2026-01-29, 06:00
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Har en jaktlicens på min fars salongsgevär 5 skott/magasin.
Det är en fin liten studsare och många nötskrikor har strykt med där.
Om det hade varit en 1 skottare hade man inte beviljat jaktlicens det vet jag det sa man klart
Men eftersom det gick från far till son o båda var i vapenregistret var de inga problem.
Förutsatt att man har licenser / jägareexamen
Nja,du har fel där bästa Herr Hrt, du har inget salongsgevär, du har en vanlig 22:a faktiskt och dom får man licens på utan problem.

Jag är så gammal så jag vet inte hur man lägger in länkar, men googla så förstår du skillnaden.
Citera
2026-01-30, 14:55
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Nja,du har fel där bästa Herr Hrt, du har inget salongsgevär, du har en vanlig 22:a faktiskt och dom får man licens på utan problem.

Jag är så gammal så jag vet inte hur man lägger in länkar, men googla så förstår du skillnaden.

jo jag vet ju egentligen, men jag kallar det salongsgevär ändå min far har alltid kallat det så och även jag som är dock säkert lika gammal men inte alltid man kallar saker vid sitt rätta namn
Citera
2026-01-30, 22:00
Medlem
Det var ju en riktig kaninhåla att kolla upp varför just enskotts .22or är förbjudna på jaktlicens och det var det dummaste jag läst på länge men jaja, ingen stor grej i det stora hela.
Citera
2026-02-02, 12:39
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenLillaGubben
Du kan få det pluggat och få en minneslicens.

Citat:
Ursprungligen postat av MenLillaGubben
Ah det är väl därför jag redovisade hur man skaffar en minneslicens tidigare i tråden?

Uppenbarligen har ju någon annan sålt dem dit tidigare annars skulle de inte vara samlarvapen där.

Men OK professor Bofors dra h-lvete, orka dig.
Hur stor är marknaden för pluggade salongsgevär i USA?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in