2026-01-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
När exakt gjorde barn så? Vi(född tidigt 90-tal) gjorde det då inte. Låter mer som något som hel- eller halvvuxna babbar möjligen kan göra. Men knappt ens det.
Har erfarenheter från 1970-talet när det kastades smällare efter folk och i korridorerna på skolan.
Citera
2026-01-04, 20:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
När exakt gjorde barn så? Vi(född tidigt 90-tal) gjorde det då inte. Låter mer som något som hel- eller halvvuxna babbar möjligen kan göra. Men knappt ens det.

Här är killen som satt ensam hemma
Citera
2026-01-04, 20:57
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Har erfarenheter från 1970-talet när det kastades smällare efter folk och i korridorerna på skolan.
Låter som en jobbig problemskola. Jag har vaga minnen av smällare sista nyåret innan de förbjöds. Efter förbudet varken såg eller hörde jag någon smällare förrän det började komma hit en massa människor som inte bryr sig om lagen.
Citera
2026-01-04, 21:00
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Här är killen som satt ensam hemma
Här är tjejen som hade massa vänner av båda könen, men inte ens problemungarna(som i regel inte var mina vänner) kastade något på bilar. Samma är det bland min dotters vänner. Mer eller mindre all idioti som ungar i hennes ålder hittat på har varit kopplade till kaoz.
Citera
2026-01-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovable
Ja, vi var ute och lekte. Kastade snöbollar och busringde.

Idag sitter barn och scrollar på TikTok eller gråter över att inte få kolla på TikTok.

Ja busringa och kasta snöbollar och is på folks egendom värde 200-800k är ju verkligen en mer sofistikerad aktivitet än att spela spel på telefonen...

Det borde såklart skitungarna hålla på med. Bara de inte är invandrare för då jävlar tar det hus i helvete.
Citera
2026-01-04, 21:09
Medlem
Citat:
Har inte varit med om det på flera år. Är barnen för mesiga, rädda nu för tiden? Har ni fått en snöboll mitt i rutan? Vad gjorde ni? Har du kastat snöbollar på trafiken?

Det var den vita ungens bus, sen kom vänstern, araben och granaten.
Finns inget intresse av sådant längre.
Citera
2026-01-04, 21:25
Medlem
kl4sseKocks avatar
Har dessvärre fått både snöbollar och grön laser mot bilen
Citera
2026-01-04, 21:41
Medlem
Citat:
Har inte varit med om det på flera år. Är barnen för mesiga, rädda nu för tiden? Har ni fått en snöboll mitt i rutan? Vad gjorde ni? Har du kastat snöbollar på trafiken?

Inte vanliga svenska ungdomar. De är mer skötsamma nu för tiden.

Kanske hängen i förorten eller barn med dubbla diagnoser.
Citera
2026-01-04, 21:51
Medlem
Har en känsla av att det finns en slags kulturell ekonomi i det hela. Som många nämnt har "buset" trappats upp ordentligt av inflyttande folk. Då blir det inte lika intressant längre att bara kasta snöboll.
Citera
2026-01-04, 22:48
Medlem
skogsburkans avatar
Det verkar som sitta inne framför mobil och datorer är de som gäller numera. Fram till vi blev 15 år när jag växte upp var de enda vi gjorde spela fotboll på gatan och massa hyss. Tack gud att man inte växer upp nu.
Citera
2026-01-04, 23:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Kunde inte sagt det bättre själv. Inte sjutton hade man uppskattat om morsan eller mormor skulle följt med när man skulle ut och palla plommon.

Ungarna får inte ens lämna tomten idag då det kan vara farligt så ska man palla så får man palla från eget träd, snacka om att det tappar lite spänning😁
Citera
2026-01-04, 23:51
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
En längre snöboll? Hur lång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in