2026-01-06, 16:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Nu orkar jag inte börja leta men har personligen sett säkert ett 100 tal liknande klipp genom åren. Vad han säger reflekterar även hur muslimer på makronivå beter sig i samhället. Ett sociologiskt fenomen bland musslor mao. Det spelar dessutom ingen roll i praktiken. Ett samhälle som bjuder in Islam förfaller tillslut och blir övertaget det är bara att studera islams historia och se till länder där skiten stadgat sig.
Det finns långt över en miljard muslimer.
100 exempel visar inte någon sanning.
Dina känslor och fördomar är inte fakta.
Citera
2026-01-06, 16:43
Medlem
Citat:
Varför blir vi anklagade för rasism när muslimer ständigt själva bekräftar våra påståenden? Kan vi försöka att samexistera på goda vilkor eller är utvisning det enda rätta?
Ransaka dig själv ditt lilla as.. Anledningen är exakt densamma att folk skriker antisemitism när barnmord, slakt, lönnmord,illegal ockupation och krigsbrott utförst i Judarnas namn. Svaret är att de flesta är rasister, framför allt de som påstår sig inte vara det, och att ALLA religioner är problem.

Tankegången går igen i varenda supporterklubb i alsvenskan.. Tribalims och ointelligens, är root-case både för de du "hatar" och för dig själv.
Citera
2026-01-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det finns långt över en miljard muslimer.
100 exempel visar inte någon sanning.
Dina känslor och fördomar är inte fakta.

Det är varken känslor eller fördomar. Det är den mest teologiskt sanningsenliga tolkningen av Koranen. Det är mao precis vad religionen uppmanar till vilket i sin tur speglar vad vi i praktiken ser och hur muslimska befolkningar i västvärlden beter sig. Vi ser precis samma fenomen i Frankrike, Belgien, Tyskland och så vidare.
Citera
2026-01-06, 17:25
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Det är varken känslor eller fördomar. Det är den mest teologiskt sanningsenliga tolkningen av Koranen. Det är mao precis vad religionen uppmanar till vilket i sin tur speglar vad vi i praktiken ser och hur muslimska befolkningar i västvärlden beter sig. Vi ser precis samma fenomen i Frankrike, Belgien, Tyskland och så vidare.
Teologi handlar om hur man tolkar religioner. Det finns flera tolkningar och inte en absolut sanning. Det flesta människor i världen är inte bokstavstroende extremister. Även en bokstavstroende tolkning av Bibeln vore väldigt problematisk.
Citera
2026-01-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Teologi handlar om hur man tolkar religioner. Det finns flera tolkningar och inte en absolut sanning. Det flesta människor i världen är inte bokstavstroende extremister. Även en bokstavstroende tolkning av Bibeln vore väldigt problematisk.

Du utelämnar den delen av mitt inlägg som motbevisar dig. Vi ser av muslimer samma beteende som återspeglar predikan i TS i hela västvärlden. Vi ser inte ett beteende av kristna som skulle återspegla en bokstavstolkning av Nya Testamentet.
Citera
2026-01-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Se på Spanien och de andra länderna som blev besatta av morerna (islamisterna). De blev inte av med skiten förrän efter 800 år! Är detta vad politikerna har bäddat för?

F.ö. vad har de överhuvudtaget i västvärlden att göra? De har ju redan sitt paradis i sina tattarländer, varför lämna dem?

Ett annat gäng vill ha dem här. De vill ha bort dessa från deras eget område och att dessa istället bråkar med oss inne i våra länder så att vi ska hatar dem och till slut gå ut i krig och döda varandra.

De slår två flugor i en smäll.
Citera
2026-01-06, 18:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Islam betyder att ge upp.

En av de få sanningarna jag sett dig posta. Muslim betyder "en person som ger upp".
Citera
2026-01-06, 18:22
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
En av de få sanningarna jag sett dig posta. Muslim betyder "en person som ger upp".
Jaså, vad har jag postat som inte är sant?

Här är en annan sanning.
Den som talar sanning kommer att bli hånad och nedvärderand av de högfärdiga.

Förstår du förresten vad det innebär att ge upp?
Senast redigerad av Talking-Donkey 2026-01-06 kl. 18:25.
Citera
2026-01-06, 18:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Förstår du förresten vad det innebär att ge upp?

Visst, att ge upp för Allah men det säger en hel del om personlighetstypen också. Om du ger upp allt för en auktoritet så är det väl ingenting som förhindrar att du ger upp för en annan auktoritet.
Citera
2026-01-06, 18:44
Medlem
Citat:
I klippet erkänner den palestinska predikanten Mohammed Nuseirat det invandringsskeptiker alltid sagt: Islam är inte här för att samexistera utan för att ta över.

https://x.com/realMaalouf/status/2007933287793307785

Varför blir vi anklagade för rasism när muslimer ständigt själva bekräftar våra påståenden? Kan vi försöka att samexistera på goda vilkor eller är utvisning det enda rätta? Jag förstår personligen inte hur vi ska leva tillsammans om detta är mentaliteten som råder bland muslimer, vilket det tycks vara då detta inte är första gången jag hör muslimer själva uttala sig såhär.
Har några polare som är muslimer och dom är som vilken snubbe som helst. Har noll problem med dom. Men såna där extremister ska utvisas och skickas åt helvete dom har inte ett skit här att göra. Dom kommunist idioter som suger getballe och tycker detta är fantastiskt kan följa med så kan vi fortsätta att ha det bra här utan att behöva oroa sig för att bli mördad av någon som tycker sin låtsaskompis är bättre än min.
Citera
2026-01-06, 18:46
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Visst, att ge upp för Allah men det säger en hel del om personlighetstypen också. Om du ger upp allt för en auktoritet så är det väl ingenting som förhindrar att du ger upp för en annan auktoritet.
Jag får be dig förklara.
Vad menas med att ge upp för Allah?

Menar du att du är så högfärdig att du påstår att du gjort det?

Det mest högfärdiga som finns är att påstå att man är ödmjuk.
Citera
2026-01-06, 18:47
Medlem
Vilket djävla liv det skulle bli här om många kristna bestämmer sig för att slå tillbaka med vapenmakt mot islamisterna som mördar kristna för att det är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in