Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 18:08
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Och vad tycker du om att NMR o deras poddar hyllar Jocke Karlsson och inte ens nämner hans kvinnomisshandelsdom?

De är väl lika mycket hycklare som alla andra människor som separerar människan från artisten. Man väger det positiva mot det negativa. Om det är ok att hylla och lyssna på MJ trots hans pedofila utsvävningar så är det ok att hylla och lyssna på JK trots hans misshandelsdom.
Citera
2025-12-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
De är väl lika mycket hycklare som alla andra människor som separerar människan från artisten. Man väger det positiva mot det negativa. Om det är ok att hylla och lyssna på MJ trots hans pedofila utsvävningar så är det ok att hylla och lyssna på JK trots hans misshandelsdom.
Jag kan stolt säga att jag lyssnar varken på pedofiler eller kvinnomisshandlare. Inga pengar eller hyllningar ska gå till svinen!

Tror inte heller att NMR kommit undan om de valt att hylla en kvinnomisshandlare som inte varit nationellt sinnad.
Citera
2025-12-31, 20:09
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Tidigare har ju Nordiska motståndsrörelsen anordnat demonstrationer med parollen "Nordisk kvinnofrid"

Männen i NMR tycker väl att nordiska kvinnor endast ska misshandlas, våldtas och mördas av vita, nordiska män. När svenska kvinnor även riskerar livet av utländska män på Sveriges gator finns det ju inga kvar att puckla på?

NMR tycker lika mycket om kvinnor som de tycker om moskébyggen, prove me wrong!
Citera
2026-01-01, 13:58
Medlem
Citat:
Och vad tycker du om att NMR o deras poddar hyllar Jocke Karlsson och inte ens nämner hans kvinnomisshandelsdom?

Domen ligger ~25 år bakåt i tiden. Utöver fängelsevistelsen ledde incidenten till att han uteslöts ur NSF samt att Pluton Svea upplöstes. Han återföll heller aldrig i brottslighet efteråt, så de flesta anser nog med rätta att saken är överstökad.
Senast redigerad av Psoglav 2026-01-01 kl. 14:32.
Citera
2026-01-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Domen ligger ~25 år bakåt i tiden. Utöver fängelsevistelsen ledde incidenten till att han uteslöts ur NSF samt att Pluton Svea upplöstes. Han återföll heller aldrig i brottslighet efteråt, så de flesta anser nog med rätta att saken är överstökad.
Mycket av Jocke Karlssons musik ligger ju ~35 år bakåt i tiden då Pluton Svea bildades 1994. Så när NMR och deras poddar reser tillbaka i tiden och hyllar Jocke så tycker jag gott man kan nämna domen. Just nu verkar det som man medvetet tystar ner den.
Citera
2026-01-02, 01:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Man måste se skillnaden på människan och hans musik. Jag lyssnar just nu på Urkults podd om Jocke. Pluton Svea är nostalgi för mig. Varg Vikernes är en mördare, men hans musik och inflytande blir inte sämre för det.
Citera
2026-01-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Man måste se skillnaden på människan och hans musik. Jag lyssnar just nu på Urkults podd om Jocke. Pluton Svea är nostalgi för mig. Varg Vikernes är en mördare, men hans musik och inflytande blir inte sämre för det.

Tycker du att NMR gör rätt som inte nämner att Jocke Karlsson var dömd för kvinnomisshandel?
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-01-02 kl. 18:24.
Citera
2026-01-02, 20:13
Medlem
Strax efter mitt förra inlägg så lyfter NMR fram ännu en hyllning.

Citat:
Veckans låt ” Vi syns i Valhall” är en hyllning till en annan legendarisk nationell musiker: Jocke Karlsson från bland annat Pluton Svea och Pitbullfarm.

Sen när kommer kvinnomisshandlare till Valhall?
Citera
Igår, 00:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Tycker du att NMR gör rätt som inte nämner att Jocke Karlsson var dömd för kvinnomisshandel?

Det är ju inte relevant i frågan om Jocke som musiker. Visst om det är en biografi på flera hundra sidor eller någon dokumentär så ka ju allt med, även det som är mindre smickrande. Det gäller det flesta rockstjärnor vi kan ta Cornelis Vreeswijk, Ozzy Osbourne, Jimi Hendrix och Jim Morrison bara för att nämna några som inte heller var allt för snälla med sina kvinnor, de blev hyllade här å var efter sin död och blir fortfarande hyllade.
Senast redigerad av JojjeMeduza Igår kl. 00:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in