Köp två asus routers, t.ex. två stycken asus ax59u som just nu kostar 749 styck på elgiganten.
Du kan ha en som main router och den andra som mesh med trådlös backhaul.
Du nämner inte hur snabbt internet du har, om du vill ha 1000mbit trådlöst i hela huset kan det bli lite klent. Jag har 5 stycken olika asus routers i mesh, på min main router får jag 1000 mbit och ifrån ax59u som sitter en våning upp får jag 500mbit med trådlöst backhaul.
Så för att sammanfatta, köp två stycken på elgiganten och ditt problem är löst. Dessa täcker lätt 100 m2 och lite till. Sätt dem gärna högt upp också för bättre täckning.
Svårt att lösa detta problem billigare än såhär. Försök sätta huvudroutern så nära resten av lägenheten som möjligt. Därefter sätter du den andra cirka ett rum bort, sikta på runt -60dbm i antennstyrka mot första routern. Du kan se detta i Asus appen på mobilen så att du kan flytta runt router #2.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/natverk/router/asus-rt-ax59u-wifi-6-router/599661?srsltid=AfmBOoq723i-VevwJL6gG-DL2ZwSdRQOEQzxfXkiL6tstLwwrzW6jxem8g8