2026-01-06, 15:52
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Matcher framgent är det bara för alla hockeyälskare att tillbe och buga för Jack Berglund.

Sån ledarskap har man inte sett maken till på länge. Stenberg etc får vara hur duktiga pucktrollare de vill. Jack är mannen när det gäller.

Välkomna till Färjestadsgemenskapen

Berglund är duktig men JVM diskuteras här: (FB) JVM i USA 2025/26 - matchtråd
2026-01-06, 15:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack, detsamma till dig

Jepp, läget ser betydligt ljusare ut nu, kan inte ens minnas när vi tog poäng i fyra raka matcher senast

Oskarshamn går också bra, fin skalp ni tog igår.
Jag fuskade litegrann och fick gå tillbaka ganska långt i tiden, men ni hade sju raka mellan 30/1 och 20/2 i fjol.

Ja, det var härligt att tvåla till Löven på bortais.
2026-01-06, 16:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag fuskade litegrann och fick gå tillbaka ganska långt i tiden, men ni hade sju raka mellan 30/1 och 20/2 i fjol.

Ja, det var härligt att tvåla till Löven på bortais.

Du ser, det var fan länge sedan Leksand hade lite flyt

Almtuna lyckades ju tappa en 4-1 ledning till 4-4 på två minuter igår, vi fick ju extrapoängen på straffar sedan men det tappat sved kan jag lova.
2026-01-06, 16:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Du ser, det var fan länge sedan Leksand hade lite flyt

Almtuna lyckades ju tappa en 4-1 ledning till 4-4 på två minuter igår, vi fick ju extrapoängen på straffar sedan men det tappat sved kan jag lova.
Ja, t.o.m. förra säsongen, rentav! När jag tänker efter tror jag att jag minns att ni klättrade upp på säker mark tack vare en stark push förra vintern. Den bedriften går säkert att upprepa med lite spott i nävarna!

Såg det. Fy fan, och mot Nybro också. Trist, trist.

Edit: Minns nog fel. HV och MoDo var väl fast cementerade i botten hela säsongen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-01-06 kl. 16:08.
2026-01-06, 16:10
Medlem
Hunden007s avatar
Blir nog en torsk för Frölunda idag.
2026-01-06, 16:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Tripping på Studenic som domarna missar.
2026-01-06, 16:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, t.o.m. förra säsongen, rentav! När jag tänker efter tror jag att jag minns att ni klättrade upp på säker mark tack vare en stark push förra vintern. Den bedriften går säkert att upprepa med lite spott i nävarna!

Såg det. Fy fan, och mot Nybro också. Trist, trist.

Edit: Minns nog fel. HV och MoDo var väl fast cementerade i botten hela säsongen.

Vi var inte utsatta för kvalspöket på riktigt förra säsongen, vi kämpade ju om den åtråvärda tiondeplatsen och torskade på sämre målskillnad

Nu är det bistrare tider men spelet nu har ju gett lite hopp om framtiden, de spelar som ett lag nu och det hoppas jag räcker.
2026-01-06, 16:16
Medlem
Om det är nån gång man faktiskt vill att Förbundets BK ska vinna en match så är det mot möghundarna. Men fan inte ens det verka dom klara av...
2026-01-06, 16:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Vi var inte utsatta för kvalspöket på riktigt förra säsongen, vi kämpade ju om den åtråvärda tiondeplatsen och torskade på sämre målskillnad

Nu är det bistrare tider men spelet nu har ju gett lite hopp om framtiden, de spelar som ett lag nu och det hoppas jag räcker.
Så var det ju! Med en hårsmån.

Vet att det är en klen tröst, men Leksand spelar iaf. rolig hockey och är kul att se när laget sitter ihop. Hoppas ni får pli på den s.k. spetsen också, så kan det nog bli riktigt bra!
2026-01-06, 16:42
Medlem
Bra Timrå

Krossa gnällbältet
2026-01-06, 16:48
Medlem
Citat:

Vi får hoppas vi inte får PP kväll då är det dömt att misslyckas

Hoppas Leksand hade någon ansvarig uppe i natt och kollade på Juniorkronornas PP

Så skall det se ut
2026-01-06, 16:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Vi får hoppas vi inte får PP kväll då är det dömt att misslyckas

Hoppas Leksand hade någon ansvarig uppe i natt och kollade på Juniorkronornas PP

Så skall det se ut

Haha, så sant, vi är fullkomligt odugliga i PP och släpper in mål så det sjunger om det.

Vi borde ta hem lillebror Johansson och ersätta någon av våra odugliga backar, ta valfri back du

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in