, 23:07
Medlem
TV4 visade tyvärr inte Nick Caves konsert. Såg honom tidigare i sommar och det var ta mej fan det bästa jag sett på länge.

The Cure lät väldigt stabilt igår. Robert Smiths röst låter ju likadan som på 80-talet trots att han är typ 68 år gammal. Galet!
Citera
2026-08-16, 00:05
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Maggio en klar tia. Så bra.

Terra en klar 8.

Då var det över.

GP tyckte Maggio var tråkig, så hon var bra alltså?
Citera
2026-08-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
GP tyckte Maggio var tråkig, så hon var bra alltså?
Förvisso en smaksak. Jag älskar Maggio och jag kanske inte ser om det finns något att anmärka på som typ GP gör. Jag är helnöjd och tycker hon var helt underbar. Hoppas spelningen kommer på tuben.

När det gäller Terra så kanske de borde fått en tia av mig. Det var ju inte deras fel att det var så jävla trångt. De gjorde bra ifrån sig. Det syntes att de trivdes.
Citera
2026-08-16, 14:48
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vilka var höjdpunkterna på festivalen?
Citera
2026-08-16, 14:51
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad får ett band som exempelvis The Hives betalt för att spela på wow? Nån med insyn om taxorna till banden?

Det är hysch-hysch kring sånt (som du redan vet) men säkert inte mer än ett par hundra tusen. Tiden då en miljon kunde faktureras för en festivalspelning är förbi.
Citera
2026-08-16, 15:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det är hysch-hysch kring sånt (som du redan vet) men säkert inte mer än ett par hundra tusen. Tiden då en miljon kunde faktureras för en festivalspelning är förbi.

Inte en chans. The Hives kan ju fylla globen numera och deras senaste skivor har slagit rätt så stort i England bl.a. Minst en medlem bor i en femma innanför tullarna så jag tror knappast de tjänar brödsmulor på att åka runt och spela. 1-2 miljoner är rimligt att anta.
Citera
2026-08-16, 15:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Inte en chans. The Hives kan ju fylla globen numera och deras senaste skivor har slagit rätt så stort i England bl.a. Minst en medlem bor i en femma innanför tullarna så jag tror knappast de tjänar brödsmulor på att åka runt och spela. 1-2 miljoner är rimligt att anta.

The Hives AB - Omsättning: 7 860 000 SEK (2025)

Vem har pratat om brödsmulor? 500 000 SEK för en spelning har sipprat ut tidigare och då pratar vi vad Sveriges just nu största artister/grupper kan ta för en spelning eller konsert.
Citera
2026-08-16, 15:32
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
AI påstår detta:

• The Hives fick enligt äldre tidningsuppgifter i början av 2000-talet omkring en miljon kronor för en enskild festivalspelning (som till exempel i Hultsfred 2003).

• Festivalarvoden: Tidiga uppgifter från bland annat Svenska Dagbladet nämnde att gruppen drog in runt miljonen för stora spelningar under sin storhetsperiod på 2000-talet.

Det här var alltså innan festivaldöden drog genom landet och skördade offer. Nu när CD-skivor säljer lite i antal är det hårdare konkurrens på live-fronten.
Citera
2026-08-16, 15:37
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Enligt en artikel från 2003 säger Hives-sångaren att den stora summan pengar "ju bara är för att vi ersätter Linkin Park, annars hade det aldrig blivit så mycket".

I samma artikel vill Howlin Pelle hävda att man övervägde att ge bort massa pengar till välgörenhet. Hur många här inne tror att man verkligen gjorde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in