2026-01-18, 21:02
Medlem
Giant Squids avatar
Frukost=Kaffekask X 2.
Ett par lunchöl tillsammans med ordentligt matintag.
Sedan trappa ner med fyra till sex korthylsor under kvällen. Välj gärna mindre procent på ölen än dagen innan.
Citera
2026-01-18, 21:13
Medlem
Barrington1975s avatar
1. En staköl
2. Sjöstjärna i spabadet. ansiktet under vattnet, använd snorkel och tänk att du är Luke i en bacta-tank (20-45min)
3. En starköl i duschen
4. Kamma dig och anse dig botad

Brukar funka för mig 🙂
Citera
2026-01-18, 21:44
Medlem
Elikos avatar
Hemligheten är att ha ett konstant intag, starta dagen med 20cl whisky och en stor isbit(lite vätska), det får dig att glömma gårdagen ganska fort. Vid lunch är du normal och kan ta nästa glas.
Citera
2026-01-18, 21:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
1. En staköl
2. Sjöstjärna i spabadet. ansiktet under vattnet, använd snorkel och tänk att du är Luke i en bacta-tank (20-45min)
3. En starköl i duschen
4. Kamma dig och anse dig botad

Brukar funka för mig 🙂
Starköl i duschen är en game changer. Man borstar inte tänderna förräns efter den.
Sen snabbt på med paltorna och ut och möta världen.
Citera
2026-01-18, 22:35
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
En återställare genom mer alkohol, gör inget annat än skjuter upp problemet

Har du däremot supit konstant i fjorton dagar, så är en bra huskur ett antal 3,5 i ett par dagar

Nej man skjuter inte upp problemet. Man tar bort baksmällan och kan t om ibland somna om. Hela dagen kan räddas genom att inta lite alkohol under dagen. Sedan tar man en liten nattfösare så sover man hela natten sedan.
Citera
2026-01-18, 23:27
Medlem
fredrochas avatar
Nästan fusk, men nån form av amfetamin i låg dos och bakfyllan är över. Svårt att hålla sig till säg, 1-2 streck. Men amfetaminbaserad damptablett funkar också ganska bra. Komplettera med en långhylsa eller två. Då blir dagen efter en bra dag.
Citera
2026-01-18, 23:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Tycker ni kommer med usla knep här. Syrran har alltid kört på ingen alkohol efter 22:00 och det verkar funka för henne. Aldrig provat men ska definitivt testa någon dag 👍

Men om man nu inte är en sådan människa?

Konceptet återställare finns på flera språk, och säkerligen har det använts. En doktor sade att matroser kunde få en sup när de kom tillbaka från permis, och så fick det vara bra med det.

De är dock ett släkte för sig, och det hände att sjömän drack floridavatten, och i flottor kunde de sno alkohol från torpeder och annat som drevs med sådant, och blanda med juice.

Samme läkare menade att det kunde vara direkt farligt att sluta tvärt, och ännu mer så för nybörjare.

Huruvida det där stämmer vet jag dock förstås inte. Det är bara något jag har hört.
Citera
2026-01-18, 23:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men om man nu inte är en sådan människa?

Konceptet återställare finns på flera språk, och säkerligen har det använts. En doktor sade att matroser kunde få en sup när de kom tillbaka från permis, och så fick det vara bra med det.

De är dock ett släkte för sig, och det hände att sjömän drack floridavatten, och i flottor kunde de sno alkohol från torpeder och annat som drevs med sådant, och blanda med juice.

Samme läkare menade att det kunde vara direkt farligt att sluta tvärt, och ännu mer så för nybörjare.

Huruvida det där stämmer vet jag dock förstås inte. Det är bara något jag har hört.
Vi matroser är helt stolliga. Vi dricker klorerat vatten i la i åratal och är lika fryntliga och söta. Perky. Överlevare.

Problematiken sitter ju djupare, vi snackar om symptom.

Albert King hade säkerligen kunnat komma med ett bättre inlägg men detta är allt vi har att tillgå.
https://m.youtube.com/watch?v=CAOlQaLVJdw&list=RDCAOlQaLVJdw&index=1
Citera
2026-01-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrocha
Nästan fusk, men nån form av amfetamin i låg dos och bakfyllan är över. Svårt att hålla sig till säg, 1-2 streck. Men amfetaminbaserad damptablett funkar också ganska bra. Komplettera med en långhylsa eller två. Då blir dagen efter en bra dag.

Körde detta i ungdomen och det funkade fint. På äldre dagar går det bort helt då jag dels inte tar några andra droger än alkohol längre och man är inte lika "obrydd", det skulle sannolikt kunna framkalla ett nervöst sammanbrott/panikattack.

Edit: Vi kallade det för en "städlina" för att ordna upp stöket efter gårdagens bravader.
Nackdelen var att det blev svårt att käka något under resterande dag, man fick tvinga i sig något.
Senast redigerad av phenibutguden 2026-01-20 kl. 11:22.
Citera
2026-01-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Om vi talar om lagliga alternativ så är två 50 cl starköl i rask takt effektivt.
Då gäller det ju att ha lämnat det i kylen när man lägger sig och den detaljen är jag inte så duktig på.

Instämmer, viktigt att ölen är kall på morgonen annars finns risken att den kommer i retur ganska omgående om det ter sig illa.
Citera
2026-01-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
En återställare genom mer alkohol, gör inget annat än skjuter upp problemet

Har du däremot supit konstant i fjorton dagar, så är en bra huskur ett antal 3,5 i ett par dagar

Det där stämmer delvis, men har man något viktigt att göra dagen efter så kan återställare vara den enda lösningen. Det gäller bara att reglera mängden.
I vissa fall kanske baksmällan passar bättre dagen efter dagen efter och då kan det vara ett fint alternativ att skjuta upp den ett dygn.
Citera
2026-01-26, 10:09
Medlem
Sitter här helt kaosbakis efter att ha supit sönder hela helgen.

Upplägget för dagen ser ut som så:

Vid uppvaknande 10cl vodka och en snus. (Borde ha skippat snusen)

Till lunch en starköl och en rejäl måltid.

Kl 18:00 en starköl och en rejäl middag samt en bastu.

Kl 21:00 en starköl.

Givetvis så mycket vatten som möjligt genom hela dagen.

Återkopplar hur det funkade, viktigt är ju att inte brassa på för hårt och skapa ännu en bakfylla.

Tanke: Snus och kaffe försämrar mina bakfyllor markant. Någon som känner igen det? Kan inte minnas att detta hände i yngre dagar? Man får liksom ångest och bakfyllan känns 100X värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in