Citat:
Ursprungligen postat av
RobbanUC
EU kan fråga Ryssland om hjälp men det vore en stor skam och samtidigt ett medgivande att EU förlorat efter åratal av stöd för "Project Ukraine".
Politikerna (i EU) skulle hellre sätta hela EU i brand med ett storkrig som man förlorar, än att erkänna att man söker hjälp av Ryssland mot USA.
EU har grävt ner sig så djupt i hålet att självmord och krig/totalförlust av hela området är enda lösningen.
Det blir civilbefolkningen/skattebetalarna i EU som i sedvanlig ordning får betala för vad politikerna förstört.
Ryssland kommer att vara åskådare på avstånd och inte ingripa när/om ett krig USA mot EU äger rum.
En analys jag helt ställer mig bakom. Självmord genom ett kamikazeanfall är dessvärre enda utvägen ur detta om saker ställs på sin spets och tyvärr kommer en stor del av Europas åtminstone monetärt viktiga medborgare, dvs de medelålders män som har jobb och finansierar galenskapen via skattsedeln, att instämma. Det ser vi ju bara här på Flashback hur gubbarna resonerar. Hjärntvätten sitter stenhårt i dem. Man kommer att dö i drivor helt i onödan hellre än att erkänna att man inte längre är herre över sin egen situation.
EU kommer att mana på, för plötsligt är nationalism och offervilja det nya heta efter att ha hånats i åttio år. Pål Jonsson kommer att stå där med en svensk flaggpin på kavajen kräva att radhusfarsorna rusar mot döden med bajonett på. Och de svenska kollektivisterna kommer att göra det. De tyska också. Polacker, balter, finnar. Hela norra Europa sönderslaget på grund av galna idéer, återigen.
Samtidigt kanske det är åtminstone filosofiskt rätt? Har det som inte är livskraftigt rätt att leva? Är det inte en god sak att det trasiga och det dysfunktionella går under? Det som saknar självbevarelsedrift, bör detta räddas? Jag är inte säker. Det vore heller inte det första europeiska imperiet som störtat samman och börjat om med bondesamhälle igen.