2026-02-03, 21:13
Medlem
Ingen fup för Östersund?
Citera
2026-02-03, 22:51
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Ingen fup för Östersund?

Östersunds tingsrätt är mycket restriktiva på att skicka förundersökningsprotokoll digitalt.
Citera
2026-02-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WholesomeDegen
Även om det var en pundis som blev misshandlad så hoppas jag att folk inte drar sig från att vittna. Liv kan RÄDDAS om han skickas tillbaka till fängelset igen. Var bara en tidsfråga innan något som detta skulle hända och vi behövde inte ens vänta speciellt länge.

Hur tänkte dom när dom släppte ut han så tidigt? Man behöver bara läsa om hans tid i fängelset för att inse hur idiotiskt det är.

Släpp ut "bajsmannen" i samhället bland vanligt folk, det kommer säkerligen att sluta bra....

"Också placerar vi honom ~50m ifrån en f-9 skola (i en liten by dit det tar i runda slängar 20 min för polisen att ta sig), det blir säkert tryggt och bra....."
Citera
2026-02-05, 15:14
Medlem
https://www.op.se/2026-02-05/advokaten-darfor-slog-min-klient/?shareSource=sharebutton
Dagens artikel från lokala tidningen. Oklar om det är en plus-artikel varför jag klistrat in smådelar från artikeln(som jag förstått att man får?).

"Subtila provocerande gester och en känsla av att vara uttittad som morddömd nyinflyttad. Det är skälen som en länsbo ger för misshandel på en buss"

"Förhandlingen avslutas på onsdag den 11 februari. Då väntas Rättsmedicinalverket ha slutfört sin rättspsykiatrisk undersökning av mannen."
Citera
2026-02-09, 22:24
Medlem
Ljudupptagningar från huvudförhandlingen är ute på youtube:https://www.youtube.com/watch?v=2-KuoFymdT4&t=2432s
Citera
2026-02-09, 22:27
Medlem
Sverige gör oss trygga genom att släppa ut mördare som kan göra mer offer. Tack Sverige för era skitlagar.
Citera
2026-02-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sverige gör oss trygga genom att släppa ut mördare som kan göra mer offer. Tack Sverige för era skitlagar.

Jag håller med dig. Det svenska rättssystemet framstår tyvärr allt oftare som ett skämt. Lagarna är i många fall konstruerade så att de gynnar förövaren snarare än brottsoffret, och konsekvensen blir att farliga personer släpps ut trots uppenbar risk för nya brott.

En bekant till mig återgav nyligen ett uttalande från en myndighetstjänsteman som säger en hel del om systemets logik. Han menade, halvt på allvar, att ”vi behöver brottslingar annars blir advokater, åklagare och poliser utan jobb”.

I praktiken bygger man då ett samhälle där brottslighet blir en förutsättning för att rättsapparaten ska fungera. Det är knappast trygghet. Det är inte brottslingar som ska bygga våra barns framtid,det är laglydiga medborgare. Rättsstaten borde skydda dem som följer lagen, inte anpassa sig efter dem som bryter mot den.
Citera
2026-02-10, 14:30
Avstängd
Svenska rättegångar på YouTube
https://youtu.be/2-KuoFymdT4?si=LgAYJUH3-oIFkXQS
Citera
2026-02-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
GM: Erik Ridderstråle. Heter numera Teodor Arnberg och bor i Lit. Fup om mordet finns här: (FB) Anna Ahnström hittad död i Karlstad. Polisen misstänker mord.

https://www.expressen.se/gt/krim/mordarens-vald-och-forodelse-i-fangelset/

Teodor Arnberg låter som ett klassiskt namn valt av en psykdåre vi kommer får höra mycket om kommande 30 åren.
Citera
2026-02-10, 14:57
Medlem
Erik Ridderstråle Arnberg heter han. Fortsatt huvudförhandling imorgon 11/2.
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Teodor Arnberg låter som ett klassiskt namn valt av en psykdåre vi kommer får höra mycket om kommande 30 åren.
Senast redigerad av .-.--.--- 2026-02-10 kl. 15:02.
Citera
2026-02-10, 18:34
Medlem
Han snackar om 'placeingar som man vet inte kommer att fungera* -- baserat på hans humör för dagen eller?
Citera
2026-02-11, 10:23
Avstängd
Rättsmedicinalverket anser inte att mannen led av någon psykisk störning vare sig vid gärningen el vid undersökningen. Det finns därmed inget skäl för en rättspsykiatrisk undersökning för ställningstagande till frågan om rättspsykiatrisk vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in