Citat:
Ursprungligen postat av
lillschumi
Jag ser framför mig nya axelmakter växa sig fram. Trump, Putin, Xi delar upp sina intressesfärer. Kina får Taiwan och Östasien, USA får Sydamerika, Grönland och trolla vidare i Mellanöstern. Ryssland det gamla östblocket delvis återställt (Ungern, Slovakien, Rumänien, Serbien, Bulgarien?, baltländerna).
Gemensamt är att de är totalitära styren, de kommer behöva samarbeta för annars faller de snart.
Putin har hållhake på Trump samt Trump ser Putins styre som förebild för sin egen dynasti
Xi har har hållhake på Ryssland för Putin har insett att han satt sig i skiten och behöver Kina som stöttning.Trump har hållhake på Kina för han kan döda deras ekonomi som är luft utan stark produktion/export
När dessa 3 öppet finner varandra och samarbetar, då dör NATO. Frågan är vad som blir av återstoden, EU+UK bildar en egen försvarsallians ur det som var NATO. Frågan är vad gör Australien, Japan, Kanada, SydKorea de kommer ha utsatta lägen. Vad händer med Afrika. Behöver Europa blir mer offensivt som den enda liberala, demokartiska motvikten mot axelmakterna, spännande tider.
Vilket kvalificerat trams och konspirationsteorier i en och samma TS.
Varför har Putin hållhake på Trump? Fria fantasier.
Trump ser Putin som föredöme

,,,🤡🤡
Trump kan döda Kinas ekonomi - var hämtade du den fantasin ifrån?
Europa (EU?) som den enda liberala demokratin 🤣🤣
Undrar vad Ungern, Slovakien och Polen anser om den saken....
Annars håller jag med dig om att det är spännande tider nu med en multipolar värld.