2026-01-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Japp. Film med inavelavkomman har lagts ut av döende farsan. Där påstås det att Adam var med på ngt möte idag. Dock avslöjades det rätt snabbt att mötet filmades 15 januari. Vilket betyder att det kan vara rätt illa med avkomman när man försöker med sånt.
Läste på X att rysk media har bekräftat att Adam har brutna revben och spräckt mjälte. Vet dock inte om det var statsmedia eller oppositionell media.
Citera
2026-01-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, han bodde här i tio år men valde sunt nog att inte skaffa svenskt medborgarskap. Däremot skaffade han medborgarskap i UAE redan efter två år i landet, så han är ryss och förenade arabemiratier (säger man så?).

Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej. Ändå kallade media honom för "svensk" Jag skrev flera gånger till Aftonbladet, Expressen osv. och ifrågasatte varför de kallade en icke-svensk för svensk. Fick aldrig nåt svar. När jag här på flashback (på mitt gamla konto) och på andra forum poängterarade det blev jag idiotförklarad. "Klart han har svenskt medborgarskap" Men nej. Det har han inte. Några ur hans familj har men han fick aldrig något, förmodligen för han är ett svin. Enda bra Sverige gjort senaste åren. Jag letade upp detta men ingen trodde på mig den bekräftade han själv det jag sa i flera år. MMA-nytt såg jag skriva "svensken" om honom för bara nån vecka sen....

Tack för info! Hoppas han blir stoppad att komma in i landet igen eftersom han helt uppenbart umgås med terrorister.
Citera
2026-01-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Läste på X att rysk media har bekräftat att Adam har brutna revben och spräckt mjälte. Vet dock inte om det var statsmedia eller oppositionell media.

Ha ha ha vilken bild!

https://x.com/anutiknikita/status/2012406400580788631
Citera
2026-01-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Tack för info! Hoppas han blir stoppad att komma in i landet igen eftersom han helt uppenbart umgås med terrorister.

Nej, vi är för liberala här i Sverige. Han träffade Kadyrov och hans avkomma många gånger under pågående kriget och fick komma tillbaka till Sverige igen...
Citera
2026-01-17, 20:39
Medlem
Citat:
Då överlever han antagligen
Citera
2026-01-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky

Kan vara bra med. Dör gamle Kadyrov och idioten tar över, då blir det risk för klankrig, vilket är bra för alla.
Citera
2026-01-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky
Spräckt mjälte är dock allvarligt.
Citera
2026-01-17, 22:51
Medlem
cuckelimucks avatar
Tjetjenien verkar vara fantastiskt då man måste flygas iväg 2.5h för att få vård.
Citera
2026-01-17, 23:43
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuckelimuck
Tjetjenien verkar vara fantastiskt då man måste flygas iväg 2.5h för att få vård.

Och tänk att Tjetjenien tack vare frikostiga bidrag fr putler påstås ha en av Mordors bästa sjukvård! Man kan bara föreställa sig hur eftersatt är resten av detta efterblivna land!
Citera
2026-01-18, 21:54
Medlem
Mer info fr Grozny:

"I Groznyj kontrollerade säkerhetsstyrkor mobiltelefonerna tillhörande personal vid Republikanska akutsjukhuset efter Adam Kadyrovs sjukhusinläggning, rapporterade Kavkaz.Realii (listad som utländsk agent i Ryssland) med hänvisning till källor. Enligt deras källor påverkade kontrollerna även enskilda patienter. Sjukhusledningen varnade anställda om konsekvenserna av kontakt med journalister, och läkare som deltog i konsultationen beordrades att lämna ifrån sig sina telefoner."

Intressant. Måste vara ngt mer än bara "bruten arm"....
Citera
2026-01-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Mer info fr Grozny:

"I Groznyj kontrollerade säkerhetsstyrkor mobiltelefonerna tillhörande personal vid Republikanska akutsjukhuset efter Adam Kadyrovs sjukhusinläggning, rapporterade Kavkaz.Realii (listad som utländsk agent i Ryssland) med hänvisning till källor. Enligt deras källor påverkade kontrollerna även enskilda patienter. Sjukhusledningen varnade anställda om konsekvenserna av kontakt med journalister, och läkare som deltog i konsultationen beordrades att lämna ifrån sig sina telefoner."

Intressant. Måste vara ngt mer än bara "bruten arm"....

Det har förekommit antydningar på X att ukrainska säkerhetstjänsten ligger bakom ett sabotage av bilen. Det skulle förklara hela hemlighetsmakeriet, Kadyrov skulle absolut inte vilja att något sådant kom ut, erkänna att ukrainarna kommit så nära hans krets. En vanlig trafikolycka är egentligen inget att göra en sådant mysterium av.
Citera
2026-01-19, 16:39
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Det har förekommit antydningar på X att ukrainska säkerhetstjänsten ligger bakom ett sabotage av bilen. Det skulle förklara hela hemlighetsmakeriet, Kadyrov skulle absolut inte vilja att något sådant kom ut, erkänna att ukrainarna kommit så nära hans krets. En vanlig trafikolycka är egentligen inget att göra en sådant mysterium av.

Nej, ukrainare lägger inte energi på sådant, de har fullt upp med att spåra ryska generaler och spränga de i luften.
Det att hans son var med om en bilolycka är inte konstigt, killen är tänkt att efterträda sin pappa som diktator och kör säkert som en galning i sin sportbilar, han känner att han äger hela landet.
Det är också därför hans hälsotillstånd är en statshemlighet, så är det i alla diktaturer.
I Sovjet var dess ledare 100% friska tills de dog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in