2025-12-29, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Gina Darawi sa antisemitiska saker i sena tonåren (alltså över ett årtionde sedan) och har bett om ursäkt.
Gå vidare, snälla.

Mello är ett problem dock. För dyrt

Förändrar inte problematiken med att ha en terroristkramare som programledare?
Citera
2025-12-29, 10:39
Medlem
frdks avatar
När man på svt-play hoppar fram till vad man kom för, dvs "låtarna" så märks inte all annan trams.

Har inget emot Gina, hon verkar vara en bra person och programledare på andra event hon haft.
Sen om det kommer från relationen med Schyffert att hon fått en gräddfil in eller om hon är _bra_ på det låter jag vara osagt.

Däremot ska jobb på SVT motviktas med ett nästan obefintligt politiskt engagemang, för att inte engagemanget ska kopplas ihop med "oberoende" SVT. Det finns många som slåss om rollen som mello programledare, med tanke på Ginas hårda engagemang som hon än inte visat någon distans till, så borde hon ha strykts här.
Det här kommer spä på kritiken mot "opartiska" SVT, definitivt.
Citera
2025-12-29, 10:41
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie

Edit: 2010 skrev hon antisemitiska saker sist, 2012 blev det en grej i media.

Gå vidare
Citera
2025-12-29, 10:43
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Den ursäkten är inte mycket värd.

Nåväl SvT har haft problem med att de ibland verkar ta sitt neutrala uppdrag på allvar och tänkte att nu ska vi göra vår agenda tveklöst uppenbar.

Den är väl värd något om hon inte fortsatt sprida antisemitiska inlägg?
Ska hon få dras med inlägg som är 15 år gamla när hon inte upprepat sina misstag?
Citera
2025-12-29, 10:45
Avstängd
Citat:
Kan man som Sverige stödja att en stat som ägnar sig åt ockupation, etniskt rensning, tortyr och rent folkmord deltar kan man nog släppa in en palestinier också för att kunna låtsas att man har någon sorts balans.
Citera
2025-12-29, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kan man som Sverige stödja att en stat som ägnar sig åt ockupation, etniskt rensning, tortyr och rent folkmord deltar kan man nog släppa in en palestinier också för att kunna låtsas att man har någon sorts balans.

Isreal försvarar sin rätt att leva gentemot muslimer i mellanöstern. Glöm inte vad som drog igång att gaza blev sönderbombat.... 7e......
Citera
2025-12-29, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Edit: 2010 skrev hon antisemitiska saker sist, 2012 blev det en grej i media.

Gå vidare

Bryr mig inte riktigt om när det var, hon har nog exakt samma åsikter.
Citera
2025-12-29, 10:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tror inte jag kollade då, brukar inte se så regelbundet nu sedan Arne slutade. I år kollade jag dock på Siw. Riktig krutkärring, henne gillar jag! Efter Kalle dök det upp en Whalgren- Ingrosso, då stängde jag tvn för kvällen. tvi!!

”Nu sedan Arne slutade”? Du menar alltså de 23 senaste åren?
Citera
2025-12-29, 10:55
Medlem
Tror inte folkets röst exploderar, de svenskar
som tar ställning i frågan gör det oftast för Palestinierna. Många tror jag också inte är
uttalat för eller emot någon sida
Citera
2025-12-29, 11:00
Medlem
RazorKevlars avatar
Synd att inte SvT kunde låta det tatuerade fettot Kakan Hermansson dela programledarrollen med Gina! Då hade man verkligen visat hur förpestat SvT och Sverige är!
Citera
2025-12-29, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??
Bara för man kritiserar isrel betyder det inte man stöttar Hamas din jävla jude
Citera
2025-12-29, 11:01
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Bryr mig inte riktigt om när det var, hon har nog exakt samma åsikter.

Med tanke på kriget mellan Israel och Hamas de senaste åren, hur media vinklar nyheterna till palestiniernas fördel och hur starka känslor civila dödsfall väckt hos svenska folket och de flesta västerlänningar, så har hon ändå inte (vad jag sett) uttalat sig på ett sätt som kan tolkas kontroversiellt…
Jämför med många andra kända kulturarbetar-psychon.. de kan liksom inte hålla klaffen eller använda kritiskt tänkande.

Det finns en jävla massa idioter med idiotiska tankar, och folks åsikter och uppfattningar är inget man kan kontrollera, men det säger ändå någonting om hennes karaktär att hon inte öser ur sig idioti och judehat på daglig basis, vilket många andra offentliga personer gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in