2026-01-23, 22:51
Medlem
Försöker dra på drickandet så jag tänkte jag ska hitta sämsta boxvinet på systemet, så jag kan ha något mindre attraktivt att dricka hemma.

Jag gick runt på det lokala bolaget och kollade etiketterna efter sura och sträva viner med relativt lågt sockerinnehåll. Jag tänkte att de måste väl vara vidriga att dricka. Testade Enzo Bartoli
Piemonte, 2024 (https://www.systembolaget.se/produkt/vin/enzo-bartoli-7605508/) och även det var lite mindre gott än mitt vanliga rödvin så var det långt ifrån vidrigt.

Är det någon som kan tipsa om ett riktigt vidrigt boxvin? Eller är det bara flaskvin i så fall? Ge mig förslag på riktigt vidriga röda viner! Varför röda? Tror att det vita viner är goda rent allmänt så rött behövs för att bli maximalt vidrigt. Helst på systemet, kommer inte orka åka färja för att köpa vidrigt vin.
Citera
2026-01-23, 23:10
Medlem
Spelar ingen roll hur dåligt vinet är. Så snart alkoholen har startat sin process, så fortsätter du dricka..

Vill du ha något riktigt dåligt, så satsa på Rosita eller Marinella. Populär bland alkisar. Värmen kommer snabbt.

Ska det tvunget vara box, så är CAstillo de Gredos en högoddsare. Ständigt utsett till det sämsta vinet på systemet. Dock fortfarande populärt bland Böda Camping-folket.
Senast redigerad av PatricHbg 2026-01-23 kl. 23:13.
Citera
2026-01-23, 23:11
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartbits
Är det någon som kan tipsa om ett riktigt vidrigt boxvin?

I princip alla viner från nya världen, odrickbar sockrad smörja. Speciellt australiska viner smakar myrsyra. Ett lådvin som Chill Out har ungefär samma effekt som antabus.
Citera
2026-01-24, 10:09
Moderator
Allaballawallas avatar
Topic, för f*n.
Håll er till topic!

/Mod
Citera
2026-01-24, 21:18
Medlem
R.Rs avatar
Castillo de gredos vitt är fruktansvärt. Säger jag som verkligen inte är någon finsmakare men där går gränsen, smakar typ avlopp och gamla ruttna ägg. Så det blir mitt tips.
Citera
2026-01-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Castillo de gredos vitt är fruktansvärt. Säger jag som verkligen inte är någon finsmakare men där går gränsen, smakar typ avlopp och gamla ruttna ägg. Så det blir mitt tips.

Tack för tipset! Fler som tycker det är vidrigt. Får ta och testa den, även om jag hoppades på ett riktigt dåligt rött vin på box.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in