2026-08-06, 22:24
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vet du hur processen gick till? Skrevs det några papper, några avtal eller liknande? Kan det kanske ha varit så att några högt uppsatta religiösa bara hittade på och förde er bakom ljuset?
Tror det gick till så att moses fick en lista med en massa regler och sen kom jesus och gav en ny lista och sa att de förra inte längre gällde. Möjligtvis är de andra profeterna mellan dom inblandade på något sätt också.

De högt upsatta religiösa korsfäste ju jesus. Hur kan de varit del av någon konspiration om de mördade religionens grundare.
Citera
2026-08-06, 22:25
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Som du förklarar det här med Gud så tycker jag att det börjar likna ett skuggsamhälle med egna lagar, typ något som vi absolut inte vill ha i landet. Kanske jag ska börja aktivera mig i att förbjuda religionen, för så kan det inte få fortsätta.
Försök förbjuda kristendom och du kommer att få lära känna gud på ett eller annat sätt.
Citera
2026-08-06, 22:32
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag tror att demoner finns och att personer har möjlighet att utföra övernaturliga fenomen genom dessa, och att denna dynamik kan få någon att kallas "häxa", ja.

Jo, det förklarar en hel del.

Kan du ge personliga exempel på möten med demoner eller tror du att de finns bara därför att andra tror att de finns? Alltså vanlig vidskeplighet.
Citera
2026-08-06, 22:33
Medlem
Citat:
Försök förbjuda kristendom och du kommer att få lära känna gud på ett eller annat sätt.
Det finns en enighet inom samtliga partier att vi inte vill ha skuggsamhällen, helt enkelt för att de är hot mot samhället.

Så om du tjatar på om att Guds lag är större än Svea rikes lag kommer det kunna gå så.

Tänk så mycket enklare det hade varit om du kunde acceptera att tron du har är en tro, att Bibeln har massor fina ord, men att det är berättelser som någon annan med samma tro som du har skrivit ihop, att din tro är som vilken förälskelse som helst.

Budorden är inget konstigt, jag hade kunnat snickra ihop desamma, men till en början skulle de bara bli fem, sedan skulle jag nog plusa på med något, som typ: För fan, påstå inte att du har bevis om du inte har det.
Citera
2026-08-06, 22:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jo, det förklarar en hel del.

Kan du ge personliga exempel på möten med demoner eller tror du att de finns bara därför att andra tror att de finns? Alltså vanlig vidskeplighet.
Jag tror att de finns för att om kristendom är sant så måste även demoner finnas eftersom kristendomen påstår att demoner finns, och vi har diskuterat jättemycket om ifall kristendom är sant med turinsvepningen, påstådda mirakel och sånt.

Håller du inte med om att det skulle vara ganska konstigt om kristendomen var sann men just delen om demoner var falsk?

Dessutom så finns det ju massor av personer som hävdar kontakt med demoner, t.ex. i nära döden upplevelser men inom andra typer av upplevelser också. Så du har rätt i det om att "för att andra tror att de finns".
Citera
2026-08-06, 22:37
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det finns en enighet inom samtliga partier att vi inte vill ha skuggsamhällen, helt enkelt för att de är hot mot samhället.

Så om du tjatar på om att Guds lag är större än Svea rikes lag kommer det kunna gå så.

Tänk så mycket enklare det hade varit om du kunde acceptera att tron du har är en tro, att Bibeln har massor fina ord, men att det är berättelser som någon annan med samma tro som du har skrivit ihop, att din tro är som vilken förälskelse som helst.

Budorden är inget konstigt, jag hade kunnat snickra ihop desamma, men till en början skulle de bara bli fem, sedan skulle jag nog plusa på med något, som typ: För fan, påstå inte att du har bevis om du inte har det.
Det är ju ni ateister som är skuggsamhället, vi gudsfruktande är ljussamhället. Om ni bara tog till er sanningen så finns inget skuggsamälle, hur svårt ska det vara.
Citera
Medlem
Citat:
Var det där ett hot?
Citera
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Var det där ett hot?
Jag vill bara ditt bästa.
Citera
2026-08-06, 22:38
Medlem
Citat:
Det är ju ni ateister som är skuggsamhället, vi gudsfruktande är ljussamhället. Om ni bara tog till er sanningen så finns inget skuggsamälle, hur svårt ska det vara.
Men det är ju ni som har egna lagar. Jag accepterar de i Svea rikes lag. Och jag har en god moral.
Citera
2026-08-06, 22:38
Medlem
Citat:
Jag vill bara ditt bästa.
Vad händer annars?
Citera
2026-08-06, 22:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Men det är ju ni som har egna lagar. Jag accepterar de i Svea rikes lag.
Jag accepterar båda. Jag bryter helst inga lagar, varken sveriges eller guds men uppenbarligen så räcker inte sveriges för många beter sig som skitstövlar utan att bryta någon svensk lag.
Citera
2026-08-06, 22:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad händer annars?
Du går miste om guds kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto