Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Hela ryska krigsmakten är fascistisk. Om ordet ska ha någon som helst betydelse verifierbar i verklighetens termer.
Fakta kvarstår:
Ryssar har utrotat ansenliga delar av Ukrainas befolkning vid upprepade tillfällen under 1900-talets historia.
Nu ska ni dit igen och mörda och tortera och våldta och röva och deportera. Utan varje tillstymmelse till berättigande.
Fan ta er!
Det ska vi sätta stopp för.
Varför svarar du inte på mitt inlägg utan fortsätter ditt svammel om hur onda Ryssarna är??
Tror du är väldigt bitter som trodde på agendan väst basunerat ut om Ukraina, och som nu visar sej vara ett fult spel arrangerat av globalisteliten, vapenlobbyn m.fl.
Den störste förrädaren är Zelenskyj själv som lurat ut ca 1 miljon ukrainare i ett fullständigt meningslöst krig som offrat sitt liv för denna egoistiska terrorregim!
Dessutom är landets infrastruktur demolerad.
Zelenskyj hade kunnat undvika detta genom att inte lyssna på Boris Johnson och Barack Obama m.fl. där de i Istanbul hade ett avtal klart som endast skulle skrivas under.
Tro mej, men jag tror Zelenskyj är körd, och vet om detta. Därför har han och hans närmaste korrupta inre krets fört över miljarder till konton i Förenade arabemiraten dit några redan flytt.
Regimen i Ukraina har under lång tid terroriserat de rysktalande östra Ukraina.
Där flera av de nationalistiska bataljoner jag räknade upp i mitt förra inlägg har begått extrema brott mot befolkningen där. Över 14.000 har fått sätta livet till och okänt antal blev skadade.
Massakern i Odessa är ytterligare ett bevis på dessa grymheter efter att regimen gjorde statskupp och avsatte dåvarande president Janukovytc.