2026-01-27, 20:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, i sovrummet, men inte i anslutning till sängen. Angående din fråga: Expressen har idag rapporterat om Jimmies tal i Israel, där han av någon anledning beskrivit fantasifiguren som jagade honom i drömmen. Googla.
Inte ett dugg konstigt med en t.ex en större vändspegel ståendes bredvid sängen. Eller skjutdörrar till garderob.

Låter märkligt angående uttalandet.
Citera
2026-01-27, 22:47
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkaAvCB
Tror det flesta stora politiker lever i konstant stress så det är inte så konstigt att de har mardrömmar, hur lite hat lär de inte få på daglig basis?

Skulle tippa på att alla partiledare som kommit in i riksdagen blir rejält utsatta.
/QUOTE]
TE]
Ja det där är för jävligt oavsett hur man röstar, små jävla människor det där.
Citera
2026-01-27, 23:03
Medlem
Jobbar väl för hårt, spelar för mycket?, klart att han är trött o gick in i väggen som många andra. Men i stället för kaklet så var det en spegel som sprack från kant till kant.

Tror man på skrock så blir det sju svåra år för han....
Citera
2026-01-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Källa på att det var en islamist i drömmen?

Spegel i sovrummet för övrigt rätt vanligt. Ja, bland normalt folk alltså.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/bilden-pa-akesson-efter-skadan-en-personlig-drom/

Mycket konstigt av honom att han går ut i media och berättar detaljerat om en dröm han haft.

Det hade ju räckt att säga: "Jag ramlade och slog mig".

Och Åkesson förstod inte vad mannen som jagade honom i drömmen sade. Men han förstod ändå att han var "väldigt antisemitisk".

Hela berättelsen är så snurrig att man undrar om Jimmie kanske slog i huvudet rejält hårt.
Citera
2026-01-28, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tycker att förklaringen han gav i TV (tror det var tv4?) var så pass avancerad att det känns som att den måste vara sann, var så mycket olika detaljer som det ofta är i en dröm, känns inte som att Jimmie brukar ljuga så pass avancerat utan hans lögner brukar oftast vara så korta som möjligt. Hade han fylleslagit sig hade han nog bara ljugit om att han ramlat typ, inte lagt ut värsta berättelsen om hela drömmen som han gjorde.

Hitler hade ett motto och det var ljug inte lite, ljug mycket, för då tror folk på dig. Jimmie har väl plockat upp det från favoriten.

Jag säger sprit eller tabletter.
Citera
2026-01-28, 07:59
Medlem
Fake news.
Citera
2026-01-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
"Jagad av en islamist i sömnen"
Han mår ju uppenbarligen inte bra när han känner sig tvungen att fabulera ihop en sådan historia.

Ingen annan politiker skulle gå ut med uppdiktade fantasier på det där sättet. Möjligtvis Trump eller liknande dåre. Inte en vettig människa tror på det där svamlet.
Citera
2026-01-28, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.expressen.se/nyheter/politik/bilden-pa-akesson-efter-skadan-en-personlig-drom/

Mycket konstigt av honom att han går ut i media och berättar detaljerat om en dröm han haft.

Det hade ju räckt att säga: "Jag ramlade och slog mig".

Och Åkesson förstod inte vad mannen som jagade honom i drömmen sade. Men han förstod ändå att han var "väldigt antisemitisk".

Hela berättelsen är så snurrig att man undrar om Jimmie kanske slog i huvudet rejält hårt.
Haha jag tänkte också på det.

Men vad vet man. Drömmar är ju ofta irrationella.
Citera
2026-01-28, 08:14
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Nu har ju Åkesson inte ens själv påstått att han har gått
i sömnen, utan han säger i expressen att han ramlat in i spegeln vid sängen i sömnen. Hur vanligt är detta tror din AI? 🤣

Jag fick svar från ChatGPT:

"Det absolut vanligaste scenariot – både enligt akutmottagningar och idrottsmedicinska sammanställningar – är att man slår i ögonbrynet mot en hård kant. Det kan vara:
• en dörrkarm
• ett bordshörn"

Sedan följer en rad olika orsaker som kan leda till ögonbrynsskada.

Jimmies förklaring är alltså fullt trovärdig.
Citera
2026-01-28, 08:30
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Hitler hade ett motto och det var ljug inte lite, ljug mycket, för då tror folk på dig. Jimmie har väl plockat upp det från favoriten.

Jag säger sprit eller tabletter.

Ja fast det skiljer sig isåfall kraftigt mot hur Jimmie brukar ljuga, hans lögner brukar vara små och neutrala, enkla att förbise, de brukar inte bestå av långa superdetaljerade beskrivningar som i det här fallet, och därför tror jag att det är på riktigt. Har varit med om en liknande olycka där jag svimmade och slog sönder ansiktet mot ett nattygsbord, och känner igen det där med att man själv tycker att det är så sjukt att man gärna berättar om det. Men är ju så klart svårt att veta säkert, skönt att det inte såg ut att ha blivit så allvarliga skador iaf
Citera
2026-01-28, 09:41
Avstängd
Jimmie drömmer om att han blir jagad av somalier i dyra märkeskläder på Voi...helt ärligt vem skulle inte bli skiträdd då?!
Citera
2026-01-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag fick svar från ChatGPT:

"Det absolut vanligaste scenariot – både enligt akutmottagningar och idrottsmedicinska sammanställningar – är att man slår i ögonbrynet mot en hård kant. Det kan vara:
• en dörrkarm
• ett bordshörn"

Sedan följer en rad olika orsaker som kan leda till ögonbrynsskada.

Jimmies förklaring är alltså fullt trovärdig.
Väldigt "manligt", att som ett litet barn kasta sig ur sängen p.g.a en mardröm, och sen berätta om det i TV i ett till synes desperat försök att skaffa sig ett alibi. Nej, det är inte ett troligt händelseförlopp. Mycket mer sannolikt med:

• alkohol eller annat missbruk (ölmagen har väl en orsak)
  • våld i nära relation
  • en kombination av ovanstående

Jag ifrågasätter inte att Jimmie drömmer otäcka mardrömmar om arga män från arabien.
Det är agerandet efter mardrömmen som är onaturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in