Blir så jävla glad över att det fortfarande kan poppa upp naturliga hallucinogener ingen här hört talas om.
Känns som världen fortfarande är stor, i en övrigt allt för liten värld.
Hade inte testat detta själv dock, även om nyfikenheten är stor. Men 3 dygn är allt allt för lång tid för en tripp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bone Collector
Du tycks tro att oförklarligt = övernaturligt. Så är det inte.
Att "alla ser samma" beror på att det är en mycket vanlig sorts hallucination. Alla som hallucinerat pga sömnparalys eller droger känner igen detta.
Ingenting omkullkastas av detta eftersom dylika hallucinationer varit synnerligen välkända under hela mänsklighetens historia.
Sleep paralysis may include hallucinations, such as an intruding presence or dark figure in the room. These are commonly known as sleep paralysis demons or shadow people.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Enligt vetenskapen är skuggvarelserna en form av illusion som kan bero på det tillståndet människan är i - det kan vara mentalt och fysiskt.
Om man använder en drog, så som LSD, kan man se varelser som dessa. Elektromagnetiska fält, om de är placerade på rätt sätt, kan "störa" hjärnan och skapa skuggillusioner.
Den som upplever en sömnparalys kan se skugglika varelser.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skuggvarelser
Lilleputtar eller minityrfolk är väldigt specifikt.
"Varelser" är
nästan så ospecifikt det kan bli. Det enda mer ospecificerat jag kan komma på är "skuggvarelser" då skugg innebär ospecifika detaljer i sig självt.
Så "något ospecificerat som verkar kunna röra på sig eller inneha en personlighet, som inte har några detaljer i hur den ser ut"
Närmsta är väl machine elves från DMT, som väldigt många oavhängiga användare upplevt. Det är väldigt specifikt.
Aldrig nått breakthrough själv i de fåtal gånger jag prövat, men min egna teori är att då röka DMT är som att röka bränd plast, och det är då de sinnena som gör de entiteter man träffar upplevs som "machine". Men har inga spekulationer på kopplingen till miniatyrmänniskor med Lanmaoa