2026-09-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan GM,s böjelse för vaginors stank(…..).

Det är ju inte säkert att han haft någon sexuell relation med en kvinna och då har han ju ingen reell erfarenhet av dofterna och kan inte ha en reell doftböjelse för vaginor.

Endast i så fall en böjelse för fotografiska vaginor och en böjelse att fantisera om lukter kring de fotograferade vaginorna.

Hade han haft tillgång till fysiska vaginor då är det en reell böjelse för vaginors dofter och stanker.
Citera
2026-09-29, 13:39
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Man blir fundersam över hur det går för åklagaren egentligen.
Det har gått så pass lång tid och något åtal väcks inte.

Om man tittar på andra fall där styckning mm förekommit så har det inte tagit en hel evighet.
Så frågan är… kommer han gå att åtalas eller snarare dömas för mord ?

Det här är exakt vad jag är rädd för.

En ny Mats Alm-situation där en uppenbart skyldig och ljugande GM bara fälls de mildare åtalspunkterna och ev straff blir lika med häktningstiden och mördaren får highfivea anhöriga och släppas ut bland folk direkt efter rättegång.

Folk gnäller på att åtalet dröjer och det kan jag förstå men samtidigt hoppas jag på flerårig häktning eftersom det kanske blir det enda kännbara straffet som utdelas. Ju längre sådana här personer hålls bakom lås desto bättre, så det kan ju vara att åklagaren inser vartåt det barkar och kanske han drar ut på åtalet så länge det går eftersom han fattar att GM kommer få som högst en smäll på fingrarna.

Svenska straff är ett extremt dåligt skämt.
Citera
2026-09-29, 13:44
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Det här är exakt vad jag är rädd för.

[...] så det kan ju vara att åklagaren inser vartåt det barkar och kanske han drar ut på åtalet så länge det går eftersom han fattar att GM kommer få som högst en smäll på fingrarna.

Det tror jag inte.

Hade inte heller sett bra ut om åklagaren 'tar lagen i sina egna händer' och drar ut på åtalstiden med flit för att han känner för det.
Citera
2026-09-29, 13:54
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det tror jag inte.

Hade inte heller sett bra ut om åklagaren 'tar lagen i sina egna händer' och drar ut på åtalstiden med flit för att han känner för det.

Instämmer med det du skriver här. Jag tror åklagaren håller på att insamla ett rejält underlag för att kunna få MGM dömd för mord.
Citera
2026-09-29, 13:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
" Det trots att han suttit häktad i över nio månader, vilket är ovanligt. Enligt åklagare finns det dock "synnerliga skäl" för att fortsatt hålla honom häktad. "
Detta är den pinsammaste delen när någon skryter upp svenska rättsystemet.
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Tycket helt ärligt att Åklagaren ska få löneavdrag för varje extra dag som tickar, vi vart lovade åtal i september.
Citat:
Ursprungligen postat av dr.beat
Hade ju varit för sjukt om han inte dömdes för mord

Hur begåvat är det att ifrågasätta Åklagarens kompetens utan insikt i bevisläget
Citera
2026-09-29, 13:59
Medlem
Citat:
Hur begåvat är det att ifrågasätta Åklagarens kompetens utan insikt i bevisläget

Ifrågasätter inte åklagarens kompetens menar bara att det vore för sjukt om Vilma slipper ansvar
Citera
2026-09-29, 14:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det slog mig just hur ironiskt det hade varit om VA inte döms för mordet, får ett kort straff och sen kommer ut igen.

Ni minns väl att efter dådet slogs det på stora trumman om män som mördar kvinnor och det togs fram en ny strafform: Säkerhetsförvaring.

