Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jodå, kolla den ena framtanden som är längre än den andra på Vilmas fb foto, kolla sen de upplagda foton i tråden när han var pojke, där syns samma framtand 👍

Jag har också försökt jämföra tänderna på bilderna och såg att hen som 'Vilma' har ganska ojämna tänder som är längre i fram och mer outvecklade på båda sidorna om. Men tycker det är svårt att jämföra med ett barns tänder.

På flera av bilderna ler hen med stängd mun, kanske ett resultat av att hen inte själv är nöjd med utseendet på sina tänder (som jag själv har för vana att göra).
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-29 kl. 02:18.
Citera
2025-12-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus13
Jag tror att den här gärningsmannen, med tanke på hans tidigare brott (försök till människorov på 10-årig flicka där utredningen kom fram till att han hade barnporr men även material på döda kvinnokroppar i sin dator) och vad den rättspsykiatriska undersökningen kom fram till, har planerat brottet noga men att offret är slumpmässigt utvalt.
Han har hyrt en stuga, införskaffat vapen och verktyg och sedan spanat vid pendeltågsstationen efter ett tänkbart offer. Att det sker just natten mellan juldagen och annandagen är antagligen inte heller en slump eftersom det ofta arrangeras "hemvändarfest" det datumet och chansen skulle vara god att hitta en ensam kvinna på väg hem, kanske en som pga av hemvändarfest inte är nykter och därmed är mer sårbar.
Platsen skvallrar också om en viss planering, han har valt ut stationen utifrån hur den ser ut och har planerat exakt på vilken plats han kan genskjuta henne där det inte finns kameror, inte rör sig så många vid tidpunkten, där det är mindre upplyst osv. Jämför med annan station närmare det hyrda huset (östertälje alldeles för öppet, södertälje alldeles för centralt) men utformningen av Rönninge station möter hans kriterier och har ett rimligt avstånd till huset. Det här har föregåtts av en hel del planering, inget är slumpmässigt förutom offret.

Spekulation kring händelseförlopp utifrån vad som framkommit hittills:
Han måste ha överraskat henne och eventuellt använt den hammare som det tidigare har rapporterats om, han har när han väl övermannat henne blivit stressad av någon anledning (kanske överraskades han av hur tung en lealös kropp är och det tog längre tid än vad han trott? Eller så blir han bara så exalterad när hon väl är inne i bilen att han glömmer) och lämnade därför efter sig sakerna som dagen efter hittas på platsen.
Sen har han fört henne till den hyrda stugan som alltså inte är hans ordinarie adress utan en stuga han hyrt för ändamålet. I stugan har hans sjuka sexuella driv fått utlopp och senare styckar han kroppen. Han är i en sån eufori efteråt att han inte tänker rationellt i fråga om vad han ska göra med kroppen och det är därför han blir överrumplad och erkänner direkt när polisen plötsligt står där i skogen när han är i full färd att begrava kroppsdelar. Dessutom har han nått sitt mål när han grips, han har fått utföra det han så noggrant drömt om och planerat.

Planeringen ligger således i metoden, inte val av offer. Han drivs av kontroll (inte ilska, som vid te.x. relationsvåld eller svartsjuka som många i tråden varit inne på) och han är en riktigt sjuk pervers jävel som aldrig skulle ha fått komma ut igen efter sitt förra fängelsestraff.
Såna här brott (se te.x. anders eklund och likheterna i förfarandet) är ovanliga och det är såna här brott som är så svåra att förklara eftersom våra vanliga förklaringsmodeller inte fungerar och det är också därför de är så fruktansvärt obehagliga, för att vem som helst kan drabbas..

