Citat:
Ursprungligen postat av
KentDement
Stockholmare alltså.. 5 cm snö och hela världen går under.
Såg precis ett inslag med en kvinna som var HELT insnöad, hade nånstans 5-10 cm framför dörren, hade kört fast i denna snömängd kom inte till arbetet och var helt avskuren. Undras hur reportern tog sig dit, just saying.
Nä det behövdes inte en hög 4 hjuls driven bil för att ta sig igenom det som visades på tv, möjligtvis saknades dubbdäck.
Har läst någonstans att de nya varningarna inte återger styrkan i rådande väder utan dess påverkan på samhället och det kan säkert stämma.
För 3 vintrar sedan hade jag 38 cm snö utanför dörren en morgon när jag vaknade och det var inget lokalt, det hade kommit ungefär samma mängd i ett stort område.
Väder Nisse(han den åskrädda) sa på kvällen att det kunde komma lite snö under natten sen var det bra med det, inga varningar eller direktsändning i morgonsoffan.
Jag skottade fram bilen och ut till vägen sen la jag mig i soffan och väntade in plogen och när den kom körde jag efter den och det var inte ens ett samtalsämne på eftermiddagsfikat.
Stockholmare måste vara väldigt klent byggda, ja mentalt alltså, när dom tror att hela Sverige sitter och ojjar sig när dom kör fast i 5 cm snö. Men det är klart tänk er om Bianca inte kom iväg till sin podstudio eller vad hon nu gör om dagarna det hade såklart påverkat...??
Kram och hoppas ni överlever i kungliga huvudstaden.