Citat:
Ursprungligen postat av
Sextioplus
Tror USA kör med utdelning av pengapåsar. Och det kan folk behöva om de själv skall betala sjukvård, utbildning och övriga sociala kostnader.
Efter ett antal år med Fentanyl och kemikalieimpregnerad skräpmat kommer det inte att finnas så många kvar av urinvånarna utom i fängelser och på kyrkogårdar.
Lite inne på detta spåret själv. Kom och tänka på Amerikanska Samoa, jänkarna ville ha öarna och tog dom sen fyllde dom urinvånarna med gratis skräpmat och det fortgår väl än idag? Finns nog inte en invånare där som väger mindre än 150 kilo efter fyllda 15, dom är sjuka men överlever.
Inuiterna blir nog enklare blir av med. Sprit! Lagligt och till mycket låga priser skulle ta död på deras samhälle ganska omedelbart.
Eskimåerna tål inte mycket av denna varan och blir snabbt beroende sen gör man samma med maten, dränker ön med gratis eller billig skräpmat.
För säkerhets skull får dom leva i ett inhägnat område, ja för deras egen säkerhet såklart och vapnen tas ifrån dom så nu vill det allt till att någon kommer ihåg hur man tar livet av en isbjörn utan gevär precis som på den gamla goda tiden.
Att ta över Grönland kan nog vara en snabb affär.
Det finns redan amerikansk militär på ön så en bas är redan etablerad.
Döda all kommunikation inklusive störa ut satellitsignaler. Stänga luftrummet.
Släppa ett antal fallskärmsjägare på lite olika strategiska platser ihop med materiel för grundläggande försvar.
Fråga den lokale ledaren om han är villig att göra som han blir tillsagd eller om han föredrar att bosätta sig i inhägnaden.
Etablerar lokalt styre, Trump skriver under ett papper som gör Grönland till ett Amerikansk territorium men ej en delstat med de därpå följande rättigheterna.
Inför omedelbara inresevisum och vad som nu behövs för att fixa allt det administrativa.
Sen så sakta öppna gränserna utåt för dom som vill iväg, kommunikation, flygplats etc.
Givetvis delas det inte ut några amerikanska medborgarskap så inuiterna blir de facto statslösa när dom inte längre tillhör Danmark.
Sen tillkännager Trump att han utfört världens bästa övertagande av en strategisk plats som USA alltid haft rätt till pga av landets säkerhet samtidigt som borriggar börjar fraktas dit och bostäder till gruvarbetare börjar byggas av militärens ingenjörs trupper.
Om det är någon som har något att anmärka på detta så är det bara att ringa Vita Huset och ja förresten ni i Europa har gjort er nästintill beroende av datakommunikation, molntjänster med mera för privatpersoner, företag och statliga verksamheter hos amerikanska företag och jag hoppas verkligen dom har kapacitet att hålla era samhälle flytande för det skulle såklart sluta med en katastrof om ni inte kunde leva i det elektroniska samhälle ni byggt åt er själv.
Och som vanligt så är det Kina och alla deras elektronikprylar ni skall se upp med för det är dom som spionerar på allt ni gör ni inte vi i USA som verkligen håller på den personliga integriteten.
Ha det nu så bra och så ses vi i FN när ni alla godkänner Grönland som en fri plats som valt att numera tillhöra världens bästa, fria och demokratiska plats som förresten är den bästa nationen världens historia.
Bli sen inte förvånade om det uppstår ett säkerhetsläga pga av oroligheter eller rent av en ny pandemi som är många gånger värre än covid så val inte kan hållas i USA så att jag, VÄRLDENS BÄSTA PRESIDENT, måste driva igenom några tillägg så att jag blir tvungen sitta kvar tills situationen förbättras och val kan hållas vilket kan ta lång tid och skulle jag åka och vila så har jag preppat min kära och världens bästa dotter att hålla i rodret så var inte oroliga.
Jo förresten, det blir nog som så att det kan bli problem med de där datakommunikation bolagen om inte Europa kör samma rejs med utegångsförbud och att ingen får vistas inom 25 meter från någon annan. Såklart ska vi göra vårt bästa för att denna situation skall skall förändras så snabbt som möjligt men hoppas inte på några mirakel och som vanligt, God Bless America, meaning fuck the rest.
Kram och ha en bra karantän.