2026-05-12, 17:47
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Om FH bara kunde haft mer realistisk fysik!

Avskyr att man kan köra med en platt låg sportbil och sen vips bara ratta ut i terrängen och fortsätta som ingenting, det förstör känslan lite

Jo lite så är det. Eller om man åker längst med räcket och behåller sin hastighet på 420km/h :P

Jag kommer nog att köpa spelet, jag gillar serien. Till PC.
Citera
2026-05-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Ja jag är rätt sugen på det här spelet. Ser riktigt snyggt ut. Tankade faktiskt hem det igår men har inte installerat det än då jag läste att man blir bannad av Microsoft från nånting så behöver läsa på mer om vad det handlar om och ifall det är värt det.

Det är nog om man använder sitt riktiga konto på Xbox appen och sen spelar något av forza spelen lagligt, annars är det nog ingen större risk. Fungerar bra annars iallafall, har kört några timmar
Citera
2026-05-15, 14:39
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Det är nog om man använder sitt riktiga konto på Xbox appen och sen spelar något av forza spelen lagligt, annars är det nog ingen större risk. Fungerar bra annars iallafall, har kört några timmar
Jag har också spelat en del nu, gillar spelet skarpt! Riktigt snyggt och att köra runt i Tokyo City en natt är riktigt nice.

Detta spel kommer man nog använda mycket som tidsfördriv. Det är avslappnande att bara köra omkring.
Citera
2026-05-16, 19:46
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Köpte Premium Upgrade, för att kunna spela tidigare. Jag tyckte att Horizon 5 var som ett DLC för Horizon 4. Sexan däremot har fått en riktig overhaul. Jag diggar den nya UI, comeback för armband a la OG Horizon och de nya japanska shitboxar. Har dock märkt att de flesta använder sig bara av Toyota Chaser.

Prestandamässigt så är den på toppnivå. Att en Pascal 1060 6 GB som idag är verkligen en Potatis Deluxe klarar av Medium med Night Shadows på ultra + FSR 3.5 Quality säger redan mycket. Det dippar till 35-40 FPS när jag kör genom Tokyo eller festivalen, speciellt på nätter. Men annars håller den stabila 60 FPS på 1080p. Det får ändå bli en uppgradering så man kan skruva upp till Ultra. Jag tycker att Extreme med RT på syns mest om man kör 4K ändå, så inget metakort för femsiffrigt belopp. Medium Preset i Horizon 6 känns för mig som Ultra Preset med RT Off på Horizon 5

Fysiken är däremot annorlunda. Det känns som att PG har implementerat ganska mycket från Motorsport. Det jag kunde göra på Horizon 5 slutar med att jag antingen låser hjulen eller kämpar med bilens vikt. Jag skulle säga att det känns betydligt mer realistiskt. Dock kommer det med en tradeoff. Drivatars är buggade om man går över Pro, för att inte tala om Unbeatable. Man kan köra skallen av sig och är ändå rätt chanslös mot Drivatars som verkar ha extra downforce och som att de rullar på slicks. Dessutom förvandlas de till Kamikazes om man går över Pro. Bromsa för tidigt så blir man torpederad.

Har dock hittat några problem:
1. Ljudet försvinner helt i en sekund, för att sen komma tillbaka.
2. V-Sync och kapning av FPS kan orsaka stuttering. Det kan lösas genom att stänga av V-Sync och köra obegränsad FPS. Lagg och liknande försvinner, men det leder tyvärr till screen tearing.
3. Har även märkt en tunn vit vertikal linje som poppar upp då och då på högersidan av min skärm.
4. NPC gillar att spawna framför bilen ibland.
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2026-05-16 kl. 19:49.
Citera
2026-05-17, 18:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jo lite så är det. Eller om man åker längst med räcket och behåller sin hastighet på 420km/h :P

Jag kommer nog att köpa spelet, jag gillar serien. Till PC.

Dock förbjudet i Nascar nu efter en förare testade det och det funkade strålande.. just saying
Citera
2026-05-17, 18:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Någon som vet ett bra sätt att tjäna XP / Credits ?

Om man kör till "end game" så drar man bara ihop ca 2 miljoner..
Citera
2026-05-20, 01:05
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Om ni vill tjäna driverspoints och credits snabbt så ta en titt på denna video ..

Har själv testat och noll problems

https://www.youtube.com/watch?v=iqWJyewLF6s
Citera
2026-05-20, 12:07
Medlem
fiserjuendels avatar
Kör Forza Horizon 6 på mitt XBOX Series X, en fantastisk upplevelse hittills
Citera
2026-05-22, 02:37
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Kör Forza Horizon 6 på mitt XBOX Series X, en fantastisk upplevelse hittills

Tidigare inte gillat FH men nu börjar driftingen sitta (kontroll) så det ger en annan dimension till spelet.
Precis kört en season (6 dagar kvar) och drog 3 race som tog ca 15 minuter och fick en Paganis Zonda för besväret.

Ett pass kvar på fabriken sen jävlar ska det drickas grogg och sladda bil
Citera
2026-05-22, 12:18
Medlem
EggBoxJuans avatar
Spelat några dagar och haft väldigt kul med spelet.
Det känns dock som något fattas, tror det är känslan från FH5 i det varma mysiga Mexiko.
Stadsmiljön i Tokyo är otroligt tråkig.
Eller så är man bara lite trött på upplägget.

Säsongerna är i gång nu men inga belöningsbilar som lockar precis.
Citera
2026-05-23, 21:49
Avstängd
längtar till den nya uppdateringen
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Släpps enligt rykten 19:e Maj 2026
Platsen denna gång är Japan och kartan skall vara den största hittills.
Tokyo är med och kommer även den vara den största urbana delen i serien.
Och trots storleken vara smockat med innehåll.

Premium Edition lockar med detta innehåll:

VIP Membership
Welcome Pack
Car Pack
Time Attack Car Park
Italian Passion Car Park (post-launch)
2 Expansions (post-launch)[/u][/u]

Time Attack och Car Park är något nytt, i alla fall för mig.
Kan dock ha funnits tidigare.

Släpps Day One till Xbox Gamepass.
Och som föregående spel även till PS5 vid ett senare tillfälle.

Teaser:
https://www.youtube.com/watch?v=lwlw0ChiSR0

Xbox Developer Direct visar ikväll kl19 upp Forza Horizon 6.
Citera
2026-05-24, 02:04
Medlem
Spelet ser exakt likadant ut som horizon 4. Jag skippar denna. Xbox är verkligen en otroligt dålig konsol med sämre spel än vad någon ens vill erkänna.
Alla deras spel är verkligen någonting ur det förflutna. Skandal!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in