2026-01-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag har dessvärre lån, men nu är räntorna låga igen. Alltså inte som de var tidigare, men helt ok i alla fall. Sedan kliar jag mig i huvudet gällande arbetslösheten. Min äldste son har inte haft några större problem att få jobb och inte av hans kompisar heller (alltså i vid bemärkelse, det är ganska många). Vilka är alla de ungdomar som inte får jobb? Sedan vet jag folk i min ålder, 50+, som inte får jobb och har sökt länge. I några fall förstår jag varför, men verkar i alla fall riktigt svårt för denna grupp att få jobb.

Matbolagen tjänar pengar, visst, men am vi tar bort några ICA handlare som sticker ut så är inte marginalen mer än några procent. Ganska lite och vi jämför med något industriföretag som kanske ligger på 10+ procent. Hade jag haft pengar över hade jag nog heller satsat den på Volvo eller Investor (som alla andra), inte på Coop eller Axfood.

Men som en varudeklaration kan tilläggas att jag tillhör dem som tycker man skall jobba hårt, klara sig själv och att leva på andras bidrag är omanligt. Det kan ju påverka mina åsikter.

När arbetslösheten ligger på runt 8-9% är den väldigt hög, men innebär samtidigt att i ens egen bekantskapskrets så kan man lätt känna att 20 personer har jobb. För trots allt är det ju bara vart tionde som inte har det.
Citera
2026-01-28, 12:47
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
När arbetslösheten ligger på runt 8-9% är den väldigt hög, men innebär samtidigt att i ens egen bekantskapskrets så kan man lätt känna att 20 personer har jobb. För trots allt är det ju bara vart tionde som inte har det.

Arbetslösheten ligger inte på 8-9%.
Den ligger runt 4% hos svenskar och har så gjort under ganska lång tid med undantag för kraschen på 90-talet.
Hos invandrade analfabeter är den betydligt högre än 8-9% och kommer så att fortsätta vara vad vi än försöker göra åt den. Men det var hela planen från sossarna, de vill ha en stor grupp kärnväljare som är bidragsberoende för sin överlevnad och där med röstar på bidragspartiet #1.
Makten framför allt!
Citera
2026-01-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Arbetslösheten ligger inte på 8-9%.
Den ligger runt 4% hos svenskar och har så gjort under ganska lång tid med undantag för kraschen på 90-talet.
Hos invandrade analfabeter är den betydligt högre än 8-9% och kommer så att fortsätta vara vad vi än försöker göra åt den. Men det var hela planen från sossarna, de vill ha en stor grupp kärnväljare som är bidragsberoende för sin överlevnad och där med röstar på bidragspartiet #1.
Makten framför allt!

Kan bara hålla med om det och det är väl en av orsakerna att Magdalena tappar i popularitet, som ju är en av personerna bakom massinvandring med syfte att få bidragsberoende väljare som röstar på vänstern, så de kan behålla makten.

Det är inte rätt att bygga ett samhälle som med avsikt skapar en hög arbetslöshet.
Citera
2026-01-28, 18:39
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kan bara hålla med om det och det är väl en av orsakerna att Magdalena tappar i popularitet, som ju är en av personerna bakom massinvandring med syfte att få bidragsberoende väljare som röstar på vänstern, så de kan behålla makten.

Det är inte rätt att bygga ett samhälle som med avsikt skapar en hög arbetslöshet.

Nej, det är tragiskt, socialdemokraterna har överlevt sig själva.
På 60-talet var det för Sveriges bästa, sedan blev det mer för socialdemokratins bästa, och nu är det för den lilla socialdemokratiska elitens bästa. Det räcker med att titta på Baudin och Maggan och den lilla dvärgen så inser man att de bara bryr sig om sig själva. Vidriga människor...
Citera
2026-01-29, 17:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Hoppas det fortsätter så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in