2026-01-12, 10:09
Avslutad
USA krigar och mördar lite för mycket tycker jag, i olika länder. När skall dom satsa på politik istället för mord? Deras land är ju uppbyggt på att mörda andar individer.

Sverige behöver hjälpa USA och hitta bra riktlinjer för deras land, Sverige har media i västvärlden och i europa bryr sig mycket om Svensk media.

Hur gör man för att USA skall mörda färre folk och följa lagen i sitt eget land, jag gillar dock Donald Trump, vet han gör så gott han kan just nu som president.
Citera
2026-01-12, 10:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Peoria
Hur gör man för att USA skall mörda färre folk och följa lagen i sitt eget land, jag gillar dock Donald Trump, vet han gör så gott han kan just nu som president.
Du ogillar mord men gillar en president som har rekord i antal länder han anfallit och som döpt om department of defense till department of war för att betona hur han ser på utrikespolitik?
Citera
2026-01-12, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du ogillar mord men gillar en president som har rekord i antal länder han anfallit och som döpt om department of defense till department of war för att betona hur han ser på utrikespolitik?

Jag gillar att han gillar vit kultur och vita människor, sedan behöver han nog behärska sig också, men han är ju trots allt från tyskland också, och är en fin människa som är den bästa de har just nu tror jag på.
Citera
2026-01-12, 11:44
Medlem
Det är just det som är grejen. USA är ett land som är byggt på mörda och erövra. Ingen kan ändra på det. Vad händer om USA tänker som Sverige? Då är dom ingen supermakt längre. Då är dom en nobody..
Citera
2026-01-12, 11:56
Medlem
Citat:
USA krigar och mördar lite för mycket tycker jag, i olika länder. När skall dom satsa på politik istället för mord? Deras land är ju uppbyggt på att mörda andar individer.

Sverige behöver hjälpa USA och hitta bra riktlinjer för deras land, Sverige har media i västvärlden och i europa bryr sig mycket om Svensk media.

Kanske om Ulf Kristersson åker över till USA och håller någon utbildning eller så kanske USA kan sluta med sitt mördande, eller åtminstone minska det lite. Sverige är ju väldigt respekterat och omtyckt i hela världen. Kanske kan Kristersson ha med sig lite förslag på riktlinjer, kanske en ny konstitution rentav, den konstitution USA har nu är ju jättegammal så på tiden att de får något mer modernt.

Som du säger, Europa bryr sig mycket om svensk media, så förhoppningsvis kan vi få USA att göra likadant. Jag kan också önska att USA skulle satsa lite på politik och inte bara ägna sig åt mord hela tiden. Visst att mord och så kan behövas ibland, men det får inte bara bli det, politik behövs ju också. Trump gör nog så gott han kan, men det är inte så lätt när de hela tiden försöker mörda honom också.
Citera
2026-01-12, 12:01
Medlem
Citat:
Jag gillar att han gillar vit kultur och vita människor, sedan behöver han nog behärska sig också, men han är ju trots allt från tyskland också, och är en fin människa som är den bästa de har just nu tror jag på.

Det finns ju inte många värre maktmissbrukare, mobbare eller bedragare än Trump...
Citera
2026-01-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Det är just det som är grejen. USA är ett land som är byggt på mörda och erövra. Ingen kan ändra på det. Vad händer om USA tänker som Sverige? Då är dom ingen supermakt längre. Då är dom en nobody..
Precis, skillnaden är att Trump säger vad som görs tidigare försökte man dölja sin närvaro/involvering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in