2026-01-26, 14:16
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Men genom att våldta henne så säkerställer och poängterar man ju att hon inte är oskuld.
Tycker du att dom har rätt i det?
Citera
2026-01-26, 14:32
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Förresten, är den där exil iraniern trovärdig?
Han om någon har ju anledning att sprida dynga om regeringen.
Lika så alla som hatar mullorna.

Men även folk som jobbar på fängelset med att avrätta folk kan ju vilja provocera fram en revolution och därmed själv erkänna våldtäkter på oskulder,
Citera
2026-01-26, 16:00
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Vill du veta om jag tycker att någon är oskuld efter en våldtäkt? Det är inte en åsikt.
Citera
2026-01-26, 19:28
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus

Dom har ju en plikt att våldta henne för annars kan hon ju inte bli avrättad. Det är ju rätt enligt dem.
Citera
2026-01-26, 20:07
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Dom har ju en plikt att våldta henne för annars kan hon ju inte bli avrättad. Det är ju rätt enligt dem.
Det har jag mycket svårt att tänka mig.

Jag tror nog mer på att sådant skulle vara en provokation.
Något som ska göra folk upprörda.

Någon eldar på protesterna.
Citera
2026-01-27, 08:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Det förekommer tyvärr sexuella övergrepp i fängelser runt om i världen, men det här med att det skulle vara något krav på det i Iran är bara en vandringssägen.
Citera
2026-01-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det förekommer tyvärr sexuella övergrepp i fängelser runt om i världen, men det här med att det skulle vara något krav på det i Iran är bara en vandringssägen.

Inte precis en vandringsägen , men en missupfatning. Och det krävs rejält med "kreativ tolkning" av islam för att få det till "lag" (vad jag vet så finns inget sådant utryckligt sharia-godkänt).

Sen var det aldrig frågan om något sexuellt övergrep, utan det var nygifta flickebarn som bara hade oturen att deras avrättningar för brott mot "islam" inföll dagen efter giftermålet....

så ur det avsendet , helt i enlighet med islam.

det stammar från Hossein Ali-Montazeri memoarer , där hans "påbud" inte riktigt tolkades som han hoppades (aldrig lätt att veta hur efterbliven en motagare är med all inavel som praktiserars...)

https://wncri.org/2015/11/13/female-prisoners-virgins-raped/

Citat:
In effect, he acknowledges that the rape of girls in the mullahs’ prisons was a widespread and systematic practice. He writes: “Many of those who were being arrested in connection with the PMOI were girls and they were executing them on charges of waging war on God… I told the judiciary officials and Evin officials and others, quoting the Imam, that they must not execute girls from the PMOI. I told judges not to write death sentences for girls. This is what I said. But they distorted my words” and quoted me as saying: “Don’t execute girls. First marry them for one night and then execute them.”
Citera
2026-01-28, 15:15
Medlem
Romarriket hade samma lag, i varje fall när det gällde romerska medborgare. När kejsar Tiberius till sist vände sig mot Sejanus, hans rådgivare och prefekt för pretoriangardet, som hade missbrukat hans förtroende och sades ha planerat en statskupp i Rom för att själv bli kejsare (Tiberius vistades under flera år i "splendid isolation" på Capri) så befanns det att Sejanus döttrar också måste undanröjas. De var minderåriga, och därmed oskulder. Alltså våldtogs de av några soldater innan man ströp dem.
Citera
2026-01-28, 15:17
Medlem
Kundalinis avatar
Iran har ingen sån lag.
Citera
2026-01-28, 15:22
Medlem
Kundalinis avatar
Jag tänkte skriva en spydig kommentar om hur usla många svenska journalister, som inte pallar att ens googla reda på basfakta, men efter att ha sökt på Donna Richmond (som skrivit texten för Norran) så verkar hon vara fotograf, inte journalist.

Men chefredaktören på blaskan borde å andra sidan ha koll på det journalistiska hantverket, men icke.

Vilket skräp.
Citera
2026-01-28, 15:24
Avslutad
Låter sinnesjukt vart finns dessa på linked in och vad är titeln professionell persisk straffknullare? Iran har väl som alla andra länder en kodifierad lagstiftning vore därmed inte svårt att dra fram paragrafen istället för att hänvisa till någon som påstår sig hört detta.

Sedan är jag övertygad om att de förekommer runt om i världen men att det är lag på detta har jag väldigt svårt att se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in