Nu kan inte VA bli dömd till det då brottet begicks innan påföljden fanns, men han bör i alla fall bli livstidsdömd för mord och brott mot griftefriden.
Säkerhetsförvaring är en ny tidsobestämd straffpåföljd i Sverige som kan bli aktuell för personer som begår grova eller upprepade brott mot kvinnor. Lagen trädde i kraft den 15 april 2026 och innebär att mycket farliga återfallsförbrytare kan låsas in på obestämd tid för att skydda samhället. - Kriminalvården.se
Citera
2026-09-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det slog mig just hur ironiskt det hade varit om VA inte döms för mordet, får ett kort straff och sen kommer ut igen.

Ni minns väl att efter dådet slogs det på stora trumman om män som mördar kvinnor och det togs fram en ny strafform: Säkerhetsförvaring.

Nu kan inte VA bli dömd till det då brottet begicks innan påföljden fanns, men han bör i alla fall bli livstidsdömd för mord och brott mot griftefriden.
Säkerhetsförvaring är en ny tidsobestämd straffpåföljd i Sverige som kan bli aktuell för personer som begår grova eller upprepade brott mot kvinnor. Lagen trädde i kraft den 15 april 2026 och innebär att mycket farliga återfallsförbrytare kan låsas in på obestämd tid för att skydda samhället. - Kriminalvården.se

Tror inte dom släpper ut honom hur som helst oavsett, om han nu blir dömd för mord vilket ser ut som utgången blir! Oavsett straff så kommer han inte kunna gömma sig framöver!
Citera
2026-09-29, 14:28
Medlem
Citat:
(…..)på tidigare återvändsgränd. (….)

Din återvändsgränd att göra en logisk koppling gällande Robin Säbbs rimliga reaktion på Salemmarschens återkomst?

Du duckar att svara på frågan, ingen har hittills kunnat säga något som motsäger det självklara att Robin Säbb valde Rönninge och December 2025 pga att han blev provocerad av att media och polis och de som haft honom uthängd och varnat för honom i över 4 år kom dit starka och stolta och blivit omskrivna i all media i flera veckor innan Salemmarschen .
Citera
2026-09-29, 14:29
Medlem
rubbergirls avatar
Att man fått in ny teknisk bevisning - som ska analyseras - i så här sent skede visar väl tydligt att det är utmaningar kring beviskraven.
Det är antagligen luckor i beviskedjan.
Citera
2026-09-29, 14:33
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
" Det trots att han suttit häktad i över nio månader, vilket är ovanligt. Enligt åklagare finns det dock "synnerliga skäl" för att fortsatt hålla honom häktad. "

Detta är den pinsammaste delen när någon skryter upp svenska rättsystemet.

I fallet från Danderyd (en 60-årig kvinna dödades av sin son och svärdotter) greps de senare dömda i juni 2025, samma månad som den avlidne hittades mördad efter att ha varit försvunnen i cirka 14 dagar. Åtal väcktes dock inte förrän den 10 mars 2026.

Google Translate har oversat fra dansk
Citera
2026-09-29, 15:48
Medlem
Taggads avatar
Återigen med betoning på det av mig fetade.
Citat:
Anledningen till att åtalet dragit ut på tiden är att åklagaren väntat på svar från NFC, Nationellt forensiskt centrum, på prover som skickats in. I ett sent skede fick man också in ny teknisk bevisning.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/misstankta-ronningemordaren-haktas-om
Uppenbart har åklagare inte Markus Hankkio tillräckligt för ett fällande utan sätter (sista?) förhoppningen till teknisk bevisning. Förhoppningen att Vilma som så många andra skulle knäckas av den långa isoleringen och sjunga ut fungerade inte då hen visade sig var av särskilt segt virke - sitt uttryck till trots. Vilma Anderson erkänner det som är uppenbart och håller förnöjsamt truten om mordet då hen gått i mål med det hen förutsatt sig - styckningen. Åratals planering och misslyckandet med flickrovet så har gjort henne medveten om att hon kommer åka fast och istället koncentrerat sig på att inte lämna avgörande bevis för mordet - tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in