2026-02-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Absolut. Men nu är det mig veterligen inte högpresterande indier som utgör 9 av 10 invandrare till Sverige, har heller så ej gjort de senaste 30 åren. Sverige har ju varit en slutstation, en destination för skräpfolk (generellt) från MENA, vilka extrema mängde ej har en grundskoleutbuldning i ryggen. Lägg till den absurda anhöriginvandringen, gamla halta och lytta och utan tänder som enbart vallat getter och sålt frukt och knappt varit i ett badrum av västvärldssnitt.

Inget fel i invandring så länge de har en kultur som är snarlik Sveriges och västvärldens och är självförsörjande och bidrar till statskassan från i det närmaste dag ett - men så ser det inte ut i Sverige idag, har inte gjort på 30 år.

Exakt, därför är det korkat att prata om invandring utan att göra någon åtskillnad. Som med allting annat beror det på.
Citera
2026-02-06, 19:12
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Glesbygds kommuner lider av avfolkning, de flesta med något/lite driv flyttar därifrån. Att få ersättning för mottagandet och samtidigt fylla upp tomma hyresrätter som annars rivs är nog en bidragande orsak. Skulle inte ersättningen betalas ut skulle de flesta mindre kommuner inte vilja ha migranter. Bara min tanke.

Med insyn från insidan, kan jag lova dig att det fetade är den enda anledningen till att: "kommunerna skriker efter mer".

Skippa all ersättning till kommunerna och se hur ljudet går då.

Sedan drar de flesta invandrare vidare till större städer och de små orterna är tillbaka på noll, med givetvis litet fler bidragstagare och fler problem med kriminalitet och främmande kulturers yttringar.

Vad de lämnar efter sig i hyresrätterna är också en vinkel på det. Vägglöss, förstörd inredning och allmänt sunkigt intryck av huset.
Senast redigerad av -GG 2026-02-06 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in