2026-01-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Egentligen funkar inget särskilt bra.men tuggummin och munvatten har hjälpt mig in på krogen några gånger
In på krogen? Man får väl ha druckit före man går in där, det gjorde jag och vännerna alltid när jag var ute. Vi drack i princip aldrig på krogen. Bara på förfesten.
Citera
2026-01-14, 07:39
Medlem
FarmerJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarlikheter
Vad är det absolut bästa sättet att dölja lukt av alkohol?

För flera år sedan jobbade jag med flera karlar som luktade som om de kom från världens bullfest. De knaprade på kardemummakärnor för att dölja spritlukten. Det var mycket effektivt och eftersom jobbet var i princip riskfritt så drabbades ingen annan. Förutom de själva för de låg inte precis i framkant vid löneförhandlingarna.
Citera
2026-01-14, 10:52
Medlem
Mumies avatar
Citat:
Ber om ursäkt ifall detta ligger fel / redan har frågats och jag missat det, flytta gärna!

Vad är det absolut bästa sättet att dölja lult av alkohol? Skillnader mellan precis drucken (munlukt) vs generell berusning (helkropps) vs bakfyllla (speciikt svett)?

Tandborstning eller att avstå kan visst funka, men är man ute på krogen och vill verka nykter är de inte direkt lättillgängliga.

Om man har olika tips för olika sorters alkohol uppskattas det mer än gärna! Riktig fulsprit, folköl, annat skrot (typ T-röd?), kör på!

Eltandborste och munskölj, helst utan alkohol typ Flux.
Citera
2026-01-14, 10:53
Medlem
ReijoHervonens avatar
Åh, en alkis. Ni brukar hitta på många kreativa lösningar för att dölja ert missbruk.
Här har du en idé: Doppa en tampong i brännvin och tryck upp den i röven.

Bara kör.
Citera
2026-01-14, 14:22
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ber om ursäkt ifall detta ligger fel / redan har frågats och jag missat det, flytta gärna!

Vad är det absolut bästa sättet att dölja lult av alkohol? Skillnader mellan precis drucken (munlukt) vs generell berusning (helkropps) vs bakfyllla (speciikt svett)?

Tandborstning eller att avstå kan visst funka, men är man ute på krogen och vill verka nykter är de inte direkt lättillgängliga.

Om man har olika tips för olika sorters alkohol uppskattas det mer än gärna! Riktig fulsprit, folköl, annat skrot (typ T-röd?), kör på!

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
En klassiker för att dölja både lult och lukt av alkohol är munspray. Minttabletter typ halstabletter kan också fungera, eller riklig användning av parfym.

Kom tillbaks när ni provat er första pilsner grabbar.

När man dricker på riktigt så sitter det i utandningen. Det bästa man kan göra är att hålla andan, men brukar pysa ut ändå. Vitlök, listerine, deo i ansiktet, rakvatten hjälper snabbt men pustar du ut så får de ändå ett sniff av spriten.

Detta gäller för öl med, vin, sprit.

Hört av en polare
Citera
2026-01-15, 18:15
Medlem
TUKs avatar
Färsk persilja döljer alkohol i utandningsluften.
Citera
2026-01-21, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Man brukar säga att det döljer vitlöksdoft. Kanske du blandat ihop det?
Citera
2026-01-22, 16:52
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK

Citat:
Man brukar säga att det döljer vitlöksdoft. Kanske du blandat ihop det?

För länge sen fanns det nån tråd där dom snacka om vad parkbänksalkisarna äter för ingen hade sett nån äta

En skrev att han sett en alkis trycka i sig en rejäl bukett persilja på parkbänken utanför ica

Så det kanske stämmer
Citera
2026-01-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
För länge sen fanns det nån tråd där dom snacka om vad parkbänksalkisarna äter för ingen hade sett nån äta

En skrev att han sett en alkis trycka i sig en rejäl bukett persilja på parkbänken utanför ica

Så det kanske stämmer
Möjligt, men varför skulle alkisarna behöva dölja alkoholdoften?

För övrigt har jag aldrig sett min granntant Greta 87 år äta, det betyder knappast att hon inte äter.
Citera
2026-01-22, 17:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Möjligt, men varför skulle alkisarna behöva dölja alkoholdoften?

För övrigt har jag aldrig sett min granntant Greta 87 år äta, det betyder knappast att hon inte äter.

Dom får ju inte köpa öl & boz om dom luktar för mycket alkohol

Men det kanske var enklast o snatta ett klippe persilja
Citera
2026-01-23, 12:49
Medlem
DragforADHDs avatar
munskölj
Citera
2026-01-23, 13:01
Medlem
De flesta av förslagen här lär fungera rätt dåligt. Luktsinnet är skarpt!

Mina förslag är

1. Håll ett viss avstånd, dofternas styrka avtar med avståndet och givetvis blir det lite svårare klura ut vem som förpestar luften i rummet om där är flera personer.

2. Duscha, är lite förvånad att detta inte nämns, men många av alkoholdryckerna sätter sig i hela kroppen. Det kommer inte bara från munnen utan genom huden, svettet och även urinet stinker. De flesta som dricker mycket kissar på sig, antingen när de försöker hålla sig men misslyckas eller inte hinner hitta ett piss-ställe i tid eller slarvar när de pissar så det stänker på väggar och tak, men även byxor, strumpor och skor men ja det sitter en ganska stark lukt från pisset hos många överförfriskade. Härlig blandning av dofter just för att ingen nämner att man ska duscha.

3. Munhygien, alltså rengör. Att dölja en dålig lukt med en annan starkare lukt lurar bara fyllonas egna avtrubbade näsor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in