2026-01-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
När skrev jag nåt om vem som ska eller inte ska få gnöla? Hursomhelst, en bra fråga är ju om man hade fått gnöla på motsvarande sätt om tyskar under Hitlers styre. TS har nu alltså förkunnat att dagens USA är jämförbart med Hitlers Tyskland. Men han är förvirrad, sanningen är att västvärlden sen länge är raka motsatsen, det finns liksom ingen chans att nån fått hållas och t.o.m. belönats om de argumenterat för att tyskar är det värsta som finns, deras oförtjänta privilegier som de ska bli fråntagna, kritisk tyskhetsteori, blablabla, när Hitler styrde Tyskland. Trump rollspelar att han är den befogade motreaktionen till att den sortens ondska dominerar USA men han är mest bara en lustig gubbe.

TS har rätt i att USA domineras av extremism men problemet är att det är raka motsatsen till extremismen han tror det handlar om. Gnölet om majoritetsbefolkningens hemskhet och politik som helt öppet drivs i syfte att ersätta dem med andra etniciteter är 100% inkompatibelt med hans inbillade Hitleraktiga högerextremism. Eländet är resultatet av den motsatta sortens extremism.

Hans kommentarer var ju resultatet av en undersökning där folk besvarat frågan om det är acceptabelt att vara vit. 53% av negrerna tyckte det var acceptabelt och så var det en blandning av typer som svarade nej och var osäkra på vad de tyckte. Och poängen är att det är resultatet av att gnölet vi diskuterar är konstant närvarande och resulterar i att icke vita hatar vita och vita hatar sig själva så mycket att de inte gör motstånd mot att svartingkatastrofen förstör deras länder.

Mer eller mindre all politik och allt kulturkrigande i 70, 80 år har bidragit till att stärka de här attityderna mot vitingar och se till att göra dem till minoriteter bland folkgrupper som är våldsbenägna och extremt problematiska redan idag när de är minoriteter i västvärlden. Och då får alltså du och TS för er att säga "Är inte dagens USA mer eller mindre likadant som Hitlers Tyskland?", ni är synnerligen vilsna själar.

Svartingkatastrofens konsekvenser är idag så extrema att t.o.m. våra politiker rollspelar att de är kritiska till den samtidigt som de aktivt förvärrar den. Våra lottovinster håller bokstavligen på att spränga sönder landet lite i taget. Samtidigt som inte ens våra kära mongopolitiker kan ljuga och säga att allt är bra och istället måste förkunna att de "inte såg det komma" formulerar du dig ungefär som de gjorde för 20 år sen, "Nej du gubben, det finns inga problem med invandrare.", antingen är du en synnerligen vilsen själ eller en ännu större lögnare än våra mongopolitiker.

Klart man inte hade gnöla på det sättet under Hitler. Men det är väl ändå bra att det tillåts nu?

Vad lever du i för värld egentligen? Jag känner mestadels vita människor, vara många är på den politiska vänstern. Inte en enda av dessa hatar sig själva eller sin vithet. Jag hatar inte min vithet heller, även om det är lite jobbigt att bli röd när man bränner sig i solen.

Jag förstår vad hans kommentar var ett resultat av, men faktum kvarstår att han säger åt folk att hålla sig borta. Inget med undersökningen tyder på att svarta människor är ett hot för vita eller att det finns andra skäl att hålla sig borta.

Jag har aldrig sagt att det inte finns några problem med invandring. Jag bara säger att det knappast rör sig om människor som överlag är kriminella, eller mer kriminella än SDare.
Citera
2026-01-10, 14:13
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Som sagt rent svammel, den revolutionära klasskamps-vänstern vill avskaffa kapitalismen och anser att alla former av identitetspolitik baserat på ras, etnicitet, sexuell läggning, religiös övertygelse etc. ska bekämpas då den splittrar arbetsklassen och försvårar klasskampen. De enda som ska bekämpas är kapitalister oavsett vilka de är. Det är ju raka motsatsen till vad svagsinta kulturkrigare i USA och här kallar ”vänster”.

Så vackert men hur det i teorin var tänkt att det skulle fungera när det började med att nån var upprörd över hur sågverksarbetare var överarbetade och underbetalade är inte så väldigt intressant när maktövertagandet ledde till nåt helt annat. Eller ska det bli ännu en omgång av det evinnerliga gnölet om att vänsterextremister upphör vara vänsterextremister i samma stund de gör nåt dåligt? Och att de därför aldrig haft makt nånstans eftersom deras maktövertagande alltid leder till att de gör väldigt mycket dåligheter?

