2026-01-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Känns det inte bra så är det inte bra.

Vad vill du göra nu? Du har två alternativ

Stanna och invänta en tredje person i er relation

Lämna honom och bevara din självrespekt och så får du chansen att möta din riktiga andra halva istället eftersom detta var fel person.
Men hur vet jag att det är fel person bara för att han vill anställa snygga tjejer?
Citera
2026-01-26, 17:58
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFuckYou
Men hur vet jag att det är fel person bara för att han vill anställa snygga tjejer?
Han älskar inte dig, han älskar att du älskar honom. Du måste lära dig skilja på dom två.

Du blir manipulerad, han skyller nog bara på att du är svartsjuk och osäker?
Citat:
Gaslighting är en form av psykologisk manipulation där förövaren systematiskt får offret att tvivla på sitt eget minne, sin verklighetsuppfattning och sitt förstånd. Det är en subtil men destruktiv metod för att skapa kontroll och maktobalans, ofta genom förnekande av händelser, lögner och bortförklaringar. Syftet är att göra offret osäkert och beroende av förövaren

I en trygg relation kommer han få dig lugn och trygg. Du kommer aldrig behöva grubbla över sånt här.

Du har en historia av att dras till toxiska män. Bara så att du vet så har dessa typer fruktansvärt dålig självkänsla det är därför han njuter när du blir orolig och ledsen. Han känner sig älskad när du mår dåligt, det är hans bekräftelse. Du måste lämna honom. Och tycker du att det är svårt så lär känna någon snäll och klipp långsamt banden. För varje dag som går, så har du klippt av en sträng och tillslut finns det ingen kärlek kvar från din sida heller.

Jag vet hur det är. När jag var yngre så blev jag också utsatt för sånt. Han försöker bryta ner ditt självförtroende så att du inte ska våga lämna honom. Man blir så himla ful när man är med en sådan typ av man. Jag blev 10 gånger snyggare efter honom. Högt kortisol utsöndras i kroppen när man är stressad och mår dåligt. Och nej, du överreagerar inte. HAN har satt dig medvetet i denna position.
Citera
2026-01-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Han älskar inte dig, han älskar att du älskar honom. Du måste lära dig skilja på dom två.

Du blir manipulerad, han skyller nog bara på att du är svartsjuk och osäker?

I en trygg relation kommer han få dig lugn och trygg. Du kommer aldrig behöva grubbla över sånt här.

Du har en historia av att dras till toxiska män. Bara så att du vet så har dessa typer fruktansvärt dålig självkänsla det är därför han njuter när du blir orolig och ledsen. Han känner sig älskad när du mår dåligt, det är hans bekräftelse. Du måste lämna honom. Och tycker du att det är svårt så lär känna någon snäll och klipp långsamt banden. För varje dag som går, så har du klippt av en sträng och tillslut finns det ingen kärlek kvar från din sida heller.

Jag vet hur det är. När jag var yngre så blev jag också utsatt för sånt. Han försöker bryta ner ditt självförtroende så att du inte ska våga lämna honom. Man blir så himla ful när man är med en sådan typ av man. Jag blev 10 gånger snyggare efter honom. Högt kortisol utsöndras i kroppen när man är stressad och mår dåligt. Och nej, du överreagerar inte. HAN har satt dig medvetet i denna position.
Men jag förstör hans karriär om han inte får anställa de mest kompetenta personerna. Jag bara tycker det är lite konstigt att behöva sålla fram de snyggaste tjejerna.
Citera
2026-01-26, 18:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Men jag förstör hans karriär om han inte får anställa de mest kompetenta personerna. Jag bara tycker det är lite konstigt att behöva sålla fram de snyggaste tjejerna.
Det är väldigt sällan dom mest kompetenta personerna är just kvinnor. Just sayin’

Roligt argument han använder, han försöker inte ens dölja det. Antingen är du trög eller så tror han att du är trög.

Jag har inget mer att tillägga. Jag tycker att du ska göra slut med en person som aktivt njuter av att du mår dåligt, tycker du att detta är kärlek så stannar du kvar i lidandet.
Citera
2026-01-29, 11:51
Medlem
Låter väldigt jobbigt att vara sådär osäker på honom, då hade jag lämnat honom om jag var som du.
Citera
2026-01-31, 12:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Säger han detta till dig?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in