2026-01-17, 15:32
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vilken skillnad Guehi kommer vara för City, kan bli deras viktigaste och bästa värvning den här säsongen.

De saknar fortfarande en solid mittbackskollega till Guehi i nuläget

Jag hoppas verkligen inte Saliba och Gabriel går sönder i andra hälften av säsongen, vi har ju nästan inga backar kvar på bänken nu. Kan lätt bli en liknande situation som Citys om 1-2 skador till sker i backlinjen nu.
2026-01-17, 15:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ni spelar ju på bortaplan där vi vunnit alla förutom en oavgjord, men visst, jag kommer inte underskatta United. Vill även tillägga att senast ni vann på Emirates i ligan var 2017

Det kanske jämnar ut sig efter första matchen på säsongen där Man Utd var bättre men ni vann på enda chansen ni hade (hörnmål såklart). Skämt åsido klart ni kommer vara favoriter men hade ändå inte varit förvånad om Man Utd tog ett resultat. Arsenal helt utan något att spela för (seglar ifrån i titelracet utan att spela fotboll, City har tappat 9p senaste 4 ligamatcherna) samtidigt som Man Utd verkar ha fått nytändning (som såklart kommer dö ut med tid).
2026-01-17, 15:33
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Två oavgjorda.

Juste, tack för rättningen. Liverpool var det ju också ja…
2026-01-17, 15:34
Medlem
Tyvärr ansluter Guehi för sent. Titeln är borta nu. Tre mittbackar är skadade, det går inte att hämta sig ifrån.
2026-01-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ingen kommer nog sakna Amorim.

Han var ganska skön på sitt sätt. Gillade att prata och var satans envis. Kanske dålig kombo i en utsatt jobbposition som "coach inte manager" i Man Utd.

Han hade/har onekligen fel om Kobbie åtminstone ;p
2026-01-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
De borde ju inte göra det, men ingenting förvånar mig den klubben längre.

Tror du att Carrick vinner PL? Men vilken manager vill du helst se (Vad jag förstått, så är du MU-supporter?) tar in, har du några realistiska kandidater i bakhuvudet?

Klart han inte vinner PL

Vettefan vem jag vill se har inget namn att kasta upp nu. Glasner vill man ju inte ha likaså Iraola

Tuchel/Nagelsmann känns väl som mest lämpliga
2026-01-17, 15:37
Medlem
Så här kan vi säga: Arteta kommer inte tillåta sådana här kontringar nästa vecka.
2026-01-17, 15:39
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det kanske jämnar ut sig efter första matchen på säsongen där Man Utd var bättre men ni vann på enda chansen ni hade (hörnmål såklart). Skämt åsido klart ni kommer vara favoriter men hade ändå inte varit förvånad om Man Utd tog ett resultat. Arsenal helt utan något att spela för (seglar ifrån i titelracet utan att spela fotboll, City har tappat 9p senaste 4 ligamatcherna) samtidigt som Man Utd verkar ha fått nytändning (som såklart kommer dö ut med tid).

United brukar alltid höja sig i stormatcher så absolut inte omöjligt att ni får med er något.

Håller inte alls med om att vi inte har något att spela om. Först och främst måste vi vinna ikväll för att det här resultatet ska betyda något, och sen spelar Villa imorn också. När vi möter er så kommer City spela Wolves på hemmaplan, vilket de garanterat kommer vinna. Arteta och spelarna kommer 100% ta United matchen på stort allvar, vi har torskat ligan i ledande position för många gånger nu för att ha den mentaliteten i januari.
2026-01-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Han var ganska skön på sitt sätt. Gillade att prata och var satans envis. Kanske dålig kombo i en utsatt jobbposition som "coach inte manager" i Man Utd.

Han hade/har onekligen fel om Kobbie åtminstone ;p

Amorim satte en ny kultur och skickade ut allt skit i klubben som Garna/Rash/Sancho det var det enda bra han gjorde
2026-01-17, 15:40
Medlem
Citat:
United brukar alltid höja sig i stormatcher så absolut inte omöjligt att ni får med er något.

Håller inte alls med om att vi inte har något att spela om. Först och främst måste vi vinna ikväll för att det här resultatet ska betyda något, och sen spelar Villa imorn också. När vi möter er så kommer City spela Wolves på hemmaplan, vilket de garanterat kommer vinna. Arteta och spelarna kommer 100% ta United matchen på stort allvar, vi har torskat ligan i ledande position för många gånger nu för att ha den mentaliteten i januari.

Jag tror Arteta är sugen på 5-0 mot United.
2026-01-17, 15:42
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Jag tror Arteta är sugen på 5-0 mot United.

Absolut, rivaliteten mellan klubbarna är fortfarande stark, även fast det svalnat lite i jämförelse med titelkamperna förr.
2026-01-17, 15:43
Medlem
Citat:
Absolut, rivaliteten mellan klubbarna är fortfarande stark, även fast det svalnat lite i jämförelse med titelkamperna förr.

Alltid gött att trycka ner dem i avloppet igen när de stoppar upp sina fula huvuden och tror sig är något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in