2026-01-03, 21:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Länka gärna situationen, är det som du påstår så vill jag gärna se den.
https://www.shl.se/single-video/video%7Cstaylive%7C400192?tags=custom.shl1_shl.ec9 7e98d-207b-4785-9eb4-424a11c80e40

Målvaktsklubban rör inte benet förrän den delen av benet som den rör vid är utanför målgården.
2026-01-03, 21:20
Medlem
Citat:
Jag tror av förklarliga skäl att just det målet inte kommer hamna där...

Tror detsamma.
Den situationen vill de nog begrava ganska omgående, för det var ett riktigt lågvattenmärke.

Skulle också vilja höra resonemanget kring den höga klubban som slog av en tand på Shinnimin.
Det borde vara 2+2, men bara en 2:a delades ut. (Regel 60.3)

Nu är det ju inte där vi tappar matchen, även om det såklart är en jävla skillnad på att leda med 1-0 och att hamn i underläge med samma siffror.
Vår 2:a period är väldigt svag. Att snurra runt längs sargerna blir det sällan mål av, och vårt PP skall vi ju bara inte tala om hur jävla dåligt det är. Det är fan beklämmande att se.

Sedan undrar jag om vi är på väg mot något sorts rekord i lagstraff? Det är fan illa alltså, att dra på sig ett lagstraff när man jagar kvittering.
Senast redigerad av beechrider 2026-01-03 kl. 21:23.
2026-01-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
https://www.shl.se/single-video/video%7Cstaylive%7C400192?tags=custom.shl1_shl.ec9 7e98d-207b-4785-9eb4-424a11c80e40

Målvaktsklubban rör inte benet förrän den delen av benet som den rör vid är utanför målgården.
Nu har jag bara sett klippet 2ggr. Men av det jag sett så kan jag konstatera att gul spelare kommer med fart in i målgården och det är tydlig kontakt. Till skillnad mot för Luleås fall ikväll där röd spelare tydligt står utanför målgården när kontakten sker och blir indragen av svart spelare i målgården.
2026-01-03, 21:40
Medlem
Citat:
Jag tror av förklarliga skäl att just det målet inte kommer hamna där...

Förmodligen inte, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
”På grund av Luleå” Vad är märkligt med det?

Man är ju lite van vid det här laget s.a.s. Dock är nivån generellt usel motför vad för liga SHL är. Känns som att de försöker hålla tabellen så jämn som möjlig ibland osv. Hitta utvisningar för att göra det mer spännande, foliehatt på.
2026-01-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider
Skulle också vilja höra resonemanget kring den höga klubban som slog av en tand på Shinnimin.
Det borde vara 2+2, men bara en 2:a delades ut. (Regel 60.3)
Ja precis. Och gärna varför Zach Guittari och Luke Witkowski fått betala böter + avstängningar medans Oscar Lindberg kom undan med en 2a för armbågen i skallen på Leskinen...
2026-01-03, 22:18
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
3 extremt viktiga poäng till Brynäs. Jag får gratulera till det. Ni fick valuta för Swishen!

Det var 3 viktiga och välförtjänta poäng.
2026-01-03, 22:20
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
fin vinst igelkotten! ni slog renskötarnas 5 win streak! Nu tappa dom modet igen

Tack så mycket 😀 Så skönt att ta renskötarna!
Såg att ni slog Örebro med! Grattis till segern!
2026-01-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
2-2 nu 😊

Ja vad hände där? Går fort i hockey!
2026-01-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja vad hände där? Går fort i hockey!
Typiskt DIF att skärpa till sig sista minuterna (om de ligger under).
2026-01-04, 00:32
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja precis. Och gärna varför Zach Guittari och Luke Witkowski fått betala böter + avstängningar medans Oscar Lindberg kom undan med en 2a för armbågen i skallen på Leskinen...

Haha exakt. Man minns ju Koivistoinens 2 matchers avstängning för armbåge i huvudet som var mycket mycket lindrigare. Ibland vill DIFiplinnämnden kolla extra, ibland inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in