Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Du vet att däcken på bilarna nöter på vägarna och då bildas tyvärr spår, detta går inte idag att lösa om man nu inte lägger ny asfalt med täta mellanrum men vem vill betala för det och vem vill ha ständiga vägbyggen överallt.
När det sen regnar större mängder så blir det tyvärr vatten i dessa spår som du kan få vattenplaning för.
Allt sånt här trodde jag man fick lära sig när man tog körkort men tydligen inte du.
Att första olyckan med dödlig utgång skedde i 5km/h beror säkerligen på att säkerheten i dåtidens bilar inte existerade och framförallt att sjukvården var på en helt annan nivå än idag. En sticka i fingret kunde leda till infektion, amputation och i värsta fall döden.
Man kan inte bygga 100% säkra vägar pga att vi har idioter på vägarna som anser att faran ligger på någon annan att lösa och inte att man behöver sänka farten.
Så även du medger att underhållet på svenska vägar är väldigt dålig?
Saken är att du redan betalar för att det skall vara fina vägar, men som jag skrev tidigare så går pengarna till annat.
Försök inte skjuta över bristen av förståelse på mig när det är du som inte ser.
Ja, vi har idioter på vägarna. Folk får fortsätta köra trots att de kör illa.
Detta stoppas inte med dina kameror. Man betalar lite o sedan får man köra vidare.
Även detta tog jag upp som en felaktighet.
Det är inte farten som dödar. Det är det plötsliga stoppet.
Detta tas inte bort med hjälp av nya fina kameror utan man tar bort det med bland annat mittseparation, djurstängsel och djurbroar osv osv.
Men allt detta har jag tagit upp med dig, du verkar dock inte ta till dig alls av det jag skriver.
Du sover och vill inte vakna.
Fortsätt betala 70% av det du tjänar i skatt och fortsätt tro att nya kameror är för din säkerhet.
Sov gott!