2026-07-31, 16:16
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det ingår ju i klubbens supporterkultur att det skall vandaliseras i samband med bortamatcher. Kan väl tycka lite röj kan vara ok, men klubben får fan ta tag i det här nu. Inklusive vandalismen i Sverige på väg till bortamatcher vid rastplatser, vägrestauranger etc. Kostar företagare och skattebetalare en jäkla massa pengar men istället borde klubbarna betala för sin svans. Någon jävla gång får fan någon ta lite ansvar, istället för att gulligulla med de som förstör.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyheter/2026/uttalande-efter-skadegorelse-i-tallinn/

IFK tar alltså officiellt avstånd men det är ju bara luft. Tills motsatsen bevisats.
Om något borde IFK Göteborg upphöra med att ta avstånd ifrån sina supportrar utav den enkla anledningen att det är deras supportrar.
Citera
2026-07-31, 19:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Om något borde IFK Göteborg upphöra med att ta avstånd ifrån sina supportrar utav den enkla anledningen att det är deras supportrar.
Instämmer helt. Lite stickers och klotter är inget att kissa på sig över.
Citera
2026-07-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Instämmer helt. Lite stickers och klotter är inget att kissa på sig över.

Det är pga sånt här det fortsätter.

Lite stickers och klotter?

Totalt sönderslagen toalett på bortasektionen och vandaliserad arena, samlingskrogar där man tar sönder möbler och parasoll, därefter en promenad i historisk miljö (Gamla stan) där man klottrar ner byggnader äldre än ens egna klubb och förstör fönster och diverse längs vägen.

Ingen vettig människa uppskattar väl sånt här apbeteende? Tycker du det är okej om folk pissar på din ytterdörr för att dom är lite packade?

Släta inte över pissbeteende, säg till på plats istället och låt inte helt efterbliven kultur dominera.
Stickers och klotter kanske är en del av kulturen, att förstöra historiska miljöer är inte det.
Citera
2026-07-31, 22:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Det är pga sånt här det fortsätter.

Lite stickers och klotter?

Totalt sönderslagen toalett på bortasektionen och vandaliserad arena, samlingskrogar där man tar sönder möbler och parasoll, därefter en promenad i historisk miljö (Gamla stan) där man klottrar ner byggnader äldre än ens egna klubb och förstör fönster och diverse längs vägen.

Ingen vettig människa uppskattar väl sånt här apbeteende? Tycker du det är okej om folk pissar på din ytterdörr för att dom är lite packade?

Släta inte över pissbeteende, säg till på plats istället och låt inte helt efterbliven kultur dominera.
Stickers och klotter kanske är en del av kulturen, att förstöra historiska miljöer är inte det.
Kolla igenom bilderna och berätta för mig att det där är något att bli upprörd över.
Citera
2026-07-31, 22:27
Medlem
Citat:
Kolla igenom bilderna och berätta för mig att det där är något att bli upprörd över.

Vänd på det istället
Är det något att vara stolt över?
Citera
2026-07-31, 22:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vänd på det istället
Är det något att vara stolt över?
Nä, jag tycker moderna ultras är extremt gay med sina vänskapsband och stickers. Grejen är att jag kanske inte kallat in militären för att någon fjortis i balaclava ritat Ultras Göteborg på ett elskåp direkt.
Citera
2026-07-31, 22:34
Medlem
Citat:
Nä, jag tycker moderna ultras är extremt gay med sina vänskapsband och stickers. Grejen är att jag kanske inte kallat in militären för att någon fjortis i balaclava ritat Ultras Göteborg på ett elskåp direkt.

Återigen så förminskar du det, jag gråter heller inte floder över stickers eller graff, men jävlar vilket apbeteende det är att börja skriva på väggar i Gamla stan eller visa esterna att toaletterna i Göteborg bestämmer.

Det är ju inte en enstaka individ, utan uppenbart en del av ”kulturen” som måste suddas ut, helt efterblivet beteende.
Citera
2026-07-31, 22:53
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Upprörd och upprörd, sjukt trött på trenden där toaletter och annat skit ska vandaliserar för sakens skull.
Snackar inte om stickers nu såklart.

Lyckas man få till en pub att öppna upp för sig så är det obegripligt varför man vandaliserar deras parasoll och möbler, liksom varför?
Börjar kanske bli gammal men tycker även att spraya på menyer och sånt är så jävla töntigt, vill du spraya en ordentlig målning någonstans, kör på, men bara två bokstäver rakt över en meny är fattigt som fan.
Citera
2026-07-31, 23:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Återigen så förminskar du det, jag gråter heller inte floder över stickers eller graff, men jävlar vilket apbeteende det är att börja skriva på väggar i Gamla stan eller visa esterna att toaletterna i Göteborg bestämmer.

Det är ju inte en enstaka individ, utan uppenbart en del av ”kulturen” som måste suddas ut, helt efterblivet beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaciguio
Upprörd och upprörd, sjukt trött på trenden där toaletter och annat skit ska vandaliserar för sakens skull.
Snackar inte om stickers nu såklart.

Lyckas man få till en pub att öppna upp för sig så är det obegripligt varför man vandaliserar deras parasoll och möbler, liksom varför?
Börjar kanske bli gammal men tycker även att spraya på menyer och sånt är så jävla töntigt, vill du spraya en ordentlig målning någonstans, kör på, men bara två bokstäver rakt över en meny är fattigt som fan.
Jag tycker som sagt att Ultras är extremt gay och har gjort sig själva fair game för repressalier när dom har den svansföring dom har. Med detta sagt tycker jag det är extremt överdrivet att en fotbollsklubb ska gå ut med en kommuniké över vad jag vidhåller är lite klotter och några stickers.
Citera
2026-07-31, 23:41
Medlem
Citat:
Jag tycker som sagt att Ultras är extremt gay och har gjort sig själva fair game för repressalier när dom har den svansföring dom har. Med detta sagt tycker jag det är extremt överdrivet att en fotbollsklubb ska gå ut med en kommuniké över vad jag vidhåller är lite klotter och några stickers.

Skönt, då håller vi med varandra om själva kulturen.
Men frågan behöver ställas, är min gode herre månne synskadad?

Toaletten och resterande är väl knappast skadad av stickers och klotter?
Citera
2026-07-31, 23:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Skönt, då håller vi med varandra om själva kulturen.
Men frågan behöver ställas, är min gode herre månne synskadad?

Toaletten och resterande är väl knappast skadad av stickers och klotter?
Du får gärna länka de specifika bilderna du talar om. Allt jag såg var en sprucken putsfasad, stickers och klotter.
Citera
2026-07-31, 23:59
Medlem
Citat:
Du får gärna länka de specifika bilderna du talar om. Allt jag såg var en sprucken putsfasad, stickers och klotter.

https://www.reddit.com/r/Gothenburg/s/IZZZU7SIlu

https://www.gp.se/sport/fotboll/ifk-goteborg/stor-skadegorelse-pa-ifk-goteborgs-sektion-i-estland.f59b6fb5-c0e8-4d0a-9bde-d81afe2d0316

Och diverse delade inlägg på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in