Citat:
Den som tycks förespråka identitetspolitik är du, bara den är av ”rätt” typ. Själv är jag ingen vän av identitetpolitik, det är bara för fascister, nazister och svagsinta akademiker som identitetspolitik och kulturkamp är det centrala.

Jag förespråkar identitetspolitik på så sätt att när olika etniciteter samexisterar och alla utom en ägnar sig åt identitetspolitik kommer den som avstår från det fullständigt domineras och köras över av de andra. Vitingar över hela västvärlden har låtit sig övertalas att det är "rasism" om de ägnar sig åt identitetspolitik, nu får vi till följd av det kopiösa mängder däng samtidigt som vi görs till minoriteter och då kommer få ännu mer kopiösa mängder däng.

Nationalistiska ryssar som hade föredragit att deras land förblev vad det var innan revolutionen var hotet mot vänsterns dårpippiplaner på samma sätt som nationalistiska vitingar över hela västvärlden är hotet idag. Att bekämpa rysk identitet fyllde samma funktion som bekämpandet av "vit rasism" idag. Ryssarna var inte tillräckligt fanatiska vad gäller att försvara sin rätt till identitetspolitik och blev lätta att folkmörda eftersom de då inte kunde göra kollektivt motstånd. Samma sak med oss idag.

Citat:
Fascismens och nazismens stora berättelse är ju just att en forna storslagen nationen förstörts av inre fiender och dessa måste fördrivas och elimineras för att nationen ska kunna pånyttfödas. Så vad vill du ska hända med dem grupper och minoriteter som du anser vara icke önskvärda i ditt samhälle? Ska de fråntas sina medborgliga rättigheter, fördrivas, utrotas eller förslavas?

Fördrivas vore idealt.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-01-10 kl. 14:25.
Citera
2026-01-10, 14:22
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Klart man inte hade gnöla på det sättet under Hitler. Men det är väl ändå bra att det tillåts nu?

Vad är det för bra med att nåt som möjliggör att hela västvärlden domineras av ondska tillåts?

Citat:
Vad lever du i för värld egentligen? Jag känner mestadels vita människor, vara många är på den politiska vänstern. Inte en enda av dessa hatar sig själva eller sin vithet. Jag hatar inte min vithet heller, även om det är lite jobbigt att bli röd när man bränner sig i solen.

Du skriver såna förnumstiga töntformuleringar att jag blir alldeles matt. Skäms du inte?
Trevlig video: https://www.youtube.com/watch?v=NbzL19x98hY

Vitingar röstar för politik som helt öppet är avsedd att leda till ett resultat folk genom hela historien varit villiga att kriga för att undvika. "Vad är det för fel med det då, det är väl inget som indikerar att nåt skulle vara fel?"

Citat:
Jag förstår vad hans kommentar var ett resultat av, men faktum kvarstår att han säger åt folk att hålla sig borta. Inget med undersökningen tyder på att svarta människor är ett hot för vita eller att det finns andra skäl att hålla sig borta.

Om nån förkunnar att det inte är acceptabelt att du är vad du är finns det alltså inget skäl att ha reservationer angående umgänge med personen?

Citat:
Jag har aldrig sagt att det inte finns några problem med invandring. Jag bara säger att det knappast rör sig om människor som överlag är kriminella, eller mer kriminella än SDare.

Ja, vem kan glömma året då Sverigedemokrater genomförde över 300 sprängningar?
Senast redigerad av FunAndGames 2026-01-10 kl. 14:45.
Citera
2026-01-10, 15:08
Medlem
Citat:
Vad är det för bra med att nåt som möjliggör att hela västvärlden domineras av ondska tillåts?

Vilken ondska pratar du om? Människor i västvärlden åtnjuter ju både materiellt välstånd, politiska friheter, och rättssäkerhet. Mer så än någon annanstans i världen. Är det det du kallar ondska så är det väl bra då, antar jag.

Citat:
Du skriver såna förnumstiga töntformuleringar att jag blir alldeles matt. Skäms du inte?
Trevlig video: https://www.youtube.com/watch?v=NbzL19x98hY

Vitingar röstar för politik som helt öppet är avsedd att leda till ett resultat folk genom hela historien varit villiga att kriga för att undvika. "Vad är det för fel med det då, det är väl inget som indikerar att nåt skulle vara fel?"

