Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
---
Bra ändå att omvärlden börjar reagera mer och mer på de brott regimen begått under de senaste två veckorna. Sanktioner har införts, diplomatiska band kapats, diskussioner om terrorklassning av revolutionsgardet. Så långt allt väl men frågan är om det leder någonstans. Och även, kan regimen sitta kvar vid makten när rialen inte är värd något alls?
Mitt fetade.
Nej, de kan ju knappast det. Regimen är körd i längden, även om den inte faller precis nu. Likaså det fruktansvärda blodbadet, lär snarare få ilskan mot regimen att tillta.
För att anknyta till det jag skrev tidigare idag, att det nästan verkar som att de vill ha krig med tanke på de hätska utfallen från skäggtomten, så kanske det är just så.
De kan mycket väl inbilla sig, att ett regionalt storkrig skulle kunna rädda dem kvar vid makten. Kanske tänker de att ett storkrig är
det enda som kan rädda dem nu. Ett sista hopp att lyckas samla och ena folket mot yttre fiender. Och om (eller när) det inte går, så flyr de landet mitt i allt kaos och lämnar det åt sitt öde.