Citat:
Ursprungligen postat av
StormuftinMagda
Korstågen var ett gensvar på muslimsk utbredning och terror i den kristna världen.
Vilket stoppade handeln mellan öst och väst, detta skapade stora problem.
Det tog flera hundra år av muslimsk terror innan det första korståget genomfördes.
Den ömsesidiga respekten som du talar om finns bara i filmer från Hollywood, inte på riktigt.
Stora delar av Mellanöstern var kristna länder som tidigare hade ingått i det grek-romerska riket.
Idag är dessa länder muslimska diktaturer.
Jag håller inte med om att vi är starkare tillsammans, kolla hur massinvandringen har drabbat Sverige.
Ett land som tidigare var ett homogent kristet land med bra sammanhållning och identitet.
Massinvandring av dessa historiska fiender till europa kommer ena och stärka Européernas identitet och sammanhållning. Det är en historisk trend när folkgrupper blir ockuperade och attackerade.
"Diversity is our strength" är nonsens.
Dessa inkräktande kolonisatörer måste repatrieras till deras egna moderländer.
Det är den enda riktiga lösningen.
Tråkigt att du använder dig av AI förresten.
Jag menade inte underkasta sig motståndare utan underskatta.
Det ända jag menade är att det
gynnar EU och Sverige att ha ett stabilt mellanöstern då de handlar mycket av oss
samtidigt som de ej utgör något direkt hot medans de också utgör en motvikt till
Turkiet,Iran och Ryssland. Tyvärr har det västs agerande gjort att de närmat sig ex Ryssland.
Du måste väl hålla med om att det gynnar oss att ha nationer som handlar av oss
och där vi har flera vägar mot asien afrika av länder som också är en sorts mur mot
som här afrika.
Till frågan om invandrare kan utbilda sig.
Ekonomer säger att det som får en ekonomi att gå runt
är även jobb som ej kräver mkt utbildning. En invandrare kan tex jobba som chaufför osv.
Men det känns mer som att EU valt en väg som är katastrofal. Italien,Grekland,Frankrike,Tyskland, UK..länder där det egna folket inte längre känner igen sig i storstäder och hela kulturen hotas.
Det spelar för mig inte så stor roll om de kan det. Jag tror inte dom är dummare än oss..förutom somalier då. De verkar inte vilja integreras och skulle de utbilda sig är jag säker på att många åker hem till sina hemländer om de blir stabila. Vill vi ha ett Sverige där vi delas upp i kristna/muslimska områden?