Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Det är bara din åsikt, vi behöver inte ta hit fler men dom som redan är här och har ordnat sitt liv och försörjer sig själva kan gärna vara kvar så länge dom sköter sig.
Och det är bara
min åsikt.

Du har absolut rätt, och min åsikt kan vara fel. Men den bygger inte på direkt personliga erfarenheter utan på att titta på vår historia, vår samtid och vad vetenskapen visat oss just nu, vetenskapen kan förändras, annars är det inte vetenskap. Vad grundlade du dina åsikter på, de flesta med dina åsikter bygger dem på värderingar och inte evidens eller empiri.
Och vad menar du med sköter sig? Du anser att bara de arbetar så finns inga problem? Det finns inga risker med att vi cementerar det konfliktsamhället som idag är en realitet? Fadimes pappa som dömdes i sambandet med mordet på sin dotter hade arbetat i Sverige i 20 år. För mig finns det ingen anledning att omhulda mångkulturella ideal, ett samhälle behöver mer än bara fysiska kroppar i arbete för att fungera, så frågan blir; vad är vi skyldiga framtida generationer?
Vad menar du med sköter sig? Att de inte bryter mot några lagar? Men vad händer när värderingar krockar? Ska vi även här cementera ett konfliktsamhälle? Ska samhällets resurser gå till att medla i konflikter som inte är nödvändigt existerande. För idag existerar de här konflikterna i alla högsta grad, är det det samhälle som är idealet?
Konfliktytorna rör den sekulära staten, demokrati och mänskliga rättigheter som viktiga komponenter när det gäller den svenska kulturen. I Sverige skulle man kunna ha respekt för barn, individuella rättigheter och ett gemensamt civilsamhälle. Något som ifrågasätts av andra kulturer och leder till konflikter, vi behöver inte bara en svensk leitkultur, vi har rätten till en Svensk kultur.
Och där kommer frågan för den här tråden in, ska det finnas kvar ett svenskt folk, så krävs att det mångkulturella samhället avvecklas, det kräver återvandring av både de som inte sköter sig och de som ”sköter” sig.