Citat:
Ursprungligen postat av
bo0om
Lite ordklyveri och inte särskilt relevant, men jag svarar ändå: ja, han var kommunfullmäktiges (högsta beslutande organ i en kommun) ordförande, jag förkortade/förenklade lite där.
Ämbetet och titeln borgmästare avskaffades officiellt 1971, men ett fåtal kommuner, däribland Växjö använder titeln fortfarande om fullmäktiges ordförande, medan någon enstaka kommun gett den till kommunstyrelsens ordförande istället.
Btw, Posses porträtt plockades ner från väggen i kommunhuset häromdagen, och förpassades till ett arkiv.
Måste varit en ytterst bekväm post mtp att han även var största privata jordägaren i kommunen.
Man förstår att jävssituationen var överhängande i TR. Skulle fallet hamna i HR, vilket jag misstänker, får man hoppas att de geografiskt även flyttar den rättegången.
En liten notering från FUP:
Till polisen uppgav Posse att han inte hade någon utbildning, att hans yrke var ”ägare” och att han taxera lite mer över 300 000 kr/år. Det låter väldigt lite.
Man undrar hur det egentligen står till med deras bruk som djurhållning, mark, caféverksamheten och uthyrningsverksamheter
och helt allmän förmögenhet…
Skulle inte förvåna om revision är på G.