Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Frågan är dock varför man väljer att göra det. Har man rent mjöl i påsen har man inget att dölja.
Du har fått förklarat det där för dig jättemånga gånger, men det går tydligen inte in i din skalle.
Citera
2026-01-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upper7112
Trevligt att höra.

Förr, när man blev bortplockad från ratsit så försvann även ens uppgifter från biluppgifter.se per automatik då de var kopplade till samma databas.

Har du (eller någon annan) någon koll (eller kan kolla upp detta på dig själv/andra du vet är bortplockade från ratsit) ifall det fortfarande är så?

För fram tills nyligen fanns jag ej listad på biluppgifter.se när man sökte på mitt fordon, men nu är jag åter där igen. Helt hysteriskt.

På Biluppgifter kunde jag söka på regnummer och se ägaren samt personens adress om jag loggade in via BankID, trots att personen är borttagen på Ratsit.
Citera
2026-01-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
På Biluppgifter kunde jag söka på regnummer och se ägaren samt personens adress om jag loggade in via BankID, trots att personen är borttagen på Ratsit.

Jävla skit, då är det ändrat.
Verkar som att man måste kontakta biluppgifter direkt nu då..
Citera
2026-01-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upper7112
Jävla skit, då är det ändrat.
Verkar som att man måste kontakta biluppgifter direkt nu då..

Ja, jag har för mig att de inte gått med på att ta bort när min kompis bad om det, hoppas de ändrat sig.
Citera
2026-01-08, 21:13
Medlem
Kosminskis avatar
Vad trött man blir på det här. Vill man bli borttagen ska man också kunna bli borttagen permanent. Gäller det här även de andra sidorna som tjänar pengar på personuppgifter?
Citera
Igår, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Vad trött man blir på det här. Vill man bli borttagen ska man också kunna bli borttagen permanent. Gäller det här även de andra sidorna som tjänar pengar på personuppgifter?

Nej, men har dock märkt att jag är sökbar på birthday.se igen (men visas inga uppgifter, bara att jag existerar, något som ej visades innan)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in