2026-07-16, 00:24
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tycker du på fullaste allvar att vi ska använda oss av annat än vetenskapliga metoder när det gäller bevis för vissa saker, men inte för andra? Är det du ska ska välja när vi använder det ena eller det andra?

Vet du, lite så känner faktiskt jag också.

Om det är någon som har bestämt sig så är det du. Vi andra försöker hålla en skaplig vetenskaplig standard.

Det där förstod jag inte alls.

Grejen är att du med vetenskap inte ska försvara något, du ska istället välkomna falsifieringar, det är så vi kommer framåt.
Tack men jag är klar med dig, jag skrev till Smeso. Du är välkommen att diskutera igen när du gjort en inomvändes analys och är redo att göra det på riktigt.
Citera
2026-07-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Tack men jag är klar med dig, jag skrev till Smeso. Du är välkommen att diskutera igen när du gjort en inomvändes analys och är redo att göra det på riktigt.
Lägg av, jag svarar på precis vilka inlägg jag vill. Det här är inte din personliga blogg där du kan blocka skribenter som anser att du har fel.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-16 kl. 00:28.
Citera
2026-07-16, 00:27
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Lägg av, jag svarar på precis vilka inlägg jag vill.
Jag med.
Citera
2026-07-16, 00:28
Medlem
Citat:
Jag med.
Men bra. Svara då på det jag skrev som svar på ditt inlägg.
Citera
2026-07-16, 00:29
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Men bra. Svara då på det jag skrev som svar på ditt inlägg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
"The Dunning-Kruger effect is a cognitive bias where people with limited knowledge or competence in a specific domain greatly overestimate their own skills. Because they lack expertise, they also lack the self-awareness to recognize their own mistakes, resulting in a false sense of superiority."
Citera
2026-07-16, 00:33
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
"The Dunning-Kruger effect is a cognitive bias where people with limited knowledge or competence in a specific domain greatly overestimate their own skills. Because they lack expertise, they also lack the self-awareness to recognize their own mistakes, resulting in a false sense of superiority."
Nu är du bara larvig.

Du säger att det finns vettiga vetenskapliga studier som visar på Guds existens. Jag ber dig att visa sådana, och du tar fram bara konstiga saker som inte alls handlar om Guds existens.

Det saknas helt vetenskapligt konsensus för det du påstår, att då säga att det är jag som har fel och bara kasta skit på mig blir bara så galet.

Problemet är att du inte accepterar att du har en tro, utan envisas med att du har vetenskapliga belägg för att en Gud finns. Och där kör du fast.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-16 kl. 00:36.
Citera
2026-07-16, 00:36
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nu är du bara larvig.

Du säger att det finns vettiga vetenskapliga studier som visar på Guds existens. Jag ber dig att visa sådana, och du tar fram bara konstiga saker som inte alls handlar om Guds existens.

Det saknas helt vetenskapligt konsensus för det du påstår, att då säga att det är jag som har fel och bara kasta skit på mig blir bara så galet.
Jag har ingen lust att skriva med dig, jag har redan sagt att jag tycker du argumenterar i dålig tro så sluta skriv.
Citera
2026-07-16, 00:39
Medlem
Citat:
Jag har ingen lust att skriva med dig, jag har redan sagt att jag tycker du argumenterar i dålig tro så sluta skriv.
För att du tycker det är jobbigt att bli ifrågasatt?

Jag har skrivit seriöst till dig, svarat seriöst, gett dig seriösa argument, bemött dig schysst med mera.
Citera
2026-07-16, 00:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
För att du tycker det är jobbigt att bli ifrågasatt?

Jag har skrivit seriöst till dig, svarat seriöst, gett dig seriösa argument, bemött dig schysst med mera.
Jag kan inte hjälpa dig.
Citera
2026-07-16, 00:44
Medlem
Citat:
Jag kan inte hjälpa dig.
Lägg av, varför skulle du behöva hjälpa mig?

Jag gillar en seriös diskussion om bevis för Guds existens, och du failar så fort du får lite mothugg. Varför skulle jag behöva hjälp? För att Gud straffar mig om jag tänker vetenskapligt?
Citera
2026-07-16, 00:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Lägg av, varför skulle du behöva hjälpa mig?

Jag gillar en seriös diskussion om bevis för Guds existens, och du failar så fort du får lite mothugg. Varför skulle jag behöva hjälp? För att Gud straffar mig om jag tänker vetenskapligt?
Eftersom du inte har kommit med ett enda argument utan endast repeterar "visa mig evidens!" som en papegoja.
Citera
2026-07-16, 00:48
Medlem
Citat:
Eftersom du inte har kommit med ett enda argument utan endast repeterar "visa mig evidens!" som en papegoja.
Det är du som påstår att något finns, inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in