Vila i frid ❤️

Håller med om det mesta förutom att vid relationsvåld är ju drivkraften också kontroll.
Citera
2025-12-29, 02:07
Medlem
Processen:
  1. Gripande/Anhållande: Polisen griper personen och åklagaren beslutar om anhållande.
  2. Häktningsförhandling: Inom tre dagar måste en häktningsförhandling hållas i tingsrätten, där domstolen beslutar om häktning ska ske.
  3. Omhäktning: Häktningen omprövas regelbundet, oftast inom 14 dagar.
[/quote]

Du glömde en sak i processen på punkt 1
1. Frihetsberövande
1a. som kan vara ett gripande - detta kan vara 6+6 h (har jag för mig men kan vara 8+8 h)
1b.eller anhåller man. Detta är max 72 h sen måste man ha, precis som du skriver, en häktningsförhandling.
Citera
2025-12-29, 02:08
Medlem
Han ska vara tidigare dömd för olika brott däribland människorov, finns den domen här ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karina58
Fast du har fel.
Han dömdes för människorov. De var inte så att han blev friad för något.

Nej, han dömdes för försök till människorov.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Kan Vilma ha jagat andra kvinnor i samma område innan?
Det känns inte som att det är första gången hon mördar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Tidslinje

FAQ - vanligaste frågorna
Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Övriga spår.

Del 2: Misstänkta gärningsmän (MGM). Relationer.

Del 3: Gripandet. Mys kropp. Sökinsatser. Polisarbete. Avspärrad fastighet
Grymt bra jobbat, Greven! Citerar detta för vidare uppmärksamhet och hoppas att mod snarast nålar fast denna uppdaterade version.
Citera
2025-12-29, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Jag tror hon var död innan hon föll till marken. Detta då hon ( teori ) fick hammaren slagen i bakhuvudet eller på ett sådant sätt att hon dog direkt.

Annars borde något ha hört henne skrika..

Jag hoppas det, men det krävs väldigt mycket för att döda någon på direkten så. Troligast är att han slagit henne i huvudet med hammaren vilket fått henne att somna in en stund, och senare har han tagit henne till sin villa för att utnyttja henne.

Det känns inte som den här mannens avsikt har varit att döda någon på direkten, utan snarare att ur någon skräckfilm utnyttja och våldta, tortera innan han tar henne av daga.
Citera
2025-12-29, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Till er alla som skriver ”stort eloge till polisen”.

Någon skriver såhär på Facebook i ett inlägg om My och händelsen:

”Du ville bara leva ditt liv genom fantastiska resor och god mat. Men Sverige svek dig, det enda som gjort att du fått upprättelse är egentligen dina vänner som visade civilkurage och säkrade väsentliga bevis. Hennes vänner och alla som valde att ta tag i detta på en gång har gjort att GM kunde gripas annars hade det inte gått att lösa detta fruktansvärda styckmord. My:s vänner är hjältar ❤️ Vi spelade schack matt med denna sadist”.

Så många som försvinner och man brukar väl vänta ett antal timmar innan man påbörjar sökning. En omyndig anhörig till mig försvann en kall tidig kväll i litet bostadsområde med mycket skog och nära till vattnet enbart tunn pyjamas och polisen kom hem till föräldrarna men man påbörja inga sökinsatser. Min mor gick ut och letade själv och polisen frågade vem min mor var och hur hon visste vad som hänt. Jag var ute och handlade och packade mitt pick och pack för att åka i ilfart och leta jag med tillsammans med min man.

Här började man direkt med mycket insatser efter att anhöriga hittat spår. Jag tror inte heller att man skulle kalla in så mycket med så stora insatser för en myndig som varit ute och kanske festat. Eller käkat middag.

Jävla skandal!!!!!!!

