2026-01-21, 21:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Den dementa TACO-Trump har vikt ner sig som vanligt och låtsas som att han har fått som han ville.
Exakt så. Efter börsras och höjda marknadsräntor blev den orangea jättebebisen skakis och backade ur.
Trump Always Chickens Out!
Citera
2026-01-21, 21:39
Medlem
Hahaha applåder till TRUMP.

Svenskar grinar över trump och läser aftonbladet som källa till allt. Underbart, han är en spelare. Får exakt som han vill och europa är förlorare.

Allt går enligt planen. Nu hoppas jag han går på hårt mot europa och sätter strålkastare på den galna migrationspolitiken (folkutbytet) och den påhittade klimatpolitiken.

Medans detta sker så närmar sig EU kommunist kina, vi måste censurera och det måste ske nu!
Senast redigerad av pandalol 2026-01-21 kl. 21:43.
Citera
2026-01-21, 21:46
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Trump är en väldig slipad affärs man som "siktar högt" för landa mitt i mellan för att sen komma till förhandlings bordet .

Med tanke på dina grava särskrivningsfel är du inte lika slipad…
Citera
2026-01-21, 21:46
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Han är en misslyckad affärsman och han har inte uppnått någonting, annat än att man ska ha fortsatta diskussionen. D.v.s. långa förhandlingar, som inte kommer att resultera i något konkret.
Jo, han har hittills tjänat 1.4 miljarder USD till sig själv under sin presidenttid. Svårslaget amerikanskt rekord i korruption.
https://edition.cnn.com/2026/01/20/politics/video/ac360russbuettner
Citera
2026-01-21, 21:49
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Lugn nu, imorgon eller på fredag är det nåt annat som gäller! 🤣🤣🤣 Precis innan börsen stänger blir det tvärtom så alla förlorar pengar istället.

jajemen, taco går full WMD* nu för att överskugga epsteinskandalen. iran nästa.

* weapons of mass distraction.
Citera
2026-01-21, 21:57
Moderator
ksvs avatar
Trump TACO-backar utan att ha fått något som USA inte hade innan.

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jo, han har hittills tjänat 1.4 miljarder USD till sig själv under sin presidenttid. Svårslaget amerikanskt rekord i korruption.
https://edition.cnn.com/2026/01/20/politics/video/ac360russbuettner
Ja, genom att skapa en kryptovaluta och använda sitt presidentskap för att haussa.
Därutöver se till att ha med svärsonen i alla internationella förhandlingar för att säkra att egna familjen tjänar pengar på de "deals" han gör som president.

Svårslagen nivå på korruption som inte ens de mest förhärdade diktatorer i bananrepubliker ens kunnat drömma om.
Citera
2026-01-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Ja den överlägset bästa presidenten och politikern i modern historia har fått sin vilja igenom angående grönland och stoppar därmed de utannonserade tullarna.

Grattis Trump grattis europa att ni tog ert förnuft till fånga

Och grattis grönland till en garanterad säkerhet

Oj!?! Tillhör Grönland USA nu? Alltså det han har tjatat som fan om att han vill. Det har jag missat! Lust att länka?
Citera
2026-01-21, 22:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Trump är en väldig slipad affärs man som "siktar högt" för landa mitt i mellan för att sen komma till förhandlings bordet .

De möjligheterna, baser och mineralutvinning, fanns redan före tullhotet.

Det enda han lyckades med var att skada USA:s image, och statusen som handelspartner och allierad.
Citera
2026-01-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Oj!?! Tillhör Grönland USA nu? Alltså det han har tjatat som fan om att han vill. Det har jag missat! Lust att länka?
Nej naturligtvis inte. Mark Rutte har matat bebisen rättigheter till vissa saker som USA redan hade från början, Trump kommer påstå att detta är en magisk deal för USA och hans anhängare kommer svälja skiten som vanligt.
Citera
2026-01-21, 22:21
Medlem
BusigaMusens avatar
Så Trump fick köpa Grönland tillslut?
Citera
2026-01-21, 22:24
Avslutad
Citat:
Han är en misslyckad affärsman och han har inte uppnått någonting, annat än att man ska ha fortsatta diskussionen. D.v.s. långa förhandlingar, som inte kommer att resultera i något konkret.
Hur kan man vara en misslyckad affärsman när man är god för så mycket pengar som Herr Trump endå är?
Citera
2026-01-21, 22:24
Medlem
Citat:
I USA anses Donald Trump vara en usel affärsman som endast levt på arvet från sin far, ett arv som han förvaltat illa.

När jag var i USA under Trumps förra presidentperiod redogjorde en ledare för en amerikansk företagarorganisation för Trumps "affärsliv".

- "Trump hade varit en förmögnare man om han satt in arvet på ett bankkonto och låtit det förräntas, trots lågt ränteläge under långa perioder."

Ett svidande dåligt betyg för en "affärsman".
Senast redigerad av Missouri 2026-01-21 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in