2026-01-08, 08:10
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Det är inte så narcissism fungerar
Det vet jag, men den mängd bajs folk kastar på Trump är ofattbar.
Citera
2026-01-08, 08:24
Medlem
Bogandoffs avatar
Ironin i att Trump säger att han alltid har NATOs rygg trots att han redan sagt att han ska låta Europa ta över NATO samt lämna Europa till sitt eget. Och låt oss inte glömma att han hotat att militärt gå in i Grönland, ett NATO land.
Citera
2026-01-08, 08:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nej. Han yrar i nattmössan som vanligt.

Nästa dag har han skiftat fokus till något annat, beroende på vad han läst eller hört.

Utan NATO så skulle USAs inflytande inte ens vara en tiondel av vad det är idag.

Att Pissland ryssland har "zero fear of NATO without the United States" visar hur extremt okunnig Trump är om världsläget.
Skrattretande att han är så oerhört dåligt informerad.

Europas BNP är 22,5 trillion USD
Rysslands BNP är 2,5 trillion USD

Europas befolkning är mer än 450 miljoner
Rysslands befolkning är mindre än 150 miljoner

Ryssland skulle inte ha en chans mot europa.

Det enda ryssluffarna har mer av, är kärnvapen.
Det hjälper inte dem ett dugg, eftersom europas "lilla" arsenal är mer än tillräcklig för att göra varenda ryska stad till aska.
Ännu en fåne som tror att BNP och befolkningssiffror är allt. Hur byggs Europas BNP upp? Handlar det inte mycket om tjäster, kreditkortsbetalningar, lyxvaror? Finns ju knappt någon tillverkningsindustri kvar i Europa. Framförallt inte vapenindustri. Man måste också titta på BNP PPP, dvs köpkraften vilket förändrar bilden till Europas nackdel i det här fallet.

Sen har ju Europa knappt något försvar heller. Små "boutique-arméer" som ryms i valfri fotbollsstadion.

Konklusion: Du har tyvärr fel i att det skulle bli en så enkel seger för Europa.
Citera
2026-01-08, 09:01
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot

Det var många i Tyskland på 30-talet som inte fattade vad som var så fel med Hitler, så du är inte ensam.
Citera
2026-01-08, 09:17
Medlem
santos_devilles avatar
Tycker synd om regeringen som har över efter Trump. Alla hans allierade hatar dom. Precis som Ryssland har usa börjat hugga alla sina forna vänner i ryggen, och det är kanske inte ett problem idag men det kommer bita dom i röven.

Gamla allierade skapar oheliga allianser och forna vänner blir starkare pga dom blir bortskämda. Men men det är dagens Amerika politik och vi får rida ut den
Citera
2026-01-08, 09:25
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det var många i Tyskland på 30-talet som inte fattade vad som var så fel med Hitler, så du är inte ensam.
Så, för att bevisa att min benämning bajskastarvänstern stämmer, så var du tvungen att kasta bajs på Trump?
Citera
2026-01-08, 09:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert

Ja, märkligt. Nu med internet så borde ju folk fatta lite snabbare.

Adolf hade ju bara till att kontrollera tidningarna och radio.

Tyvärr blir det ju värre med Taco Boy, men han lär ju bli avpolleterad på sikt.
Citera
2026-01-08, 10:27
Medlem
Det är ju sant att Europa behöver NATO mer än USA, men beroendet av USA är också en stor källa till inflytande och den makt som USA har över Europa. Kort sagt, det är bra för USA att Europa gör sig beroende av dem, inte utvecklar någon egen stormaktsstatus och fortsätter köpa deras vapensystem. Dessutom är man beroende av USA:s high tech-företag och finanssystem.

Med tanke på att USA behövt kriga noll gånger för NATO:s skull under dess 75-åriga historia så skulle jag säga att NATO är en närmast fantastiskt bra deal ur deras synpunkt, särskilt efter Kalla krigets slut - lydigt och underdånigt Europa, framskjutna baser, stora marknader för export av vapen, och en massa länder som ställer upp med pengar och trupper till USA:s olika internationella äventyr.

Allt detta vill Trump tydligen pissa bort nu. Man vill nästan skratta åt dumheten, om det inte vore för att omställningen blir så smärtsam för Europas del.
Citera
2026-01-08, 10:49
Medlem
Syrons avatar
Citat:

Mannen är en uppenbar narcissist. Det bygger jag på att jag arbetat med folk som fått den diagnosen. I min erfarenhet gjorde de alla i sin omgivning helt miserabla och han förtjänar inte din respekt eller ditt stöd. Om han kunde få hjälp och ville ta emot den hade det varit bäst för honom.
Citera
2026-01-08, 10:56
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nej. Han yrar i nattmössan som vanligt.

Nästa dag har han skiftat fokus till något annat, beroende på vad han läst eller hört.

Utan NATO så skulle USAs inflytande inte ens vara en tiondel av vad det är idag.

Att Pissland ryssland har "zero fear of NATO without the United States" visar hur extremt okunnig Trump är om världsläget.
Skrattretande att han är så oerhört dåligt informerad.

Europas BNP är 22,5 trillion USD
Rysslands BNP är 2,5 trillion USD

Europas befolkning är mer än 450 miljoner
Rysslands befolkning är mindre än 150 miljoner

Ryssland skulle inte ha en chans mot europa.

Det enda ryssluffarna har mer av, är kärnvapen.
Det hjälper inte dem ett dugg, eftersom europas "lilla" arsenal är mer än tillräcklig för att göra varenda ryska stad till aska.

Att göra en stad till aska är nog inte det effektivaste sättet att använda atombomber.
Utan det är nog att detonera dem på 30 km höjd över de största städerna i Europa för att slå ut elförsörjningen och elektronik.

Då skulle Europas stater troligen få så stora problem med civilsamhället att man kraftigt skulle försvagas.
En totalitär stat behöver inte bry sig lika mycket om civilbefolkningen.
Citera
2026-01-08, 12:06
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Mannen är en uppenbar narcissist. Det bygger jag på att jag arbetat med folk som fått den diagnosen. I min erfarenhet gjorde de alla i sin omgivning helt miserabla och han förtjänar inte din respekt eller ditt stöd. Om han kunde få hjälp och ville ta emot den hade det varit bäst för honom.
Så, han föddes kanske så. Det innebär inte att SVT och de andra i bajskastarvänstern skall uteslutande kasta bajs på han. För så är det med bajskastarvänstern, de frågar sig om personen är på rätt sida om deras politiska bas, är den inte det, så skall det kastas bajs. Uteslutande bajs. Och sedan lipar den gängen att Trump är dålig. Jag håller inte med om att han är det.

Han tar tag i knarksmugglarna. Han ströp somaliernas bidragsfusk. Han stängde gränsen. Och han slänger ut illegala invandrare som bajskastarvänstern av förklarliga skäl vi ha där som politisk valboskap.

Kanske skulle jag inte vilja att Trump var min vän, men han får jättegärna vara USA:s president. Och jag tycker ju att bajskastarvänstern kanske kunde för en gångs skull kunde hitta något positivt med Trump, men icke, den politiska mentala spärren gör att de endast kan kasta bajs.
Senast redigerad av DrunkenZealot 2026-01-08 kl. 12:15.
Citera
2026-01-08, 12:54
Medlem
Citat:
Alla tror att de vet vad USA behöver.
Alla tror att de vet mer än Trump.
Många klarar knappt 2250 poäng på gymnasiet.
Många tror att arma 3 är precis som verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in