Citat:
Precis för lite eller ingen sömn + för mycket tjack är inget roligt alls. Inte sett skuggfolket ännu men varit med om att det började fladdra eller röra sig lite smått i yttre synfältet som du beskrev, samt lite hörselhallucinationer typ datorfläkten låter som musik eller som en radio som går och annat skumt. När detta sker är det dags att sova så har aldrig fortsatt efter det. Nu försöker jag alltid sova varje natt. Så slipper man detta.
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
En bekant ringde mig häromdan och berättade glatt tagit återfall och köpt 3 g tjack, han sa att han hade 1.5 g kvar, han verkade mest glad och positiv, men efter några timmar fick jag osammanhängande sms om att jag stulit hans nycklar o fan o hans moster, kan han ha satt i sig allt och fått psykos? han har gått på tjack innan men hållit sig ren i flera år, har ringt honom men han svarar inte men vet att han har kontakt med andra så antar att han skäms,
frågar för har ingen egen erfarenhet av just tjack
frågar för har ingen egen erfarenhet av just tjack
Vet du om han kör IV eller bara bombar/snortar? 1,5g på någon dag utan tolerans är rätt mycket bara det. Har han satt i sig ännu mer efter det kan det spöka rätt bra i hjärnan för honom just nu. Får du tag i han genom samtal eller sms nu eller senare så uppmana han att försöka sova, och lägg till att det går över bara han sover och sen äter och dricker vatten! Multivitamin och magnesium tillskott skadar ju inte heller. Men sova är prio 1, sen vatten o mat.
! Hade föreställt mig att det skulle vara mer tydligt än rörelser i ögonvrån när de kommit förbi, typ att man såg dem tydligare framför sig där de rörde sig fram o tillbaka o titta fram och gud vet vad annat.