Vilket resultat är det? Du borde väl kunna uttrycka det själv, istället för att hänvisa till någon "Celina" som knappt klarar att läsa igenom manuset i sin egen youtubefilm.

Citat:
Om nån förkunnar att det inte är acceptabelt att du är vad du är finns det alltså inget skäl att ha reservationer angående umgänge med personen?

Ingen har "förkunnat att det inte är acceptabelt". Du skickade själv en länk om detta. Testa att läsa vad det står i den eftersom de förklarar varför serieskaparens resonemang är felaktigt.

Citat:
Ja, vem kan glömma året då Sverigedemokrater genomförde över 300 sprängningar?

Det faktum att du måste jämföra Sverigedemokrater med tungt kriminella i organiserad brottslighet säger ju en del...
Citera
2026-01-10, 15:46
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Vilken ondska pratar du om? Människor i västvärlden åtnjuter ju både materiellt välstånd, politiska friheter, och rättssäkerhet. Mer så än någon annanstans i världen. Är det det du kallar ondska så är det väl bra då, antar jag.

Att göra folk till minoriteter i länderna de bebott i hundratals/tusentals år är så ondskefullt som det kan bli, även om de importerade minoriteterna faktiskt vore skötsamma.

Citat:
Vilket resultat är det? Du borde väl kunna uttrycka det själv, istället för att hänvisa till någon "Celina" som knappt klarar att läsa igenom manuset i sin egen youtubefilm.

Att de blir minoriteter i sina länder bland folk som redan idag utsätter dem för massa elände.

Citat:
Ingen har "förkunnat att det inte är acceptabelt". Du skickade själv en länk om detta. Testa att läsa vad det står i den eftersom de förklarar varför serieskaparens resonemang är felaktigt.

Påståendet var "It's ok to be white" och 47% valde att inte ge medhåll. Det är alltså en stor skillnad mellan inte okej och inte acceptabelt? Och hela tråden är som sagt var resultatet av att TS (och du själv) tycker dagens USA är jämförbart med Hitlers Tyskland. Att nån ens skulle utfört en undersökning i Hitlers Tyskland angående om det var okej att vara tysk är befängt. Att folk då skulle ha svarat att det inte var okej är befängt. Att det skulle blivit konsekvenser för den som hade invändningar mot de som svarade att det inte var okej är befängt.

Nu vet jag att undersökningen genomfördes när Trump inte var president men ni som tror pendeln svängt (och att det i så fall vore nåt dåligt) är ju en samling vilsna själar.

Citat:
Det faktum att du måste jämföra Sverigedemokrater med tungt kriminella i organiserad brottslighet säger ju en del...

Du får förlåta mig men att politiken lett till förfallet, att den likväl fortsätter föras och att jag måste förklara varför det är ofördelaktigt för nån som resonerar som en medelålders hemmafru från nittiotalet leder till att jag blir alldeles matt. Du förstår kanske att det handlar om allting upp till och inklusive sprängningar och andra grova våldsbrott? Bara spännblattigheten och respektstirrandet är ju på egen hand nog för att samtliga ansvariga borde hängas.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-01-10 kl. 15:55.
Citera
2026-01-10, 16:05
Medlem
Citat:
Att göra folk till minoriteter i länderna de bebott i hundratals/tusentals år är så ondskefullt som det kan bli, även om de importerade minoriteterna faktiskt vore skötsamma.

Att de blir minoriteter i sina länder bland folk som redan idag utsätter dem för massa elände.

Var någonstans blir man "minoriteter i sina egna länder"? Till och med där det finns problem med integrationen av vissa invandrargrupper saknas de demografiska förutsättningarna för detta. Det hade såklart varit optimalt om alla som föds i ett land känner sig i första hand som "lokalbefolkning", men även där det inte sker så är det ju bara en tidsfråga innan man i någon generation anammar den nya identiteten. Tro det eller ej men det finns faktiskt inte särskilt många incitament för att stå utanför mainstreamkulturen när man har bosatt sig på lång sikt i ett annat land, och väldigt många incitament för att "ta steget" in i den nya hemkulturen. För eller senare så väljer invandrare att göra det senare.

Citat:
Påståendet var "It's ok to be white" och 47% valde att inte ge medhåll. Det är alltså en stor skillnad mellan inte okej och inte acceptabelt? Och hela tråden är som sagt var resultatet av att TS (och du själv) tycker dagens USA är jämförbart med Hitlers Tyskland. Att nån ens skulle utfört en undersökning i Hitlers Tyskland angående om det var okej att vara tysk är befängt. Att folk då skulle ha svarat att det inte var okej är befängt. Att det skulle blivit konsekvenser för den som hade invändningar mot de som svarade att det inte var okej är befängt.

