Citat:
Ursprungligen postat av
TheFuckYou
Men hur vet jag att det är fel person bara för att han vill anställa snygga tjejer?
Han älskar inte dig, han älskar att du älskar honom. Du måste lära dig skilja på dom två.
Du blir manipulerad, han skyller nog bara på att du är svartsjuk och osäker?
Citat:
Gaslighting är en form av psykologisk manipulation där förövaren systematiskt får offret att tvivla på sitt eget minne, sin verklighetsuppfattning och sitt förstånd. Det är en subtil men destruktiv metod för att skapa kontroll och maktobalans, ofta genom förnekande av händelser, lögner och bortförklaringar. Syftet är att göra offret osäkert och beroende av förövaren
I en trygg relation kommer han få dig lugn och trygg. Du kommer aldrig behöva grubbla över sånt här.
Du har en historia av att dras till toxiska män. Bara så att du vet så har dessa typer fruktansvärt dålig självkänsla det är därför han njuter när du blir orolig och ledsen. Han känner sig älskad när du mår dåligt, det är hans bekräftelse. Du måste lämna honom. Och tycker du att det är svårt så lär känna någon snäll och klipp långsamt banden. För varje dag som går, så har du klippt av en sträng och tillslut finns det ingen kärlek kvar från din sida heller.
Jag vet hur det är. När jag var yngre så blev jag också utsatt för sånt. Han försöker bryta ner ditt självförtroende så att du inte ska våga lämna honom. Man blir så himla ful när man är med en sådan typ av man. Jag blev 10 gånger snyggare efter honom. Högt kortisol utsöndras i kroppen när man är stressad och mår dåligt. Och nej, du överreagerar inte. HAN har satt dig medvetet i denna position.