En vuxen kvinna som inte kommer hem efter en kväll på stan, det är väl inget som polisen går igång på direkt som ett troligt brott, kan jag tänka mig. Deras första tanke är antagligen att hon frivilligt följt med någon hem (en man, en efterfest, vad som helst) utan att tala om det, även om anhöriga säger att hon väntades hem. Då var det bra att hennes vänner och familj stod på sig och visste att något var fel, och letade själva. Polisen kom väl ändå igång ganska snabbt när de fick reda på dessa fynd.
Citera
2025-12-29, 02:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus13
Jag tror att den här gärningsmannen, med tanke på hans tidigare brott (försök till människorov på 10-årig flicka där utredningen kom fram till att han hade barnporr men även material på döda kvinnokroppar i sin dator) och vad den rättspsykiatriska undersökningen kom fram till, har planerat brottet noga men att offret är slumpmässigt utvalt.
Han har hyrt en stuga, införskaffat vapen och verktyg och sedan spanat vid pendeltågsstationen efter ett tänkbart offer. Att det sker just natten mellan juldagen och annandagen är antagligen inte heller en slump eftersom det ofta arrangeras "hemvändarfest" det datumet och chansen skulle vara god att hitta en ensam kvinna på väg hem, kanske en som pga av hemvändarfest inte är nykter och därmed är mer sårbar.
Platsen skvallrar också om en viss planering, han har valt ut stationen utifrån hur den ser ut och har planerat exakt på vilken plats han kan genskjuta henne där det inte finns kameror, inte rör sig så många vid tidpunkten, där det är mindre upplyst osv. Jämför med annan station närmare det hyrda huset (östertälje alldeles för öppet, södertälje alldeles för centralt) men utformningen av Rönninge station möter hans kriterier och har ett rimligt avstånd till huset. Det här har föregåtts av en hel del planering, inget är slumpmässigt förutom offret.

Spekulation kring händelseförlopp utifrån vad som framkommit hittills:
Han måste ha överraskat henne och eventuellt använt den hammare som det tidigare har rapporterats om, han har när han väl övermannat henne blivit stressad av någon anledning (kanske överraskades han av hur tung en lealös kropp är och det tog längre tid än vad han trott? Eller så blir han bara så exalterad när hon väl är inne i bilen att han glömmer) och lämnade därför efter sig sakerna som dagen efter hittas på platsen.
Sen har han fört henne till den hyrda stugan som alltså inte är hans ordinarie adress utan en stuga han hyrt för ändamålet. I stugan har hans sjuka sexuella driv fått utlopp och senare styckar han kroppen. Han är i en sån eufori efteråt att han inte tänker rationellt i fråga om vad han ska göra med kroppen och det är därför han blir överrumplad och erkänner direkt när polisen plötsligt står där i skogen när han är i full färd att begrava kroppsdelar. Dessutom har han nått sitt mål när han grips, han har fått utföra det han så noggrant drömt om och planerat.

Planeringen ligger således i metoden, inte val av offer. Han drivs av kontroll (inte ilska, som vid te.x. relationsvåld eller svartsjuka som många i tråden varit inne på) och han är en riktigt sjuk pervers jävel som aldrig skulle ha fått komma ut igen efter sitt förra fängelsestraff.
Såna här brott (se te.x. anders eklund och likheterna i förfarandet) är ovanliga och det är såna här brott som är så svåra att förklara eftersom våra vanliga förklaringsmodeller inte fungerar och det är också därför de är så fruktansvärt obehagliga, för att vem som helst kan drabbas..

Vila i frid ❤️

Enig i allt.

Vad säger du om mgm2, kan det vara så att han lånat ut sin bil till mgm1 den tid han hyr stugan. En del i planen att inte kopplas till bilen som då bär spår av offret?
Citera
2025-12-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Här är alla domar för Robin / Vilma Andersson :

https://gofile.io/d/vkkql8

Källa för FUP / domar:
https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Admin får gärna fästa de.

Han dömdes 2019 för försök till människorov och 2021 dömdes han för hot mot tjänsteman.

Tack för domen och FUP.
Letade efter domen om människorov, så han kom ut i mitten av 2021. Sedan dess, vad har han gjort ? Han verkar inte ha gjort mycket oväsen av sig själv, men ska vi tro på det ?
Citera
2025-12-29, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Vilken sjuk tanke att vara ung och söt och i sina bästa år och så kommer nån random apa i en bil som i ett twilight zone-avsnitt och fuckar upp hela din familj för alltid
..och dessutom transa. Till råga på allt! Hade varit komiskt nästan om det inte vara så fruktansvärt hemskt. En dotter som är hemma över Jul, umgås med familj och vänner. Livet har precis börjat på allvar. Så äckligt genomuselt och fullständigt meningslöst.

Och det allra jävligaste? Hon kommer säkert släppas ut bland oss inom de närmsta 15 åren och då lär nästa del i sagan komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in