Nu vet jag att undersökningen genomfördes när Trump inte var president men ni som tror pendeln svängt (och att det i så fall vore nåt dåligt) är ju en samling vilsna själar.

Du får förlåta mig men att politiken lett till förfallet, att den likväl fortsätter föras och att jag måste förklara varför det är ofördelaktigt för nån som resonerar som en medelålders hemmafru från nittiotalet leder till att jag blir alldeles matt. Du förstår kanske att det handlar om allting upp till och inklusive sprängningar? Bara spännblattigheten och respektstirrandet är ju på egen hand nog för att samtliga ansvariga borde hängas.

Ja det är ju faktiskt stor skillnad. Som din egen länk säger så är "it's okay to be white" förknippat med rasism. Det är orimligt att tro att detta inte skulle ha påverkat hur folk besvarar en sådan undersökning, som ju dessutom är ett batteri av frågor ställt över telefon snarare än en ordentlig diskussion.
Citera
2026-01-10, 16:46
Medlem
Citat:
Var någonstans blir man "minoriteter i sina egna länder"? Till och med där det finns problem med integrationen av vissa invandrargrupper saknas de demografiska förutsättningarna för detta. Det hade såklart varit optimalt om alla som föds i ett land känner sig i första hand som "lokalbefolkning", men även där det inte sker så är det ju bara en tidsfråga innan man i någon generation anammar den nya identiteten. Tro det eller ej men det finns faktiskt inte särskilt många incitament för att stå utanför mainstreamkulturen när man har bosatt sig på lång sikt i ett annat land, och väldigt många incitament för att "ta steget" in i den nya hemkulturen. För eller senare så väljer invandrare att göra det senare.

Ja det är ju faktiskt stor skillnad. Som din egen länk säger så är "it's okay to be white" förknippat med rasism. Det är orimligt att tro att detta inte skulle ha påverkat hur folk besvarar en sådan undersökning, som ju dessutom är ett batteri av frågor ställt över telefon snarare än en ordentlig diskussion.

Är du en av människorna som tror att t.ex. araber och afrikaner kan förvandlas till svenskar? För det kan dessa nämligen inte. Om du tror detta kommer du få lära dig att det inte går den hårda vägen i framtiden, oavsett om du vill eller inte.

Du och andra liktänkande kommer vara kvar i ett land där du är i stor minoritet i framtiden och märka att dessa människor inte alls är som dig, och aldrig vill bli som dig, och du kan aldrig bli som dem. Det kommer inte att bli den utopin du hade förväntat dig.
Citera
2026-01-10, 16:46
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:

Vilken aspekt av lögnen intresserar dig mest? Att låtsas att du inte förstår lågstadiematte eller att förkunna att även om ett land med 10 000 000 invånare tar emot 15 000 000 invandrare blir man ändå inte minoritet eftersom invandrarna på nåt magiskt sätt blir vad folket i landet de invandrar till nu är, trots att det inte funnits en enda indikation på det under de många årtionden idiotierna hållit på i hela västvärlden?

Citat:

Endast i ett land med extrem rasism mot den vita majoriteten vore det möjligt att en ren självklarhet som "it's ok to be white" skulle klassas som rasistisk eller kontroversiell.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-01-10 kl. 16:50.
Citera
2026-01-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Är du en av människorna som tror att t.ex. araber och afrikaner kan förvandlas till svenskar? För det kan dessa nämligen inte. Om du tror detta kommer du få lära dig att det inte går den hårda vägen i framtiden, oavsett om du vill eller inte.

Du och andra liktänkande kommer vara kvar i ett land där du är i stor minoritet i framtiden och märka att dessa människor inte alls är som dig, och aldrig vill bli som dig, och du kan aldrig bli som dem. Det kommer inte att bli den utopin du hade förväntat dig.

Ja det är jag. Jag har ju faktiskt träffat araber och afrikaner som har "förvandlats" till svenskar, trots att de växt upp med två utländska föräldrar. De agerar ändå på samma sätt som vi gör, och kan alltså anses vara fullt integrerade. Än tydligare blir detta i än mer multikulturella samhällen som exempelvis Storbritannien, där någons hudfärg säger väldigt lite om hur integrerad denna person är i samhället.

