2026-01-03, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Är det någon skillnad?
Ja.

Det är stor skillnad mellan att föda 5 barn för att få bidrag,

och att istället först arbeta för att bygga upp en egen trygghet och hem innan man skaffar barn.

På grund av att arbetet beskattas så hårt för att försörja de förstnämnda invandrarna infinner sig ingen trygghet för svenska familjer.

Därför är skillnaden mycket stor, precis som skillnaden Somalia-Sverige.
Citera
2026-01-03, 04:43
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Att 78% av kvinnor mellan 20-30 planerar att bli mödrar, tycker jag låter högt.
Vi kvinnor vet tidigt i livet att vi vill ha barn eller att vi inte vill ha barn. Jag har vetat sedan jag var 12 år att det var det absolut viktigaste för mig i mitt liv.

Så 78% procent planerar inte att skaffa barn. 22% vet att de inte har moderskänslor.

De kvinnorna brukar få barn ändå och de tar sällan väl hand om sina barn. Nu kanske det ändrar sig när de känner att det är okej att skippa barn.
Citera
2026-01-03, 05:13
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Vi kvinnor vet tidigt i livet att vi vill ha barn eller att vi inte vill ha barn. Jag har vetat sedan jag var 12 år att det var det absolut viktigaste för mig i mitt liv.

Så 78% procent planerar inte att skaffa barn. 22% vet att de inte har moderskänslor.

De kvinnorna brukar få barn ändå och de tar sällan väl hand om sina barn. Nu kanske det ändrar sig när de känner att det är okej att skippa barn.
Tackar!
Citera
2026-01-03, 07:04
Medlem
Vi kvinnor är less på att vi ska ha krav på oss att föda barn till samhället och män. Vi tar för ett stort ansvar när mannen kan lämna när han önskar och vill. Våra förfäder levde i en bubbla där man lurades till att familj och barnafödande är viktigt men vi den nya generationen förstår bättre än att vara dumma och naiva.

Det gäller både utländska och svenska kvinnor. Förstår att män vill ha barn i större utsträckning då deras ansvar är minimal medan kvinnan ska ta hand om barnafödandet, arbete, hem och hushåll samt med en man som kanske bestämmer sig för att lämna i framtiden medan hon sitter med all bagage!

Nej!
Politiker kan glömma deras barn till samhället.

Vi har det bra utan barn!!!
Citera
2026-01-03, 08:40
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Att Sverige har haft bra förhållanden för barnfamiljer förklarats varför Sverige länge låg nära 2.1 barn per kvinna och långt bättre än andra europeiska länder.

Nu har man torpederat de systemen och till det fått en allmän inflationschock samt konstruerat en bostadsmarknad som stänger ute unga par och familjer för att istället berika gamla boomers.

Hur mycket man höjer barnbidragen kan man förstås välja. Slopade ränteavdrag och saftiga fastighetsskatter hade säkert kunnat generera ett barnbidrag på 10 000 i månaden.
Du bara fantiserar. Slopade ränteavdrag samt "saftiga" fastighetsskatter skulle göra det svindyrt att äga sin bostad. Fanns ju en anledning man tog bort den. Möjligt att du får med VPK på nåt sånt förslag , inga andra.
10 000/mån i barnbidrag, varför inte 50 000 eller 100 000. Sky is the limit.
Citera
2026-01-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowidax
Snarare 40

Då är det 90% chans att barnen har någon psykisk funktionsnedsättning.
Citera
2026-01-03, 09:20
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Du bara fantiserar. Slopade ränteavdrag samt "saftiga" fastighetsskatter skulle göra det svindyrt att äga sin bostad. Fanns ju en anledning man tog bort den. Möjligt att du får med VPK på nåt sånt förslag , inga andra.
10 000/mån i barnbidrag, varför inte 50 000 eller 100 000. Sky is the limit.

Ja och då skulle massa pensionärer få flytta till små lägenheter samtidigt som barnfamiljer kunde flytta in i hus och stora lägenheter bekostat av sina höga barnbidrag. Samtidigt skulle priserna rasa vilket skulle göra det enklare för unga att komma över de större boendena.
Citera
2026-01-03, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Ja och då skulle massa pensionärer få flytta till små lägenheter samtidigt som barnfamiljer kunde flytta in i hus och stora lägenheter bekostat av sina höga barnbidrag. Samtidigt skulle priserna rasa vilket skulle göra det enklare för unga att komma över de större boendena.

Nej. Du gör felet att du ser antalet bostäder som ett konstant naturligt faktum. Alltså ungefär som vi var grottmänniskor som skulle hitta ett system för att rättvist tilldela folk de grottor som fanns.

Återinför man fastighetsskatt så kanske man får 2-3 år av att äldre flyttar ut från sina hus, med lägre priser som följd, men sedan kommer färre vilja bygga nya hus och renovera befintliga.

Det finns många bostäder i ett samhälle om det är lönsamt att skaffa bostad, och en fastighetsskatt, speciellt om det är en hög skatt, gör att det inte är lönsamt att skaffa bostad, och därför kommer ingen vilja göra det.
Citera
2026-01-03, 09:55
Medlem
Med tanke på demografin i de lägre åldersgrupperna innebär det att ungefär hälften av alla svenska unga kvinnor inte kommer att skaffa barn.
Citera
2026-01-03, 10:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Vi kvinnor är less på att vi ska ha krav på oss att föda barn till samhället och män. Vi tar för ett stort ansvar när mannen kan lämna när han önskar och vill. Våra förfäder levde i en bubbla där man lurades till att familj och barnafödande är viktigt men vi den nya generationen förstår bättre än att vara dumma och naiva.

Det gäller både utländska och svenska kvinnor. Förstår att män vill ha barn i större utsträckning då deras ansvar är minimal medan kvinnan ska ta hand om barnafödandet, arbete, hem och hushåll samt med en man som kanske bestämmer sig för att lämna i framtiden medan hon sitter med all bagage!

Nej!
Politiker kan glömma deras barn till samhället.

Vi har det bra utan barn!!!

Last famous words ifrån den sista generationen människor
Citera
2026-01-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Last famous words ifrån den sista generationen människor

Nope
80-talist. Jag tål inte män i Sverige så det är ganska magstarkt av en politiker att tro att kvinnor är någon fackförbund som ska tycka synd om män som blir barnlösa. Det är intressant hur han uttrycker sorg för män som blir barnlösa och att kvinnor är onda som inte vill ha barn.

Vilken skam

Om han tycker det är så synd och förlust för alla män så finns könsbyteslagen så kan han bli föredöme för alla män och bli gravid
Citera
2026-01-03, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Då är det 90% chans att barnen har någon psykisk funktionsnedsättning.
Ja gamla pappor är inget vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in