2026-01-22, 12:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Klistra på kardborretejp, så får du grepp.
Välj mellan de "taggiga" eller den "mjuka"

Tejpade själv "mjuk" kardborretejp på F- och J-tangenterna, på ett tangentbord, för att kunna hitta/navigera på tangentbordet utan att behöva titta på tangenterna.
Vad har du för key caps som inte har dimplar på F och J? Det är alltså en genuin fråga, då jag under hela mitt 32-åriga liv som datornörd aldrig stött på det. Är det såna där 'ghost caps' utan tecken på alls?
Citera
2026-01-22, 12:15
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Trodde jag skulle komma till erotikdelen.
Nåväl, sporttejp kan också funka eller kanske fint sandpapper om du vågar dig på det på den dyrbara musen.
Precis, besvikelsen är total!

Jag hade nog försökt rugga upp musen lite och då använt mig av en nagelfil, en sådan där mjuk i papp(eller vad det nu är för material)
Citera
2026-01-22, 12:21
Medlem
bl-gr-ns avatar
Nää! inget sånt.
Använder tangentbordet för att styra en dator från sängen vid nanna-kudde-tid i mörkret, för film, youtube och surf innan innan John Blund kommer.
De upphöjningarna på på F och J tangenterna (som (nästan) alla tangentbord har), är för små och med dessa tejpbitar blir det lättare att hitta just F och J och från dom till alla andra tangenter.

Tangentbordet är ett logitech K400+ med inbyggd musplatta.
Citera
2026-01-22, 17:26
Medlem
En påse ostbågar och det är fixat.
Citera
2026-01-25, 00:31
Medlem
…oftast brukar man ju ta till saker för att MINSKA friktionen mot musen…
Citera
2026-01-25, 01:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Nää! inget sånt.
Använder tangentbordet för att styra en dator från sängen vid nanna-kudde-tid i mörkret, för film, youtube och surf innan innan John Blund kommer.
De upphöjningarna på på F och J tangenterna (som (nästan) alla tangentbord har), är för små och med dessa tejpbitar blir det lättare att hitta just F och J och från dom till alla andra tangenter.

Tangentbordet är ett logitech K400+ med inbyggd musplatta.
Jag har precis det tangentbordet och för mig är dom definitivt tydliga nog. Men men, det är din grej vad du gör med ditt tagentbord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in