Och då är jag inte naiv vad gäller skillnaden i kultur och kanske framför allt att man i många av dessa länder inte har samma förtroende för folk utanför den egna familjen. Jag lider inte heller av vanföreställningar om att integrationen fungerar dåligt, och att både samhället och invandrare själva måste göra mer för att få det att fungera bättre. Men detta faktum utesluter inte att man i de flesta invandrarfamiljer kommer till en generation som tar steget in i det svenska samhället ordentligt, och att det alltså inte går att extrapolera födelsetal för att spekulera om en punkt i framtiden där utanförskapet är det nya normala.
Citera
2026-01-10, 17:38
Medlem
Citat:
Vilken aspekt av lögnen intresserar dig mest? Att låtsas att du inte förstår lågstadiematte eller att förkunna att även om ett land med 10 000 000 invånare tar emot 15 000 000 invandrare blir man ändå inte minoritet eftersom invandrarna på nåt magiskt sätt blir vad folket i landet de invandrar till nu är, trots att det inte funnits en enda indikation på det under de många årtionden idiotierna hållit på i hela västvärlden?

Fast nu har ju inte Sverige tagit emot 15 miljoner invandrare. Och det är bra att du nämner "många årtionden" här. Du kan ju då kika på hur det går med de invandrare som kom från Finland, Balkan och Östeuropa för att arbeta i industrin för kring 50 år sedan, och som tenderar att vara väl integrerade och har barn som på alla relevanta sätt är att betrakta som svenskar.

Citat:
Endast i ett land med extrem rasism mot den vita majoriteten vore det möjligt att en ren självklarhet som "it's ok to be white" skulle klassas som rasistisk eller kontroversiell.

Jag har inte sagt att frasen klassas som något alls. Den är dock förknippad med rasism. Läs artikeln du själv har länkat så förstår du - den är ju också kritisk till det du försöker säga.
Citera
2026-01-10, 17:47
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Fast nu har ju inte Sverige tagit emot 15 miljoner invandrare. Och det är bra att du nämner "många årtionden" här. Du kan ju då kika på hur det går med de invandrare som kom från Finland, Balkan och Östeuropa för att arbeta i industrin för kring 50 år sedan, och som tenderar att vara väl integrerade och har barn som på alla relevanta sätt är att betrakta som svenskar.

Men de är ju inte undermänniskor? Och inte på långa vägar många nog för att göra oss till minoritet eller vara nån konkurrerande maktfaktor. Dessutom är hela grejen med att vägra anpassa sig och kräva att det är samhället man invandrat till som ska anpassa sig mer eller mindre 100% ett svartingbeteende.

Citat:
Jag har inte sagt att frasen klassas som något alls. Den är dock förknippad med rasism. Läs artikeln du själv har länkat så förstår du - den är ju också kritisk till det du försöker säga.

Undersökningen är det enda som är intressant. Utan att ha kollat vilka det är som gjort en grej av att köra med formuleringen kan jag garantera att det var en reaktion på genuin rasism (den hatiska varianten) mot vitingar, och det faktum att reaktionen anklagades för att vara rasistisk men inte det som provocerade fram den bevisar att rasismen mot vitingar är den som faktiskt kommer uppifrån i USA, alltså att den har stöd från etablissemanget. Precis samma sak som i Sverige och övriga västvärlden.

Varför är det här svårt att förstå? Om rasism mot folkgrupp X är utbredd i samhället, om den har stöd från etablissemanget, om den är utbredd bland övriga folkgrupper och många medlemmar av folkgrupp X t.o.m. har internaliserat den borde det inte vara så vanskligt att fatta att invandring som leder till att folkgrupp X blir en minoritet kommer leda till att de får en oändligt mycket värre situation. Men eftersom du vad gäller det själsliga verkar vara en hysterisk boomerhemmafru måste vi sitta här och bearbeta dina vanföreställningar orsakade av ett möte med en trevlig arab samtidigt som landet bokstavligen sprängs sönder.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-01-10 kl. 17:59.
Citera
2026-01-10, 17:54
Medlem
Vänstern 2020: "Trump är fascist varför stöttar ni honom?"
Brunhögern 2020: "Eh, nää! Det är han inte han vill få ordning på USA!"
Vänstern 2026: "Trump är fascist varför stöttar ni honom?"
Brunhögern 2026: "Amen, vadå?? Fascism är ju bra!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto