2026-01-07, 00:56
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Jag tycker att det börjar lukta begraven hund här.... Det är inte längesen en intagen dog på Kumla, och nu två dödsfall på olika häkten.

Det är inte jättevanligt att folk dör när de är intagna...

Jag tror inte på självmord - ursäkta om jag låter konspiratorisk - men vet med er att intagna är en hatad grupp i samhället som ingen egentligen bryr sig om.

Och vid samtliga tre fall har informationen varit ytterst fåording från KV. "Vi misstänker inget brott".
Citera
2026-01-07, 01:27
Medlem
Vad är problemet? Vi pratar om kriminella människor. Världen är lite bättre.
Citera
2026-01-07, 02:26
Medlem
Enligt kriminalvården var personen””Placerad i singelcell
Den avlidne mannen var enligt Kriminalvården placerad i en singelcell.
– Det var en person med restriktioner och han var inte dubbelbelagd, säger Mikael Ringberger, pressekreterare hos Kriminalvården.”

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221321-intagen-hittad-dod-pa-haktet-goteborg/

Om personen hade restriktioner och satt i egencell kan det mycket väl vara en misstänkt gärningsman som väntade på sin dom. Om han har orsakat skada för en oskyldig person tycker jag då att han förtjänat det. Jag tycker så eftersom jag har svårt att känna sympati för människor som skadar oskyldiga, och jag önskar att alla som gör det får möta konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2026-01-07, 03:26
Medlem
Om man dricker mycket alkohol under en längre period kan man dö om man plötsligt slutar.
Det kan vara en anledning till dödsfall i häktet.
Citera
2026-01-07, 03:42
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Om man dricker mycket alkohol under en längre period kan man dö om man plötsligt slutar.
Det kan vara en anledning till dödsfall i häktet.

Samma sak med Benzo.
Citera
2026-01-07, 12:40
Medlem
Aa, fast när man kommer till häktet från att varit anhållen, brukar man få medicin för mot abstinens, så då borde det ha skett tidigare, när man sitter anhållen skiter dom i vilket, men i häktet brukar man få medicin direkt vid behov. Men dom kanske inte hade några läkare på plats såhär i jul och nyårstider.
Citera
2026-01-07, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Alla tar inte livet av sig. En del är vid dålig hälsa, andra kan dö i utsättningar. Tänk dig maximalpundare som slutar punda med ofrivillig cold turkey då kan du stryka med fastan att du är ung.

nja, vanligare med alkisar än pundare när det händer... enda drogerna som ens riskerar döda dig vid en CT är alkohol o benso, och då krävs det i regel ganska massiva doser under lång tid för att CNS ska packa ihop vid utebliven påfyllnad.
Citera
2026-01-07, 14:31
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Båda dog väl i ensamcell med fulla restriktioner... Finns väl inget mer ångestfyllt än att spendera sitt liv på det sättet.. förutom arrestcell då förstås.
Skönt med lugn och ro ett tag ju!
Citera
2026-01-07, 14:40
Medlem
hobby_smokers avatar
Jag har 2 gånger fått med mig in på häktet en gång hade jsg tid att stoppa i mig o med mig.
Såg snuten på gatan så hade tid... vakna upp på avgiftningen med bevak av polis. Men fick med mig grejerna in på häktet ändå igen.

Lätt att dö på häktet hänt flera gånger i Malmö
Citera
2026-01-08, 19:22
Medlem
Får inte media info om detta eller varför håller man information om vem mannen är hemligt?
Citera
2026-01-09, 07:56
Medlem
[quote=hobby_smoker|93950529]
Jag har 2 gånger fått med mig in på häktet en gång hade jsg tid att stoppa i mig o med mig.
Såg snuten på gatan så hade tid... vakna upp på avgiftningen med bevak av polis. Men fick med mig grejerna in på häktet ändå igen.

Lätt att dö på häktet hänt flera gånger i Malmö

Det låter som väldigt allvarliga situationer. Det kunde sluta riktigt illa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in