2026-01-25, 11:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag1
Två vuxna med två grabbar i tidig tonår som är sugna på en resa. Tidigt i maj och ett par veckor är fönstret för resan. Ett par-tre nätter och någon av de europeiska ligorna med smidigt flyg från Göteborg. Tips på lag och matcher som inte kostar allt för mycket?
Holland, Spanien, Italien, England, Frankrike.. vart ska vi?
Stämningen är A och O om man skall fotbollsturista. Undvik således Premier League och alla storlag som Real Madrid, Barcelona osv osv.

Tyskland har generellt bra ös* på samtliga matcher (och bortasupportrarna) och har liberal alkohol policy på arenan. Det siktar jag på för nästa fotbollsresa.

*ser att folk rekommenderar Dortmund, men jag har hört att det varit lite antiklimax på just Signal Iduna Park. Väl isf en stormatch dom har.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-25 kl. 11:09.
Citera
2026-01-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Stämningen är A och O om man skall fotbollsturista. Undvik således Premier League och alla storlag som Real Madrid, Barcelona osv osv.

Tyskland har generellt bra ös* på samtliga matcher (och bortasupportrarna) och har liberal alkohol policy på arenan. Det siktar jag på för nästa fotbollsresa.

*ser att folk rekommenderar Dortmund, men jag har hört att det varit lite antiklimax på just Signal Iduna Park. Väl isf en stormatch dom har.

Håller med, vi vill ha äkta stämning och tryck men även att det finns möjlighet till biljetter. Dortmund verkar risigt med flyg från Gbg om man inte vill krångla med mellanlandningar..
Citera
2026-01-25, 13:25
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag1
Håller med, vi vill ha äkta stämning och tryck men även att det finns möjlighet till biljetter. Dortmund verkar risigt med flyg från Gbg om man inte vill krångla med mellanlandningar..
Det går dagliga flyg till Düsseldorf som ligger en timme från Dortmund.

Sen har du Köln, Leverkusen och Gladbach i högstaligan samt Schalke, Bochum Düsseldorf i andraligan i närheten.
Citera
2026-01-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Det går dagliga flyg till Düsseldorf som ligger en timme från Dortmund.

Sen har du Köln, Leverkusen och Gladbach i högstaligan samt Schalke, Bochum Düsseldorf i andraligan i närheten.

Ja det är nog mer att vi vill komma på plats och ha närhet till flygplatsen iom få dagar. Sen verkar det svårt med biljetter i Tyskland
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in