Fascinerande
Skeptiker kommer säga att det bara är hallucinationer. Men dom lägger krokben för sig själva, då hallucinationer inte är så "bara". Det är egentligen inte relevant om dessa små tomtar är hallucination eller verklighet. När vi äter svampen så finns dom där, som all annan verklighet. Vår vanliga verklighet kan likaväl den också vara en hallucination. Det skulle inte göra den mindre viktig för det. Det är alltså viktigt att studera detta på allvar, oavsett om det kommer inifrån våra hjärnor eller om det kommer utifrån nånstans...
Jag är mycket intresserad av sånt här och jag har gedigen personlig erfarenhet.
Min teori utifrån det jag vet idag är följande:
Alla som äter svampen ser små tomtar pga att svampen tar av samma "glasögon" på alla. "Glasögon" som annars filtrerar bort just dessa små tomtar så att dom inte märks. Psykedeliska svampar öppnar alltså upp för vanligt folk att få sig en titt över till ”andra sidan”. Medium (riktiga sådana, inte dom som låssas) kan kommunicera med denna ”andra sida” när dom vill utan att behöva ta till svamp eller andra verktyg....
Jag tror du har rätt TS, att vi lever bland små tomtar och annat
sagoväsen.

Och då är jag nog den mest rationella och skeptiska person jag själv känner till =)