Citat:
Ursprungligen postat av
outback4
Dom gnäller i Norrland när vi söderut får snökaos. Och nu gnäller norrlänningar på stormen Johannes är den värsta stormen dom upplevt, men vi söderut hade Gudrun Jan 2005 som var EN ORKAN och tusen gånger värre konsekvenser med 10 tals döda och långt över en halv miljon hushåll var utan ström i veckor, ja vissa fick vänta i månader på normala omständigheter, och träden som blåste ner var 100 000 gånger fler än den här blåsten. Så tappa inte omdömet pga lite blåst där uppe.
Jag har inte hört eller läst om en enda norrlänning som gnäller över stormen för de är vana vid tufft väder. Däremot en del 08-or som måste åka skidor och inte kan fatta att det går inte om det är storm.
Däremot har vi några larviga här som påstår att det inte blåser så farligt och de bor i södra Sverige där stormen aldrig kom till.
Där jag bor i södra Sverige blåste det max 7-8 m/s och inget att gnälla om.
Vad nollor här inte fattar att de som måste ut och ta hand om träd som vält eller gått av har ett mycket farligt arbete och det är två som inte lever längre.
När stormen Gudrun härjade i södra Sverige hörde jag heller ingen som gnällde. Däremot ett stort och farligt arbete att ta hand om skadorna på skogen efter stormen.
Att tidningarna drar på är vi rätt vana vid och inget att bry sig om.
Den som gnäller är du själv.